De frustratie die ik heb, omdat ik geen wedstrijden kan rijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mayflower_

Re: De frustratie die ik heb, omdat ik geen wedstrijden kan rijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 13:09

Ik kan ook niet meer wedstrijd rijden wegens een medisch probleem.. Weet hoe je je voelt. Deed ook een opleiding met paarden, had een eigen paard.. En veel uit mijn klas reden ook wedstrijden. En ik kon dat niet..

sokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 13:38

Sneu voor je ja : (

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 13:42

Klinkt misschien banketstaaf maar hoe langer je moet wachten hoe leuker je het dan vind. Knipoog

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 13:43

Apple schreef:
Is er toevallig een rijvereniging in de buurt van je bijrijdpaard die wedstrijden organiseren waar je te paard naar toe kan?

Dan heb je niet gelijk een vervoersprobleem.

Dan te paard naar wedstrijd toe Lachen.

Zo ga ik volgend jaar ook naar de club Tong uitsteken

[ontopic]

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 13:44

Nouvel schreef:
Toen ik eenmaal een eigen paard had, was er ook niet gelijk een trailer en ging ik ook gewoon onder het zadel met m'n rugzakje op naar wedstrijden in de buurt toe. Pas een paar jaar geleden heb ik samen met mijn vriend een trailer kunnen kopen zodat we ook eens verder weg konden gaan.

Er zijn best wel mogelijkheden, maar soms moet je een beetje creatief denken of bereid zijn er wat meer energie en tijd in te steken... Knipoog

Mijn ouders hadden/hebben ook niks met paarden. Alles wat ik wilde moest ik zelf betalen en zelf regelen...

Zo doe ik het ook, en het werkt best goed. Ik hoef niet ieder weekend op wedstrijd, ben al lang blij dat ik met mijn verzorgpaard kan en mag starten. Ik werk er hard voor maar kan wel supertrots zijn op alles wat we tot nu toe hebben bereikt.

Ik zou stoppen met kijken naar wat andere hebben; je hele leven zal het gras aan de overkant altijd groener zijn, je schiet daar niks mee op. Wees gelukkig met wat je kan en wat binnen je bereik ligt.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 15:02

Dat klinkt goed Sokje, je hebt in elk geval al een stappenplan bedacht Lachen.

Kleine stapjes en dan kom je er vanzelf, en inderdaad eens buiten de kaders kijken en verder kijken wat er mogelijk is.

sokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 19:16

@ Niezz
jah, haha dat is wel waar

@ Kaat18

Ik zal proberen niet naar het gras van de buren te kijken, haha.

@ Apple
Bedankt hoop ook dat het goed komt.
Ik heb echt hoop gekregen door dit topic.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 13:46

Hoi!

Ik herken heel veel in jouw verhaal. Ik heb sinds mijj 15e een superleuke Haflinger, en toen die na een jaar redelijk was ingereden en ik merkte dat ze toch best wel wat aanleg heeft voor dressuur, wilde ik wedstrijden rijden. Ik had al een aantal onderlinge wedstrijden gedaan doordat ik met iemand mee kon rijden en dat was superleuk, maar ik kon zelf niet!
Ik baalde er ook zo van, maar heb toen heel lang met mijn ouders gepraat, die overigens niets met paarden hebben.
Mijn vader zag hoe ik me inzette voor mijn paard, hoe we vooruitgingen en zei: als jij zorgt dat jij alles voor elkaar hebt (wedstrijdkleding, trailer enz én dan nog geld hebt voor de wedstrijden zelf) dan wil ik je wel heen rijden.

Ik heb dus heel hard gespaard, ben nu in het bezit van een eigen trailer, heb de spullen voo reen wedstrijd en heb met hemelvaart mijn eerste wedstrijd gereden.

Welliswaar minder "luxe" dan anderen, die hun ouders naast hun hebben, de pony vasthouden, lezen en alles doen omdat dochter geen stress mag hebben voor de wedstrijd.. ik heb het prim anaar mijn zin gehad! Eerst zou ik geen voorlezer hebbe, gelukkig kon een vriendin van mij voorlezen...

