Ruiters/amazones die rijden voor de wp, waarom?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

oosterhoff

Re: Ruiters/amazones die rijden voor de wp, waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:50

xx_Irisje schreef:
toch valt er in de L1 goed te scoren ook met een paard dat moeilijk verruitm..

dat zou je denken he! Dat denk ik ook al jaren. Toch blijf ik ondanks een hoop progressie gewoon tussen de 178 en 182 hangen. en dan rijd ik echt al stukken beter dan vorig jaar. Verruimt ze ook al 10 keer meer dan dat ze ooit heeft gedaan. Krijg ik geen een keer als commentaar dat er verzet is. Als je geen spetterende middendraf laat zien dan wordt je voor de rest ook niet hoog beoordeeld. Dat heb ik ook al vaak genoeg geien tijdens het schrijven naast de jury. Op naar de verzameling

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:52

oosterhoff schreef:
xx_Irisje schreef:
toch valt er in de L1 goed te scoren ook met een paard dat moeilijk verruitm..

dat zou je denken he! Dat denk ik ook al jaren. Toch blijf ik ondanks een hoop progressie gewoon tussen de 178 en 182 hangen. en dan rijd ik echt al stukken beter dan vorig jaar. Verruimt ze ook al 10 keer meer dan dat ze ooit heeft gedaan. Krijg ik geen een keer als commentaar dat er verzet is. Als je geen spetterende middendraf laat zien dan wordt je voor de rest ook niet hoog beoordeeld. Dat heb ik ook al vaak genoeg geien tijdens het schrijven naast de jury. Op naar de verzameling

en dan komt de uitgestrekte én de midden draf/galop..

Sja op zich zou je moeten kunnen scoren..als je de rest netjes rijd (op de bordjes etc)..
Wijkt ie wel netjes enz? Halstrekken? HH?
Want verder wordt er weinig gevraagd imo Clown

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:57

het zelf ook een paard dat het lastig vind te verruimen,
om het te voelen is al niet usper laat staan om te zien, toch kan ik wel aardig mee rijden.

maar goed paard heeft een bijzonder goede stap en een goede galop dat scheelt ook veel Lachen en sdoet weer het heelstrekken heet fijn.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:58

dát bedoel ik..
dat je paard niet zo goed kan verruimen is op zich no niet zo'n ramp..

maar als je dan maar wel 'sterke punten' hebt waarmee je de zaak op kunt halen!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 22:00

dat is waar.
ieder paard heeft zn voor en nadelen maar niet altijd komen deze naar voren in een dressuurproef Knipoog

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 06:43

xx_Irisje schreef:
het zelf ook een paard dat het lastig vind te verruimen,
om het te voelen is al niet usper laat staan om te zien, toch kan ik wel aardig mee rijden.

maar goed paard heeft een bijzonder goede stap en een goede galop dat scheelt ook veel Lachen en sdoet weer het heelstrekken heet fijn.

Mee eens Ja Tiolieta kan ook geen pas geven in de draf, maar we scoren wel altijd een 7 voor deze gang, dan wel 2 onvoldoendes voor de middendraf. Maar ik rijd altijd proeven met 4/5en en 7/8en en ik kom maar weinig zonder winstpunten thuis Clown Zo heeft ieder paard wel zijn/ haar minpunten.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 08:19

scheelt ook misshcvien nog wel wat voorn uitstraling het beetsje heeft..

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 08:22

Ik rijd ook zeker wel voor de winst. Anders zou ik geen wedstrijden rijden. En ook al gaat het een dag niet goed, heb ik ook vrede mee. Maar als ik weer eens eerste sta met winst vind ik dat wel een bekroning van mijn training Ja

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 08:29

Born2BCrazy schreef:
oosterhoff schreef:

Sja op zich zou je moeten kunnen scoren..als je de rest netjes rijd (op de bordjes etc)..

