Stijlpunten in b springen:: Onzin of Goed..?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rebble

Re: Stijlpunten in b springen:: Onzin of Goed..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 14:42

Ja maar B staat voor/is je basis en vanaf L gaat het om foutloos. En als je je paard/pony lekker voorelkaar hebt ben je daar snel genoeg!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 14:42

daarom zou ik ook lamer stijlpunten willen zien.

maar wat ik al eerder zijn, goed barrage leren rijden is ook balngrijk.

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 14:43

Roxx schreef:
Niine schreef:
Idd, onder controle, maar als er versneld wordt, heb je dan geen controle meer?

Als de pony versnelt op jouw initiatief wel, als de pony zomaar uit zichzelf versnelt heb je naar mening onvoldoende controle.

Ik ken mensen die rijden al heel lang, zelfs kampioenen, en ook hun pony versneld voor de hindernis. Hebben zij dan geen controle? Ik vind dat toch wel een verschil!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 14:43

dan zal die pony het misschien doen op hun iniatief omdat zij die afstand zo zien?

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 14:44

Even tussendoor, ik ben niet echt helemaal tegen, maar wou even weten hoe jullie erover denken, omdat ik op concour ook verschillende dingen hoor! Jullie hebben ook goede argumenten, en ik zie ook in dat het wel nut heeft, en het is ook zeker niet de bedoeling om maar wat rond te crossen!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 14:47

maakt niet uit niine,
is ook wel eens leuk verschillende meningen te horen Lachen

mkvdiest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 14:58

xx_Irisje schreef:
dan zal die pony het misschien doen op hun iniatief omdat zij die afstand zo zien?

Ja mijn vorige paard regelde het ook allemaal zelf. K ging die bak in, groette en even een kleine druk en weg waren we Lachen vond ie prachtig en ik moest weliswaar btje tempo regelen enzo maar meneer doet toch ook het een en ander zelf. Zolang ik de lijnen maar bepaal hielp hij mee in het tempo en de afzet

k praat trouwens in het verleden omdat ik nu merrie in de opfok heb Knipoog dus ben ff rijpaardloos

mkvdiest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 15:00

Niine schreef:
Even tussendoor, ik ben niet echt helemaal tegen, maar wou even weten hoe jullie erover denken, omdat ik op concour ook verschillende dingen hoor! Jullie hebben ook goede argumenten, en ik zie ook in dat het wel nut heeft, en het is ook zeker niet de bedoeling om maar wat rond te crossen!

Ik zie jhet als een combi, met alleen crossen vliegen de balken om je oren. Je hebt wel een goede springtechniek nodig om foutloos te komen (of een heel heel heel goed paard) ik ben dr alleen optegen dat het allemaal dan zo netjes en mooi moet.
Ik had een keer het commentaar dat het eruitzag alsof ik op een boerenknol zat lol (onderlinge wedstrijd, mening van vriendin haha) maar k was wel mooi eerste... Knipoog Zolang de techniek goed is en die je kan afstemmen op je paard moet dat, in mijn ogen, genoeg zijn.

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 15:14

Dat vind ik zeker ook! Daar heb je echt gelijk in, ik vind het niet nutteloos,maar het moet iets anders! En je hebt het zeker nodig, maar het is geen dressuur met af en toe een sprongetje tussen door! Als je je paard aan de teugel hebt lopen, krijg je hoge punten, maar als hij dan voor de sprong, in de krul gaat lopen, heb je geen beenreactie!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 15:15

toch is het wel fijn als je paard nageeflijk loopt.

enkel in een krulletje lopen kom je in geen enkele sport echt ver.

mkvdiest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 15:19

Mijn paard heeft nog nooit nageeflijk gelopen met springen (zelfs amper met dressuur lol) heb het voor het springen nooit als hinder ondervonden, maar maybee is het wel fijner als ie het wel zou hebben gedaan... zolang ie maar goed opgesloten was vond ik het best Knipoog

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 15:20

Onzin

Ik heb niet de indruk dat mensen nu een heel stuk netter gaan rijden omdat ze stijlpunten krijgen. En waarom dan alleen in de B en verder niet meer? In mijn ogen slaat het nergens op Bloos

Alive

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 15:30

in de L moet je wel een voldoende voor stijl hebben, anders krijg je nog geen winst Knipoog