Maar weetje? Ik ben misschien nog wel blijer dan de mensen die niets hoeven te doen op een wedstrijd en die op handen gedragen worden.. Ik heb er flink voor moeten werken, maar heb nu wel alles zélf voor elkaar! En daar ben ik best trots op Haha!

pfft het is een flink verhaal geworden, maar ik hoop dat je er wat aan hebt. Misschien kun ji jook zo'n deal maken? Mijn deal is dat ik 1 keer in de 2 maanden ongeveer op wedstrijd mag, niet vaak! Maar het mag wel Haha! (en als mijn vader een keer vrij is en er is er een dicht bij, is het ook geen probleem en mag ik wel vaker, maar het moet niet wekelijks worden Knipoog)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:38

Ik snap wel wat je bedoeld maar het is ook deels wat je er zelf in stopt. Ik kreeg ook geen geld voor een paard van m'n ouders en ook geen paard zelf,ik moest het maar op de fjord doen.Toen dat niet lukte ben ik vanaf m'n 15de gaan werken,de hele zomer heb ik gewerkt en daarna ben ik de BBL gaan doen{verdien je dus ook} Ik had een groot deel van het geld bij elkaar gewerkt en de rest leende zij mij,maar moest ik dan later terug betalen.{ik had wel het geluk dat ze mijn opleiding betaalden voor de rest}. Maar ik ben dus blijven werken in de BBL en later gewoon {met paarden} en ookal verdiende ik niet veel.Ik heb m'n rijbewijs gehaald,auto gekocht,paard terug betaald en zelfs een 2de paard gekocht. Als je een eigen paard hebt,dan hoef je maar 1 iemand te kennen in de buurt die wedstrijden rijd en een 2-paards trailer en dan lijkt het me dat je zo mee kunt.Heb je ook gelijk hulp..Het is een kwestie van aanpakken en handige praktische oplossingen bedenken.Niet dat het altijd meevalt,maar ik hoop dat je er wat aan hebt,en dat je niet de enigste bent erin.Sucses!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 16:07

Ik snap best wel goed wat je bedoelt, mijn ouders hadden nooit wat met paarden, ik mocht als verjaardagscadeau toen ik tien was op paardrijles. De instructrice was een werknemster van mijn moeder... Ze heeft mij leren paardrijden, na een tijdje gingen we met het groepje wat bij haar leste met 2 of 3 pony's gewoon op wedstrijd.

Ze stopte met lesgeven, ik kreeg vanmijn ouders de pony waar ik altijd op had gelest, omdat ik zo'n verdriet had (en mijn moeder het toch wel erg zielig vond Knipoog) toen heel langzaam met eerst 1 keer in de 2 maanden wedstrijd gereden en zo is dat gegroeit tot zo af en toe zelfs 2 wedstrijden in een weekend, mijn vader heeft het rustig laten groeien en heeft er zelf gewoo ook enorm veel schik van inmiddels, dat komt ook wel omdat hij met ons paard gewoon een hele leuke band heeft.

Hij helpt haa rop t moment zelfs herstellen van de osteopaat, aangezien ik in portugal zit Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 16:12

Ik snap dat het jammer is idd. Ik rijd bij mijn manege 1 keer in de maand wedstrijdjes van dat FNRS-gedoe. Verder ga ik komende zaterdag een wedstrijdje rijden met mijn verzorgpony bij de ponyclub in de buurt. Ik zou ook heel graag een pony willen hebben waarmee ik een startkaart aan kan vragen en echt verder mee kan komen, maar helaas dat kan nog niet. Ik geniet nu gewoon van alles wat ik doe wat met paarden te maken heeft, en ik wacht wel tot ik zelf genoeg geld heb Lachen

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 16:24

Veel herkenning hier Haha!

Toen ik nog thuis bij mijn ouders woonde, zat ik in een vergelijkbare situatie.

Ik reed op een gegeven moment bij de ponies wel wedstrijden, want het was via de club zo geregeld dat je gezamelijk naar de wedstrijden ging. Alle ponies in 1 grote vrachtwagen en gaan Lachen Op een gegeven moment mochten mijn ponie en ik naar de Kringkampioenschappen. Door de ruzie bij de club, was er wat een probleem met het vervoer. Ouders van een clubgenootje zijn toen zo lief geweest om mij te brengen. Mijn ouders wilden niet rijden.. Ook niet toen ik daadwerkelijk kringkampioen werd en dus door mocht naar de gewestelijke kampioenschappen Dat was balen, want toen had ik dus geen vervoer! Dus geen kampioenschappen meer voor mij...

Toen gingen we verhuizen naar de andere kant van het land, en verloor ik dus ook de ideale situatie dat de club voor vervoer regelde. Ik kreeg wel een eigen paard! Dat was echt super! Maar goed, wedstrijden zaten er in eerste instantie niet in, want ik had geen vervoer Knipoog

Toen ben ik ook op zoek gegaan naar een club dicht in de buurt, zodat ik mooi te voet kon gaan. Zo heb ik een tijdje wedstrijden kunnen rijden.

