Kringkampioenschappen.. Terein bagger!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nibbit

Re: Kringkampioenschappen.. Terein bagger!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 07:45

Slechte banen kan je als organisatie niks aan doen, netjes dat ze het verplaatst hebben, en halverwege de banen verlegd.
Het weer is nu eenmaal niet te sturen.

Wij hebben 2 selecties en de beste telt. Vind dat wel genoeg.
Ik heb vorig jaar selectie gereden op de klei, er zaten centimeters brede scheuren in de grond, dat is ook niet lekker...
We hebben hier met selecties zo`n 13-14 banen nodig dus niet iedere vereniging heeft genoeg ruimte om dat te organiseren

Volgend jaar beter zou ik zeggen Tong uitsteken

redstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 07:55

dat heb je hier ook

rayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 12:05

Ik ben voor mezelf (en mijn paard) erg blij dat wij ons niet opgegeven hadden, ben er niet geweest, maar de mensen die ik spreek die er wel geweest waren hebben idd verteld dat de kwaliteit van de bodem niet optimaal was...

Marleen79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 12:20

Bij ons (kring Reggedal Overijssel) was het terrein ook superslecht. Vooral de dressuurringen op woensdagavond waren een grote modderbende. Ik had al van verschillende mensen gehoord dat ze halverwege de proef gestopt waren omdat de banen onbegaanbaar waren, maar goed, ik dacht: niet zeuren, gewoon rijden! Ik moest als een van de laatsten starten, het losrijterrein was behoorlijk goed en mijn paard liep ook prima. Tot ik in de ring kwam. De banen waren zo slecht dat mijn paard nieteens normaal kon draven. Ik ben toch maar aan mn proef begonnen maar na een paar onderdelen kwam de jury uit de auto en die vroeg of het wel verstandig was om op deze bodem mijn proef af te maken omdat mijn paard er zo enorm slecht op liep...voor het behoud van mijn paard kon ik beter stoppen!

Daar sta je dan.. je weet dat de jruy gelijk heeft en ik ben ook meteen gestopt (want het was ook gewoon zielig voor mijn paard), maar het is wel een kampioenschap waar je hard voor getraind hebt.. Ik heb ook de tweede proef niet meer gereden (kreeg gelukkig ook geld terug).

Maar ik snap het punt van de TS hier wel. Bij ons had het ook afgelast/verplaatst moeten worden. Het kampioenschap had barweinig meer met dressuurrijden te maken, het was eerder een wedstrijd modderploeteren. Het paard wat het beste door die bodem kwam, won.
Daar komt bij dat bij ons het kringkampioenschap maar over 1 wedstrijd wordt verreden en dus was dit de enige kans om je te plaatsen. Ik vind dus dat een kampioenschap niet kan worden hehouden op deze manier en ik mag hopen dat ze er iets van hebben geleerd!

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 12:30

Ik begrijp heel goed dat er ontzettend veel werk aan vooraf gaat bij zo'n organisatie van een selectiewedstrijd. Maar ik vond het terrein 's middags onverantwoord om op te rijden en dan denk ik puur aan de paardenbenen.
Geen enkel paard liep er nog knap doorheen en ik snap dan ook niet hoe een jury dit op de goede manier kan en mag beoordelen. De Z1 was gewoon knudde en dat mag gewoon niet voor een selectie.
Daarbij verbaasde het mij ook dat iedereen gewoon bleef rijden.. maar dat terzijde.
De jury had voor mijn idee ook aan de bel moeten trekken en ik was nog meer verbaasd dat een jury meldde dat als een paard er wel doorheen ging dit hoger werd beoordeelt ivm hogere moeilijkheidsgraad, ongelofelijk! Het inrijden was gewoon bijna onmogelijk.
Ik vind het dan ook zonde, zeker voor alle inspanning van de organisatie, om het concours op deze manier te laten verlopen. Vorig jaar heb ik een super dag gehad en nu houd ik er een rot gevoel aan over.
Nogmaals, ik geef wel een dikke pluim voor de organisatie, maar het is zonde van het concours dat het terrein zo slecht was.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 16:46

dat heb je mooi en netjes verwoord christel82, ik ben het hier dan ook zeker mee eens

