runningkawa schreef:Dat heb ik dus ook zo
vind dat er niet natuurlijk uit zien en ineens zo'n sprong..nee..vind het er gewoon niet in passen
Paardrijden is sowieso niet 'natuurlijk'.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
runningkawa schreef:Dat heb ik dus ook zo
vind dat er niet natuurlijk uit zien en ineens zo'n sprong..nee..vind het er gewoon niet in passen
krumel schreef:ik zie anky al door de bak stuiteren op salinero
Het doel van dressuur is toch de harmonie tussen paard en ruiter en het optimaal gymnastiseren van het paard. Ik denk niet dat deze oefenen daarvoor nodig zijn.
Svadilfari schreef:runningkawa schreef:Dat heb ik dus ook zo
Paardrijden is sowieso niet 'natuurlijk'.
Svadilfari schreef:krumel schreef:ik zie anky al door de bak stuiteren op salinero
Het doel van dressuur is toch de harmonie tussen paard en ruiter en het optimaal gymnastiseren van het paard. Ik denk niet dat deze oefenen daarvoor nodig zijn.
Het lijkt mij juist de ultieme harmonie, dat mijn paard zon sprong voor mij zou maken.
patsur schreef:Denk niet dat je de hogeschool dressuur niet kunt vergelijken met de moderen dressuur..
krumel schreef:[
ik vind dat eigenlijk meer een paard een kunstje leren... Ik geloof ook niet dat de meeste paarden die oefeningen echt graag doen.
runningkawa schreef:Nou gelukkig wel een verschil
kijk eens naar de uitdrukking van dit paard?
die weggedrukte rug
http://www.equistaff.com/pictures/%7BC3 ... priole.jpg
Svadilfari schreef:krumel schreef:[
ik vind dat eigenlijk meer een paard een kunstje leren... Ik geloof ook niet dat de meeste paarden die oefeningen echt graag doen.
Dan zijn andere dressuuroefeningen ook 'kunstjes' en ook niet alle paarden doen die met plezier.
Sisco4life schreef:*ziet het al helemaal voor zich inclusief gilletje*Zie jij anky al met een levada door de bak gaan ?

Citaat:veel dressuurruiters durven zelfs geen kruisje te springen, laat staan een capriole
Althans, als het grvraagd zou worden, want dat is natuurlijk hetgene dat telt....
*halthouden* *PIWIWIWIWIWIW* *baf* 'ik ben oke!' *stapt op en rijd verder*Svadilfari schreef:pharagirlke schreef:Ook daar vond ik het er niet echt harmonieus en ontspannen uit zien.ja als je het geheel bekijkt, maar als je op details gaat letten...Nee dat is niet mijn ide van harmonie!
Als je heel erg op details gaat letten, rijden er ook in de Grand Prix mensen niet harmonieus en niet alles gaat altijd even goed, ook bij topruiters.
BBreedveld schreef:Ja Kawa, je hebt waarschijnlijk helaas gelijk met die eerste opmerking....
Tweede ben ik helemaal met je eens...
Maargoed, waarom geen hogeschoolsprongen? Geen idee. Misschien de moeilijkheidsgraad, maar misschien ook het 'image': misschien zijn vliegende paarden niet zo chique om te zien?

Svadilfari schreef:krumel schreef:ik zie anky al door de bak stuiteren op salinero
iig meer dan bij de spaanse rijschool want daar zie ik geen énkel paard ontspannen lopen en geen enkel paard zn circuskunstjes doen van 'zo, zakl es ff een sprongetje maken?!' nee ze zien er voor mij gekraakt uit. Dat niet alles even goed gaat ben ik met je eens, maar daar gaat wel heel veel niet altijd even goed en daar wringt het een beetje bij me
Het lijkt mij juist de ultieme harmonie, dat mijn paard zon sprong voor mij zou maken.
runningkawa schreef:En heel blij dat we die neit eerder krijgen
dat zou een sjor werk worden op een jong paard...
Maar dat wil niet zeggen als je fatsoenlijke les krijgt dat je niet eerder aan het rechtrichten bent...
Noen maar ff heel "simpel" (namelijk voor veel moeilijk) het binnen komen en afgroeten
met een scheve knol kom je niet recht binnen en krijg je ook het gewicht niet over 4 benen verplaatst met halthouden

)
(En menig manege ruiter met mij )