Als je ouders niet zo mee willen werken, dan moet je zelf heel creatief zijn Knipoog Volgens mij ben je al aardig op weg!!

Ik woon nu, na jaren, samen met mijn vriend die ook van paarden houdt. We gaan samen op wedstrijden, met eigen auto en trailer. Ik geniet ervan met volle teugen!

sokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 19:35

@MissPromiss

Ja, als ik aan m'n vader laat zien dat ik het geld en alles heb. Dan wil hij misschien me ook wel een keer brengen... als ik laat zien dat ik verder alles zelf kan regelen enzo Haha! Bedankt voor het goede idee

@elisa 2.. jah het zou zeker mooi zijn als ik met iemand zou kunnen meerijden

@ Pletje123
bedankt voor je leuke verhaal Lachen Je herkent het wel idd.. ik hoop dat het bij mij allemaal ook zo gaat lopen. met een beetje creativiteit moet ik er wel eens komen Knipoog

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 23:26

sokje schreef:
@MissPromiss

Ja, als ik aan m'n vader laat zien dat ik het geld en alles heb. Dan wil hij misschien me ook wel een keer brengen... als ik laat zien dat ik verder alles zelf kan regelen enzo Haha! Bedankt voor het goede idee

Ik hoop voor je dat het lukt!
Het is even keihard knokken en het zal niet in één keer allemaal geregeld zijn, sprokkel het rustig bij elkaar, neem er de tijd voor en maak geen overhaaste beslissingen..
Als je het dan hebt, heb je zoiets moois!
Ik heb het nu nog, iedere keer als ik op stal kom en mijn trailer zie staan denk ik: YES, die is van MIJ Knipoog

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 11:32

Ik heb dit ook gehad, toen ik zo oud was als jij, mijn vader is vrachtwagenchauffeur en is alleen in het wknd thuis, en juist dan had hij geen zin om met de paarden op stap te gaan.
Ik ben inmiddels 24, rij naast mijn eigen paardje nog een paard op wedstrijden, en vervoer wordt daarbij geregeld, ook heb ik mijn E rijbewijs behaald.
Wat ik gedaan heb in het begin, is op een manege gaan staan, waar wedstrijden georganiseerd worden, zodat ik toch bijna 2 x per maand kon starten.
Op deze manier heb ik mijn pony toch naar de L2 gereden.
En nu heb ik met andere mensen een "deal", ik rij hun pony en geef hun dochter les, en hun rijden mij naar wedstrijden toe. Lachen
Succes, jou gaat het ook lukken!!

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 14:05

Je doet een opleiding met paarden, kijk eens goed om je heen, er is vast wel een oplossing!
Ik heb zelf paardensport in deurne gedaan vanaf me 2e jaar had ik een eigen paard, zelf betaald en ik moest ook zelf altijd vervoer regelen, heel gedoe altijd maar het kwam altijd goed, ik rij nu met een vriendin mee met de vrachtwagen die van haar baas is. Ik baalde er ook altijd van, maar ik ben blijven kijken naar opties en uiteindelijk is het goed gekomen!
Ga eens kijken of je op een stal kan werken die op concours gaan, dan kan je vast wel eens mee op concours! Op mijn stages kon ik altijd mee wedstrijden rijden.
Het kost misschien wat moeite maar daardoor waardeer je het des te meer!
Je hebt ook zat stallen die maandelijks wedstrijden organiseren zoals bij ons ook, dan kan iig al beginnen!

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 11:24

Blijven dromen en heel hard werken en sparen! Ik heb vorig jaar een eigen paard gekocht, een eigen auto en een trailer huur ik. Ben nu bezig met mijn e-rijbewijs halen, mijn vader brengt mij nu wel, maar wil niet te vaak en heeft gewoon niks met paarden. Als je het echt wilt en je gaat ervoor dan is bijna alles mogelijk! En het gevoel dat alles echt van jou is, is ook erg fijn Haha!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 14:39

Je eerste post doet voorkomen alsof je ontzettend veel medelijden met je zelf hebt. Even één tip, dat kun je beter voorkomen want zelfmedelijden daar schiet je dus echt niets mee op Knipoog

Er zijn dus ook echt vele anderen met jouw die géén eigen paard hebben, ook nooit wedstrijden zijn gestart en sommigen hebben zelfs niet eens een verzorgpony ofzo maar moeten het met wekelijks een uurtje in de manegeles doen (en er zullen er zelfs zijn die daar niet eens een mogelijkheid voor hebben).