Shash_Didi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 20:25

nanou schreef:
Met het weer in Nederland kun je alle kanten op.
Organisatie heeft er duidelijk alles aan gedaan om de kampioenschappen
door te kunnen laten gaan.
Shash_Didi volgende keer dus maar niet meer starten als het veel geregend heeft.
In je profiel te zien heb je nog niet van die super punten behaald, dus het terrein de schuld geven is wel heel makkelijk.

sorry , ik geef het terrein niet de schuld. Mijn punten waren ook terrecht hoor. Maar ik bedoelde of het dan wel mag. het door laten gaan. Natuurloijk was ik blij dat het door kon gaan. En wat die mensen hebben gedaan is ook goed!

Shash_Didi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 20:32

Jullie hebben mij wel een beetje verkeerd begrepen denk ik..
Het ging mij niet om de punten, ik heb een arabier en die is schrikerig en ik rij voor de ervaring niet voor de punten. Ben wel eerste reserve dus daar ben ik al harstikke blij mee. Ik vroeg me af of meerder mensen er hadden gereden en hoe dat ging. Ik geef het terrein heelmaal niet de schuld. En top dat ze het door lieten gaan! Dat is ook super. Maar vroeg het me gewoon af of het dan relistis is om het door te laten gaan, ik snap wel van de organisatie hoor!! Ik meost als 1 van de eerste en dat was wel te doen hoor. Me punten waren terrecht!

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 09:16

Shash_Didi schreef:
Heej.

Ik had vandaag wedstrijd in Bergen.. Kringkampioenschappen N-H midden.
Het terrein was zo slecht. Gras met bagger waar je echt in wegzakte.
Met het jureren van de proeven werd hier naar mijn rekening geen rekening mee gehouden.. Het was echt ploeteren door die bak. Ik had 178 en 175 dus dat viel nog wel mee.. maar meer kon ik ook niet geven.. want dan zou me paard onderuit gaan.
Nou vroeg ik me dus af.. Of dat gewoon mag.. De wedstrijd door laten gaan? En wie hebben er nog meer daar gereden?

Liefs

Je vraagt je niet alleen maar af of het realistisch is om het door te laten gaan. Naar jou mening werd er ook geen rekening gehouden met de beoordeling door de juryleden. Dus ik denk dat jij niet verkeerd begrepen bent. Ik denk dat jij nu een beetje aan het terugkrabbelen bent na een aantal rake reacties hier.

Om op je tweede vraag terug te komen: ja, het was wel goed om het door te laten gaan ook al waren de omstandigheden niet ideaal.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:15

Toevallig fietsten mijn vriend en ik er langs afgelopen zondag, dus we zijn even gaan kijken. Het was te zien dat de vereniging er hard aan gewerkt heeft het allemaal zo goed mogelijk te regelen. De sprintuin leek wel aardig goed te doen.
Ook super van de landeigenaar dat hij zijn terrein ter beschikking heeft gesteld.

Hoe sneu ook om te zeggen voor de organisatie, maar .... het dressuurterrein was echt vreselijk. Zelfs ik, gewoon lopende, zakte enigszins weg. Ik had mijn paard toch echt teruggetrokken. Jammer dan van het kampioenschap, volgende keer maar weer. Ook echt jammer dat sommige mensen daar anders over denken, maar ja, dat zal wel aan mij liggen.

mariska23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 12:12

Hallo,

Ik wil ook de organisatie een pluim geven. Het was allemaal heel goed geregeld en alles zag er goed uit op de bodem van de dressuurringen na. Ik weet wel dat je aan het weer niks kan doen. En ik weet ook dat ze er alles aan gedaan hebben om de bodem zo optimaal mogelijk te maken. Maar toch vind ik dat ze zo het niet mochten door laten gaan op zo'n rot bodem. Ik zag paarden met kromme hoefijzers uit de baan komen. En sommige paarden gingen gewoon door de knieen heen opbepaalde plekken. Ik heb mijn paard terug getrokken ik vond het gewoon onverantwoord om daar doorheen te ploegen. En jullie zeiden wel dat je je geld terug kreeg bij vroegtijdige afmeding maar ik moest ook gewoon betalen. Het gaat mij echt niet omdat geld hoor ik vind het mijn paard toch wel even belangrijker dan die 20 euro die we moedten betalen.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 12:15

Van twee mensen heb ik ook gehoord dat hun paard een hoefijzer heeft verloren. Ach, da's het ergste nog niet lijkt me. Beter een hoefijzer dan je paard kreupel.