Waarschijnlijk gaat het niet om de middendraf zelf bij de jury, maar ze willen graag de tempowisselingen duidelijk zien. Dus overhang arbeidsdraf -> middendraf en daarvanuit weer terug in de arbeidsdraf.
Als dit goed getoond wordt, moet je makkelijk een 7 kunnen halen (als de aanleuning en dergelijke verder goed is)

Ik heb het zelf met de uitgestrekte stap, doordat de stap de slechtste gang is bij mijn paard is verruimen erg moeilijk. Dus al helemaal de uitgestrekte stap Knipoog
Wat ik dus doe is haar wat meer verzamelen voor de uitgestrekte stap, dan meer verruimen en weer terug in de verzamelde stap. Ik kan er dan net een 5 uithalen, terwijl ze niet echt de uitgestrekte stap doet Lachen

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 08:32

En om nog even terug te komen over het willen rijden van winstpunten... Tuurlijk wil ik dat, lijkt mij toch logisch? Daarvoor ga je op wedstrijd, om winst te rijden en dus beloond te worden voor hoe je rijd.
En als ik nog 1winst moet? Ja dan ben ik er zo'n 1 die daarover begint. Clown
En ik weet ook wel dat ik straks voordat ik M2 kan gaan starten nog flink moet doortrainen (zijn al druk bezig), maar ondanks dat lijkt het me erg fijn om voor het einde van het jaar M2 startgerechtigd te zijn Lachen

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 12:12

Born2BCrazy schreef:

wijken (meestal een 6) en halsstrekken (meestal een 7) krijg ik wel voldoendes op. de gangen gaan vaak voor een 6 maar de draf komt ook regelmatig op een 5 uit.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 12:19

maar een 6..is dan niet genoeg..
als je min als 2 5en krijgt..(met een 7 haal je immers pas één 5 op..en daarbij gaat er soms ook nog wel eens wat anders wat minder)

zou dus je andere punten gaan verbeteren..
Knipoog

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 12:32

Ik begrijp ook wel wat je bedoelt hoor en ik ben ook door aan het trainen. maar ik blijf merken dat als je de speciale onderdelen als wijken en verruimen niet hoog scoord je voor een nette overgang ook niet gauw een 7 of een 8 scoord. He tis dan gewoon niet spetterend genoeg. dat heeft mijn paard gewoon niet voldoende. dat weet ik dus ik ga niet eindeloos in de L1 rondrijden tot ik een keer boven de 190 uitkom. Ik rijd al lang genoeg in die klasse en ga nu over omdat ik wel weer eens wat anders wil en ik hoog ga scoren met het achterwaarts en het halthouden. De oefeningen in verzameling gaan prima. Schoudervoor en keertwendingen doet ze voor een 10. met die oefeningen kan ik de boel wel optrekken.

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 12:35

Ik rij wel voor de punten, maar niet zozeer voor de winstpunten. Ik heb nu 25 winstpunten in de M1, ik mag dus al lang M2 starten maar ik vind dat we er nog niet klaar voor zijn en ik wacht dus gewoon nog een tijdje. Ik ben nog nooit met 10 winstpunten over gegaan naar een nieuwe klasse omdat we er gewoon nog nooit zo snel klaar voor waren en ik liever niet vast wil lopen.

Hanneke184

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 12:48

Ik rijd een merrie nu in het M2. Met deze merrie ga ik over als ik 10 wp heb. Dit omdat ze al 18 is en ik wil proberen om voor dat ze met pensioen gaat nog Z te starten. Moet kunnen stond zaterdag nog eerste met haar.

Dan start ik ook nog een Krack C, deze heeft nu 6 proefjes gelopen en 7 wp in de B. Met hem ga ik niet over zo gauw ik er 10 heb. Alles is nog vreemd op concours enz. Eerst maar even laten wennen en dan op naar het L1

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 12:54

Ik rij ook voor de WP, helaas denkt mijn paard daar anders over. Thuis verder oefenen heeft geen nut, dus ik ga op concour om km's te maken.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 12:56

Ik rij voor de lol, maar die wp die we rijden zijn ook erg leuk. Het is gewoon een combi van beiden Ja
M'n pony en ik hebben er plezier in, dus het gaat prima zo

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 12:57

Cinzano schreef:
Ik ben het volledig eens met Kelly_ann.
Ook ik rij voor de puntjes en ga er dan bij voorbaat vanuit dat ik elke proef minimaal 1 wp zal weten te behalen.
Zoniet blijf ik liever iets langer thuis zodat ik zeker weet dat ik er klaar voor ben Ja

ja ik rij ook echt voor de punten.
Ik ben nu L1 en mag al een paar maand L2.
Ik start alleen nog een paar keer L1 omdat ik wel punten wil rijden.
Als ik nu L2 start weet ik niet zeker of ik winst kan halen.
Mijn paard en ik zijn er nog niet klaar voor!
Maar als we dat wel zijn ga ik meteen L2 en weer vor de winst!