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 15:33

Jeanineeee schreef:
in de L moet je wel een voldoende voor stijl hebben, anders krijg je nog geen winst Knipoog

Ik krijg bijna nooit stijlpunten in de L hoor, dat stuk laten ze gewoon leeg.
Ik denk dat ze dan gewoon kijken of je normaal rijdt, zo niet word je gewoon gediskwalificeerd.
Ik heb een snelle pony en had in de B altijd 40-41-42 punten en daarmee ben ik nooit 1e geworden terwijl ik wel meestal foutloos was. Het maakte mij niet zoveel uit, ik was binnen 3 maanden L en nu gaat het een stuk beter met de prijzen Tong uitsteken

Alive

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 15:39

superlise schreef:
Jeanineeee schreef:

Ik krijg bijna nooit stijlpunten in de L hoor, dat stuk laten ze gewoon leeg.
Ik denk dat ze dan gewoon kijken of je normaal rijdt, zo niet word je gewoon gediskwalificeerd.
Ik heb een snelle pony en had in de B altijd 40-41-42 punten en daarmee ben ik nooit 1e geworden terwijl ik wel meestal foutloos was. Het maakte mij niet zoveel uit, ik was binnen 3 maanden L en nu gaat het een stuk beter met de prijzen Tong uitsteken

staat er ook nooit op Knipoog bij mij staat er altijd een "v" van voldoende Lachen maar je hebt al wel snel een voldoende, anders rijd je wel heel belabberd Nagelbijten / Gniffelen

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 15:51

Oh oké dat heb ik nooit gezien, zal wel goed zijn anders roepen ze je wel bij de jury wagen.
Ik zal eens kijken of ik de ''V-tjes'' kan vinden op m'n coupons Tong uitsteken

Alive

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 15:55

maar ik vind in ieder geval wel dat je op een nette manier een parcours moet kunnen rijden, ookal rijd je geen dressuur Lachen
je hoort wel eens; een goede springruiter kan ook dressuren Knipoog

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 16:01

net zoals een goed springpaard een goede dressuur bais moet hebben,

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 16:03

Ja natuurlijk moet je een netjes parcours kunnen rijden, maar zullen de stijlpunten daar aan bij dragen? Dat betwijfel ik!
En rijd je niet netjes, dan kom je jezelf vanzelf tegen denk ik in een hogere klasse.

Alive

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 16:05

SplashIsLief schreef:
Ja natuurlijk moet je een netjes parcours kunnen rijden, maar zullen de stijlpunten daar aan bij dragen? Dat betwijfel ik!
En rijd je niet netjes, dan kom je jezelf vanzelf tegen denk ik in een hogere klasse.

daar heb je wel gelijk in, maar stel ze zouden stijlpunten in alle klasses hebben, zul je wel netjes moeten rijden wil je wat winnen Knipoog

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 16:06

Daar ben ik ook geen voorstander van hoor. Knipoog
Voor mijn gevoel kunnen ze het net zo goed afschaffen, omdat ik niet het gevoel hebt dat het echt het beoogde resultaat heeft.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 16:08

en dan kom je jezelf tegen in de hogere klassen?
en dan dan gebueren er ongelukken!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 16:10

True, maar door alleen stijlpunten te geven in de B (ja je krijgt ze verder ook maar daar zet ik mijn vraagtekens wat bij) voorkom je dat? Daar geloof ik niet in hoor.

Alive

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 16:10

ik zou er zelf ook niet mee zitten als ze alles af gaan schaffen hor Tong uitsteken daar niet van. Knipoog het heeft een doel, alleen werkt dat niet zo als ze graag willen zien denk ik dan maar

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 16:11

Ik vind dat er soms heel krom gejurreerd word..
Ik groom bij een ex- internationaal sprintruiter..
Hij rijd echt heel erg netjes.. En de ene keer krijgt hij heel weinig stijlpunten.. en de andere keer heel veel..
Het ligt echt aan de jury.. de ene jury gunt het hem niet ofzoo, omdat hij internationaal heeft gereden word hij lager gejureerd..
Aan de ene kant vind ik het wel goed.. want ook met springen moet je netjes/rustig rijden..
Maar het gaat gewoon niet altijd eerlijk..