Verstandig dat je je teruggetrokken hebt.

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 12:16

@ jiperdepip: dank je wel.
Het is natuurlijk erg makkelijk om gelijk op alles af te geven, maar de paarden zijn er uiteindelijk toch het meeste de dupe van

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 12:23

Mijn bedoeling is het in ieder geval niet om af te geven op de organisatie. Die hebben waarschijnlijk een dag ervoor ook met de handen in het haar gestaan.
Maar wat je zegt, het gaat toch om de paarden.

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 12:43

Ik heb zondag ook in Bergen gestart.
Het terrein was idd echt vréselijk!

Volgens mij heb ik jou trouwens nog wel gezien Shash_Didi als ik zo in je profiel lees wat voor paardje je hebt!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 12:56

Een organisatie moet een keuze maken. De kring midden koos voor eerst terrein verplaatsen en toen nog een keer de banen verleggen. Die mensen mogen hun handen dicht knijpen dat ze daar voor zoveel vrijwilligers voor handen hebben. De kring noord verzette de wedstrijd voor de paarden dressuur 6 dagen. Dat is voor sommigen (wie bedoel je??) ook jammer. Ipv de zondag werd het nu een zaterdag. En als je normaal gesproken werkt op zaterdag dan lukt niet om in het zomerseizoen zo kort van te voren een zaterdag vrij te regelen. Dus dat is dan jammer. Liever de wedstrijd op dezelfde dag, dus precies 1 week verzetten. Maar dit zal ook wel een reden gehad hebben. Ik vind het knap dat ze het allemaal hebben kunnen regelen zo. Er waren wel een behoorlijk aantal starts minder dan oorspronkelijk het geval was, maar ja, dat is niet anders. De selectie is nu geweest, en nu maar hopen dat in Hippo de weergoden ons beter gezind zijn.

Shash_Didi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 16:45

ik was eerste reserve en ik werd gebeld dat oik naar de regio mag! De organisatie was ook top hoor dat het door mocght gaan,, ze hebben er alles ana gedaan. de banen werd telkens opnieuw gerold al mocht dat niet baten. Helaas
Was gewoon zonde.. maar verplaatsen kon niet want dat was te dicht op de regio

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 21:34

mbkaatje schreef:
Mijn bedoeling is het in ieder geval niet om af te geven op de organisatie. Die hebben waarschijnlijk een dag ervoor ook met de handen in het haar gestaan.
Maar wat je zegt, het gaat toch om de paarden.

Wij hadden het er zondag al even op stal over want ik ben er even heen gefietst. Het weer was super en de organisatie heeft zich uit de naad gewerkt, maar helaas was m.n. het dressuurterrein dramatisch. Ik heb zelf paarden gezien die een ijzer aftrapten, ik zakte inderdaad ook weg in de ondergrond en paarden liepen er vreselijk zwaar.
Ik start op het moment nog niet, maar ik denk dat als ik daar had ingeschreven ik het kampioenschap ook aan mij voorbij had laten gaan en het risico niet had genomen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 10:33

Sammie schreef:
De Outdoor kampioenschappen in Zeeland worden waarschijnlijk verplaatst vanwege het slechte weer. En die zijn pas 5 augustus en worden dus waarschijnlijk 12 augustus.

Rectificatie is op z'n plaats. ik was in de war met een andere wedstrijd. Bovenstaand is dus niet waar.

PartOulOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 15:39

Bij Hippische Dagen Strijen was het ook zo'n modder boel.