Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
KiWiKo schreef:sommigen zijn er nog niet klaar voor op hun 12de anderen lopen in het Z op 5............ ligt zoooo, zooooooo aan het paard
Bella_lover schreef:oh ja nou kijk ik rijd M2 en heb nooit B gereden dus dat wist ik niet
boeflover schreef:t
@ kiwiko; ligt zoo aan het paard.. ik denk zelf dat het vooral om de ruiter draait én goed les. wanneer je mij op salinero zet heeft hij misschien het talent wel om grand prix te worden, maar denk toch niet dat ik dat met hem had gereden wanneer ik hem vanaf het begin tot nu had gereden hoor! de ruiter lift niet enkel mee natuurlijk..

asjemenou schreef:Bella_lover schreef:oh ja nou kijk ik rijd M2 en heb nooit B gereden dus dat wist ik niet
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
supertinkie schreef:Volgens mij is hier al eens een soortgelijk topic geweest waar het ook werd gevraagd en daar zat ook een jurylid in die het wel belangrijk vond dat het paard zelfs in de b al aan de teugel liep...
supertinkie schreef:Volgens mij is hier al eens een soortgelijk topic geweest waar het ook werd gevraagd en daar zat ook een jurylid in die het wel belangrijk vond dat het paard zelfs in de b al aan de teugel liep...

KiWiKo schreef:supertinkie schreef:Volgens mij is hier al eens een soortgelijk topic geweest waar het ook werd gevraagd en daar zat ook een jurylid in die het wel belangrijk vond dat het paard zelfs in de b al aan de teugel liep...
in denk, en hoop, dat je het over nageeflijkheid hebt
want inderdaad is dat wel belangrijk in de B (van BASIS) want het paard moet recht, door zijn lijf, van achter naar voren gereden worden (en dan is het automatisch nageeflijk) en DAT is de basis voor de rest van de dressuur
niet het paard in de krul trekken, mag hopen dat een jury daarin het verschil wel ziet
Bella_lover schreef:oh ja nou kijk ik rijd M2 en heb nooit B gereden dus dat wist ik niet