Waar een wil is is een weg, alleen duurt het voor de één soms wat langer dan de ander voordat de goede weg is gevonden Lachen

Wees wel realistisch, want na 2x bij een nieuwe verzorgpony wedstrijden gaan opperen is wel erg snel. Eerst eens kijken of jullie als combi klikken enzo. Dan kun jij rustig al eens om je heen kijken naar evt. privélessen of onderlinge wedstrijden ofzo..

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 15:41

Ik herken mezelf hier helemaal in. Ik heb 14 jaar op de manege gereden, ik ken de meeste ponies en paarden vanaf de eerste dag dat ze daar stonden en heb op allemaal gereden.
Na een paar jaar, ik was toen een jaar of 10 kwam er een leuke nieuwe jonge pony, daar heb ik echt jaren superfijn op gereden, kon ook super springen en was ontzettend eigenwijs. Veel kinderen waren er bang van, maar ik kon er passage mee rijden na een aantal jaar! Een keer in het jaar is er onderlinge wedstrijd en kon ik me meten met anderen, de eerste paar jaren was ik niet 'in the picture' maar sinds mijn 10 jaar zit ik altijd bij de eerste 5.
Omdat het maar een kleine manege is, met één dag in de week les', stopten veel kinderen met rijden toen ze ouder werden. Ik was veruit de oudste en vergevorderste die erbij zat. Is wel lastig als je iets wilt leren, want ambitieus als ik was wilde ik altijd iets leren, desondanks heb ik toch jaren op hetzelfde niveau gereden.
Toen ik te groot werd voor mijn lievelingetje moest ik over op de paarden. De keuze was niet groot: twee paarden. Beiden super springers, maar dressuur was maar zozo. Met geen van beide had ik die klik die ik met die pony wel had.
Ik naar de eigenaar gegaan en gezeurd, na een half jaar kwam er een paard beschikbaar dat wegens een blessure niet meer op hoog niveau kon starten en wat de fok in ging. Ik blij, want het ging super.
Ik heb op de manege nooit hoger gereden dan een M2 proefje, waarmee ik 185 punten (oude proef) scoorde. Ik was op elke wedstrijd in de buurt te vinden en stond/sta altijd te kwijlen bij de dressuurring. Mijn ouders wilden nog net m'n rijlessen betalen, maar meer ook niet.
Na zomers lang aardbeien plukken en andere bijbaantjes heb ik eindelijk een paard gekocht. En ik kwam erachter dat ik totaal niet kon paardrijden. Dat lossen we nu eerst op en dan hoop ik volgend jaar te kunnen starten.
Ik werk 3 banen om mijn paard te kunnen betalen, fiets elke dag 10 km om hem te kunnen verzorgen en zit fulltime op school (ook een paardenopleiding). Mijn verwachting is dat we, met een goede basis, zo in het M zitten. Dus voor die basis neem ik dan ook anderhalf jaar de tijd.
Ik kwijl nog steeds naast de dressuurring en hoop met mijn paard minstens in het Z te komen. Vervoer enzo ben ik voor aan het sparen, ik heb nog anderhalf jaar.
Mijn ouders vinden het allemaal wel best 'je regelt het maar'. En daar ben ik trots op, want ik heb zonder hulp toch wel kunnen voorzien in mijn eigen droom!

sokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 13:45

@ misspromiss.
Ja, ik ga rustig sparen en dan zie ik wel Lachen Eerst het geld maar eens voor elkaar te krijgen.

@Mexxuna,
Jij bent slim bezig geweest Knipoog

@Princess,
Dat idee van stage lopen op een stal die wedstrijden hebben is ook een goed idee Lachen

@ Liaan,
Thanks

@Bienotje,
Ja ik klonk idd alsof ik teveel zelfmedelijden had.. Zal niet meer gebeuren.. Knipoog
En 2x is idd veel te weinig. Ik ga eerst het geld sparen en alles. Het probleem is dat ik ook maar 2x per week naar het paard toe mag. 1 keer daarvan heb ik nu privéles. Dat is al heel mooi. Ik investeer daar nu in.. Lachen Ik hoop dat ze mij 3 dagen gaan geven. Maar er zijn ook anderen die rijden op dat paard.. maar ik hoop het.

