Wat doen met je haar??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Re: Wat doen met je haar??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 23:30

Mijn dochter heeft heeeel lang haar, daar werkt een donut ook niet meer. Een (gevlochten) staart ziet er niet uit en dus klapt ze hem op ongeveer 5 cm dubbel, stiekje erom, en propt de rest van de staart onder de cap.

Jessica15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 18:00

ik heb ook een vraagje .. ik ga binnen kort ook starten alleen weet niet welk haarnetje het beste is zo netje met een clip (haarstrik)of zo kralen netje (knotnetje) zeg maar en welke kleur zou ik nemen wit of zwart (heb blond haar)

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 07:58

ik vind kralennetje het mooist Knipoog

ik heb donut met een wit kralennetje..

_Marije

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:01

Ik heb lang haar, staart of vlecht vind ik niet mooi voor dressuur, ik heb zo'n haardonut met een breed elastiek en een kralennetje. In het zwart en wit. voor het springen heb ik wel een staart.

Jessica15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:11

dus jullie doen eerst een kralen netje en daarom heen weer zo donut?

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:15

Nee, gewoon de donut en dan het kralen netje met speldjes vastzetten. Als het dan echt niet wil een bijkleurende roesel erover.

basedate

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 13:03

Of je vlecht je haar eerst in, in meerdere vlechtjes misschien, als niet allemaal in één vlecht kan, en dan doe je het daarna gewoon in een knot, kralennetje eroverheen, en klaar Haha!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 13:07

_Marije

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 13:44

Jessica15 schreef:
dus jullie doen eerst een kralen netje en daarom heen weer zo donut?

Je moet je staart door het midden van de donut halen, dan ga je een beetje voorover hangen en verdeel de plukken haar zodat er geen stukje donut meer te zien is. daar doe je een elastiek omheen, ik heb vrij lang haar, dus met een elastiek er omeen komen er nog allemaal pieken uit. Ik doe er daarom ook nog een haarnetje omheen (alleen om de knot een paar keer overheen slaan) dan doe ik een breed elastiek er omheen, zodat je de pieken en achterste gedeelte van haarnetje niet meer ziet, daarna het kralennetje en klaar is kees.
Zo duidelijk? Knipoog

Ik zag laatst trouwens iemand op concours met te kort haar om om de donut heen te doen en die had een klein knotje gemaakt, om het knotje de donut en daarom een vrij donker netje met een paar kraaltjes, zag je bij na niet, alleen dat moet je wel goed vaststeken.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 15:34

Alane schreef:
Mijn dochter heeft heeeel lang haar, daar werkt een donut ook niet meer. Een (gevlochten) staart ziet er niet uit en dus klapt ze hem op ongeveer 5 cm dubbel, stiekje erom, en propt de rest van de staart onder de cap.

Dan ben ik heel erg benieuwd hoe lang jouw dochters haar is.
Ik heb zelf dik haar en een dikke bos die op mijn kont komt en ik kan wel een donut in hebben. Clown

DubaiDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 15:36

ik heb mijn haar pas heel kort geknipt Lachen nergens last meer van

ankyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 13:43

in een dotje met knipjes, daarna haarnetje erover en een stiek Knipoog

xx ankyy

Roos91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 16:05

hahaha, het donut ding. Nou meiden, ik heb gezegd dat ik het had besteld.

Had het besteld in een dierenwinkel(petsplace) waar ze ook een gedeelte hebben met paardenspullen. Er hing wel een ander soort geval voor je haar, maar geen donut ding. Heb ik dus besteld. Ik wachten en wachten, ik er weer heen.
Ja zeiden ze, ze kennen het niet, ik heb nog uitgelegd(aangezien zij me wel snapt, ze rijdt ook wedstrijden) Nou..ik moet dus maar ergens anders kijken.

Ik wou het bij divoza bestellen, maargoed, ik vond dat ik dan ook duur uit was(verzendkosten enz.)
Ik hoooop dat de winkel in Assen(Hippo) Of boer & peerd in Diever ze wel heeft. Weten jullie dat?

Baaal er ontzettend van dat ik nog niks heb!! Ik was van plan een blonde donutding te kopen, haarnetje, en een zwarte kralengeval erover, snap je??

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 14:38

Probeer de Etos/Kapsalon in Diever/Dwingeloo eens. Grote kans dat zij je kunnen helpen. Moet je even vragen naar mevrouw Wemmenhove. Zij hebben zelf paarden en zullen je vast verder kunnen helpen.

RiderLiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 17:48

Jessica15 schreef:
ik heb ook een vraagje .. ik ga binnen kort ook starten alleen weet niet welk haarnetje het beste is zo netje met een clip (haarstrik)of zo kralen netje (knotnetje) zeg maar en welke kleur zou ik nemen wit of zwart (heb blond haar)

Ik zou wit nemen en voor de rest dat wat er het sjiekste uitziet want dressur is best wel sjiek.
Kijk ook eens op internet naar plaatjes en zie wat je het mooist vindt bij anderen.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 10:24

doe altijd zo'n dikke stiek een lage staart maken dan mijn haren vlechten en die om mijn stiek heendraaien, dan met klemmetjes de vlecht vastzetten en dan het kralennetje eroverheen en met twee schuifspeldjes vastzetten Knipoog

sbdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 10:50

kun je met kort haar ook zo'n donut geval in?
(ik kan m'n haar dus niet in een staart hebbenwant daar is het net te kort voor)

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 10:56

Roos91 schreef:
hahaha, het donut ding. Nou meiden, ik heb gezegd dat ik het had besteld.

Had het besteld in een dierenwinkel(petsplace) waar ze ook een gedeelte hebben met paardenspullen. Er hing wel een ander soort geval voor je haar, maar geen donut ding. Heb ik dus besteld. Ik wachten en wachten, ik er weer heen.
Ja zeiden ze, ze kennen het niet, ik heb nog uitgelegd(aangezien zij me wel snapt, ze rijdt ook wedstrijden) Nou..ik moet dus maar ergens anders kijken.

Ik wou het bij divoza bestellen, maargoed, ik vond dat ik dan ook duur uit was(verzendkosten enz.)
Ik hoooop dat de winkel in Assen(Hippo) Of boer & peerd in Diever ze wel heeft. Weten jullie dat?

Baaal er ontzettend van dat ik nog niks heb!! Ik was van plan een blonde donutding te kopen, haarnetje, en een zwarte kralengeval erover, snap je??

Ik kwam eerst altijd heel vaak in Hippo Assen. Geloof dat ik daar wel eens van die donut dingen heb zien hangen.. Clown

xLariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:29

Ik heb krullend haar wat soms er moeilijk is op een knotje van te maken.
Maar ik maak meestal een staart met een elastiekje, dan maak ik een knotje met nog een elastiekje en dan een haar netje er om, Cap op je hoofd en dan de losse plukjes onder m'n cap duwen.

Ilana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 17:07

Ik he niet heel dun haar en ook niet heel dik haar... meestal doe ik er gewoon een vlecht in en dan een knotje.. daarover doe ik dan een kralennetje

Nicoleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 14:58

Je kan ook gewoon een knotje maken. En dan je cap op zetten. [ Wel knotje helemaal aan de onderkant van je haar zodat het knotje niet onder je cap komt te zitten ]. Dat zit namelijk niet lekker en dan gaat hij weer los lijkt mij. Clown

joske_vuran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 08:08

Ik heb heel dik en vrij lang haar (over mijn schouderbladen). Ik maak mijn knot ook met een donut en een kralennetje. Zonder donut krijg ik gewoon geen mooie knot. Met donut krijg ik dan wel een héle dikke knot, maarja Lachen Maar wat bij mij een beetje en probleem is.. Als ik eenmaal mijn haar om die donut heen heb, heb ik dus nog heel veel haar over. Hoe doen jullie dat? Steek je dat met schuifspeltjes weg, of...?

Esmiralda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 16:33

ik heb lang haar(klein stukje boven me kont), maar wel vrij dun haar.. ik krijg nooit echt een mooie knot, maar weet niet of ik met zo'n haarrol wel een knot kan maken en of al me haar daar wel omheen gefrutseld kan worden omdat ik dus lang haar heb..
maak nu altijd een vlecht en dan maak ik daar een knotje van, maar het is dan echt zo'n lelijk mini knotje..
is kijken of het lukt met een haarrol Lachen

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 16:11

Knotje erin doen en wegwerken onder je cap..Eventueel nog een haarnetje eroverheen, weet niet of je echt springerig en piekerig haar hebt. Ik heb dat wel, en voor de onderlinge wedstrijden deed ik altijd een knotje met een haarnetje over mijn haa, omdat anders de helft ertussenuit viel Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 22:33

die moet ik nog een nieuwe kopen Tong uitsteken

heb me haar een hele tijd in laagjes gehad en dat werkt niet prettig.

nu doe ik vooroverbuigen, me cap op, zodat al mijn haar achterover zit. dan met het overige haar een knot draaien.

maar gelukkig zijn de lagen er bijna uit en kan het weer normaal op een staart, en dan een donut