waarom nog les op concours?
Is echt irri voor de rest hoor

Kijk een keer een aanwijzing als je voorbij komt met, denk aan je...
dat is wat anders, maar continue aanwijzingen, van mij mag er een verbod op komen
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

MyWishMax schreef:Ik krijg ook wel eens uitgebreid les tijdens het losrijden. Vooral met belangrijke wedstrijden en thuis wedstrijden. Maar ik kijk nog steeds wel uit en de instructie staat bij ons altijd langs de kant en niet in de bak
Ik vind het wel een beetje onzin van: Oefenen doe je thuis enzo.. Okee, het is niet slim als je nog hele problemen moet oplossen op wedstrijd, maar ik ben altijd erg blij met de hulp om alles nét iets beter te laten gaanEn wij lossen ook wel eens problemen op tijdens het losrijden, als de pony bijvoorbeeld besluit om niet meer achterwaarts te gaan die week, dan zijn we er óók tijdens het losrijden mee bezig.. Ben ik dan nog niet klaar voor wedstrijden?
Maar meer aanwijzingen en tips. Dat noem ik eigk wel les 

Dat is in mijn ogen ook les
Ik ga alleen niet blindelings de aanwijzingen opvolgen, hou wel rekening met anderen. lejo schreef:Wat vinden jullie dan het verschil tussen les en tips geven, les is toch ook eigelijk een aaneengesloten rij tips, tis toch niet zo dat ze je handje pakken en het met je samendoen.
Tijdens het losrijden heb je alleen tijd voor wat minder tips.
runningkawa schreef:Dat is ook les
een aanwijzing en een tip is dat er eens iemand 1x per kwartier wat zegt
Niet iemand waar je omheen gaat circkelen.
Les doe je mar thuis en idd, kan je het op wedstrijd niet zonder, ben je er nog niet klaar voor.
Je moet voor jezelf kunnen rijden
, om iemand heen cirkelen, soms een volte ja, maar krijg niet 45 minuten aan 1 stuk door aanwijzingen. Rijd gewoon voor mezelf los, alleen als de instructie iets ziet wat anders moet krijg ik even opmerking..
Sansje schreef:lejo schreef:Wat vinden jullie dan het verschil tussen les en tips geven, les is toch ook eigelijk een aaneengesloten rij tips, tis toch niet zo dat ze je handje pakken en het met je samendoen.
Tijdens het losrijden heb je alleen tijd voor wat minder tips.
Verschil zit hem in het binnen of buiten de bak staan ten eerste.. en daarnaast veel belangrijker de inhoud en hoeveelheid. Tips krijg ik ook wel eens... gister zei er ook iemand die mee was met mij even tegen me van 'let op je linkerbeen' of 'let op dat je hem actief houdt in stap'. Dat zijn tips... ben als ruiter verder zelfstandig bezig en gericht op mijzelf en mijn paard. Als het lessen wordt dan begeleid iemand langs de kant het rijden van de ruiter (volledig) en is de ruiter niet zelfstandig bezig, maar ook op de instructeur gericht..

Ik heb eht over les, maar bedoel hetzelfde als jullie 

) runningkawa schreef:als je paard op wedstrijd anders is kun je het daar ook naderhand over hebben met je instructrice

Ineke2 schreef:Pff gisteren was er ook zo iemand... Die is aan het losstappen op de binnenhoefslag, maar wel zo dicht op de hoefslag dat mijn pony tijdens mijn galopje over de hoefslag bijna een zweep in zijn oog kreeg![]()
Toen ik daar wat van zei nadat ik bekomen was van de schrik (want ik lag bijna op de grond!) deed ze net alsof ze gek was... en toen ze klaar was met losstappen kwam haar instructrice de bak in en ging haar staan lesgeven ook nog... En ook steeds maar bezig met overgangen, stappen, halthouden op de hoefslag!![]()
Ik was mij dood aan het ergeren...
Op een gegeven moment was ik aan het stappen op de binnenhoefslag en deed gewoon eens precies hetzelfde als zij even daarvoor bij mij... Zweep overdreven opzij... Goh toen had ze opeens wel een mond gekregen. Maar de rest van de tijd bleef ze wel bij mij uit de buurt.
Sansje schreef:Hihi zelfde wedstrijd als ik toevallig?
Ineke2 schreef:Sansje schreef:Hihi zelfde wedstrijd als ik toevallig?
Weet ik niet... Op Palexini was dat
dan! MyWishMax schreef:@ Sneeuwpop; Dan vind je dus eigk het ook vreselijk irri als je zelf tips krijgtIk heb eht over les, maar bedoel hetzelfde als jullie
Ik krijg bijvoorbeeld tijdens losrijden te horen dat ik recht op moet blijven zitten of tenen naar binnen. Dus eigk alleen over mijn zit, niet zozeer hoe het paard loopt. Daar ben ik het mee eens, dat hoor je gewoon zelf te weten
Ik heb het zelf dus een beetje krom uitgelegd, omdat ik ook die tips op vat als 'les'.
Alleen als we met z'n allen gaan of thuis wedstrijd hebben.
Alleen als ik iets dus niet snap (je hebt altijd wel eens een stukje dat goed of slecht voelt maar er anders uit ziet) dan wordt er even uitgelegd dus echt les gegeven.