@alicia2u
3 baantjes..jij bent echt goed bezig ja. mijn complimenten..(y)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 13:56

Ja ik heb ook het geluk dat ik gezegend ben met paarden-ouders!
Maar een vriendinnetje van mij heeft ook geen paardenouders.
Zij rijd nu een paard voor andere mensen.
en die vrouw waar zij voor rijd gaat zelf regelmatig op wedstrijd en dan nemen ze haar mee in de 2paardstrailer.

haar ouders zijn echt anti paard.
ze gingen laatst mee, ze had een prijsje (en moest daarom een poosje wachten op de prijsuitrijking) zegt der vader; ik hoop dat je snel een klasse hoger gaat dan hoeven we niet zolang meer te wachten...

Inplaats van dat hij tegen z'n dochter zegt, goed gedaan meid, ik ben trots op je!!!

En met z'n zoon gaat hij wel overal heen zelfs naar het buitenland om te fietsen...

gentille

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 13:59

ik heb niet alle reacties gelezen, dus misschien is het al gezegd,
maar: wees blij met wat je hebt, er zijn altijd mensen die het beter en slechter hebben, en een mens heeft de eigenschap altijd meer te willen, die wedstrijden komen er ooit wel, er zijn zat mensen die wilde dat ze uberhaupt paard konden rijden!

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 22:12

Gewoon stug doorgaan, hard werken en niet de moed opgeven. Ik rijd inmiddels 18 jaar paard, heb pas sinds 3 jaar mijn eigen paard (de overige 15 jaar altijd op paarden van anderen gereden) en rijd nu eindelijk wel wedstrijden (want dat was vroeger ook mijn grote frustratie. Wel de pony invlechten van een vriendinnetje en voor de rest er maar wat bijhangen), maar heb zelf nog steeds geen eigen vervoer. Ik bied zelf mijn diensten aan, werk hard en vraag en kijk veel mensen lief aan die me willen helpen en ooit op een dag (hopelijk niet al te ver in de toekomst) zal ik mezelf kunnen redden en kan ik ook weer mensen de helpende hand toesteken die in een dergelijke situatie zitten.

sokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 10:30

Nou ik denk dat mijn stappenplan niet meer doorgaat..
Ik dacht dat ik met dit paard wel eens ver zou kunnen komen.. Ze is Z2 geweest. Ik dacht dat ik veel van haar zou kunnen leren en dat we samen bij de rijverening naast ons wedstrijden zouden gaan rijden. Maar er hebben een tijd veel kinderen haar heel lui gereden. ( voordat ik kwam )En die rijden er nu nog op. Ik mag 2 dagen in de week komen. De andere dagen rijden er kinderen op. Ik vroeg de eigenarresse of ik 3 dagen in de week mocht komen, maar het paard zit voor de rest van de week al vol... Het is een populair paard..braaf enzo.. Maar goed, ik schiet niks op met 2x in de week. Want er zitten zoveel dagen tussen dat als ik weer kom ik alles weer moet opbouwen..ik zit dan met het slechte rijgedrag van die kinderen.. Want die rijden het paard totaal niet voorwaarts..
Ik ben weer helemaal hopeloos.. Huilen Ik kan gewoon niks opbouwen zolang die kinderen er op rijden en met 2 x in de week ook niet..
Volgens mij vindt de eigenaresse het wel best..ze is Z2 geweest, stermerrie..dus ja die heeft alles al behaald voor de fok.
ik vind het zonde van zo'n mooi paard.. ze is vreselijk dik en ze is ook helemaal niet meer nageeflijk en ze is lui.. als ik er op rijd dan is ze na een tijdje wel weer voorwaarts, maar ik moet wel steeds haar weer op gang krijgen, omdat die kinderen er op zijn geweest.. zucht..
En hoe kan ik trainen voor wedstrijden als ik 2 dagen mag rijden..

Ik weet het nu echt niet meer..

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 10:41

Nogmaals, zelfmedelijden heb je niets aan en wees blij met wat je hebt Knipoog

Paarden weten heel goed wat ze aan de ruiter hebben die op hun rug zit. Als jij consequent gaat rijden en trainen op voorwaarts zijn pakt dit paard dat echt nog wel op.

Soms is het ook een kwestie van té graag willen trouwens, ik neem aan dat je in je stappenplan nog niet had opgenomen dat je binnen no time de Z zou behalen ofzo Haha!

Wees blij met de dagen die je hebt, probeer je kennis te vergroten met priveles en ondertussen kun je toch best om je heen blijven kijken of er andere mogelijkheden zich voordoen. Zeg dit wel eerlijk tegen de eigenaresse en misschien kom je over een maand wel een oproepje op bokt of marktplaats tegen waarin een verzorgster voor een ander paard wordt gezocht met meer mogelijkheden.

Always look on the bright side of life Lachen