En natuurlijk vind ik wedstrijden rijden ook gewoon ERG leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 13:37

Bij mij wisselt het erg per paard/pony wanneer ik overga naar de volgende klasse.
Met Haike heb ik bijna alle klassen uitgereden, dit omdat ik nog weinig wedstrijdervaring had zelf en dus veel moest leren nog. Daarom bleef graag wat langer in een klasse zodat alles beter kon bevestigen en ook voor de volgende klasse verder was.
Met oki ben ik steeds bij de 10 pt overgegaan, dit omdat ik graag nog voor mijn 18de een keer Z gereden wilde hebben en ze tijdens de training aangaf dat ook te kunnen. Op concours scoorden we ook goed en konden dus steeds makkelijk over naar de volgende klasse. Uiteindelijk hebben we binnen 2 jaar de Z2 gehaald.
Met Sandra heb ik nu 15 wp in de B, maar deze heb ik nu al bijna een jaar niet meer gestart omdat ze er naar mijn idee nog niet ver genoeg klaar voor is. de bedoeling is haar thuis door te trainen en dan straks L2 ofzo te gaan starten. Als het goed gaat, promoveren we versneld naar de M, anders rijden we de klasse gewoon helemaal uit of trainen we thuis weer langer door.
Met Nevada heb ik nu 27 wp in de Z1, na het veulen gaan we over naar de Z2. Heb hier mee gewacht omdat we nog niet zolang een combinatie vormen en dus echt nog aan elkaar moesten wennen, soms hadden we dus nog communicatiefoutjes. Nu hebben we sinds eind april geen wedstrijd meer gehad vanwege de dracht, maar wel zolang mogelijk doorgetraind. hopen er nu dus wel klaar voor te zijn.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 13:47

Ik ken mensen die rijden voor de winstpunten en daar bedoel ik mee dat ze iedere wedstrijd in de omgeving rijden en dan heb je het als het even kan over 4 a 6 proeven per week.

Die personen willen zo snel mogelijk naar de Z rijden en ik ben bang dat ze dat doen omdat ze dan hopen dat ze serieus genomen worden.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 19:37

Ik rijdt wedstrijden voor de winstpunten ja. Ik zou niet weten waarom ik anders zou starten. Ja ik vindt het ook leuk, maar lol heb ik ook wel zonder wedstrijden hoor!

Maar ik rijdt niet elke weekend concours en er is echt geen man over boord als het een keer niet gelukt is. Ik doe rustig aan met mijn paard, maar ik rijdt wel voor de punten

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 19:40

Ik rijd ook wel voor winstpunten. Ik vind een winstpunt een bevestiging van dat je goed op weg bent. Daarbij ga ik niet gelijk bij 10 winstpunten over als ik en het paard daar nog niet klaar voor zijn. Ik ga ook pas over als alles voor de volgende klasse er goed op zit.

Het is niet zo dat ik koste wat kost alleen maar winstpunten moet halen. Het goede gevoel en dat je lekker gereden hebt is ook belangrijk. Maar zoals ik al zei; een wp bevestigt je goede gevoel.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 10:48

Ik ben tot nu toe altijd overgegaan bij 10winst, ik had dan ook het geluk dat de knopjes er t/m de M2 erop zitten. Verder was ik altijd een niveau verder met trainen, zodat ik klaar was voor ook de volgende klasse.
Op dit moment ben ik M1 en hoop wel eind dit jaar M2 te zijn, maar denk dat ik dan pas weer in de lente ga starten (heb een paard met veel beengebreken).
Verder zit ook al alles van de Z1 erin, alleen de overgang galop-> stap lukt mij nog niet (het paard kan het wel Tong uitsteken)

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 16:31

Ik ga ook bij 10 over, Als mijn paard er niet klaar voor is houdt ik hem wel thuis. Ik vindt het tegenwoordig te duur om maar heen te gaan alsik de punten toch al heb

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 16:39

Ik rij door tot ik denk dat we goed over kunnen, ik wil geen verliespunten rijden in een hogere klasse terwijl ik net zo goed nog even in een klasse kan blijven om te oefenen.
Ik probeer zeker iedere keer een winstpunt te rijden als dat niet zo is weet ik wel dat er iets niet goed zit en ik dus goed moet gaan oefenen.

En ik rij naar de 10 winstpunten toe omdat het mij een soort kick geeft dat het toch is dat je dat niveau goed doorgereden heb.
Ik rij dus niet naar de 10 winst om meteen over te gaan, ik ben nu bijv. +13 maar blijf nog een tijdje in deze klasse omdat ik denk dat de volgende niet zo goed zou gaan.