Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
LoveMooniee schreef:je hoeft helemaal geen 2 zadels te hebben je kan ook gewoon en VZ zadel kopen. dan kan je allebij doen. springen en dressuren, en gaat het niet te koste van je paard op wat voor manier dan ook!
daniella74 schreef:LoveMooniee schreef:je hoeft helemaal geen 2 zadels te hebben je kan ook gewoon en VZ zadel kopen. dan kan je allebij doen. springen en dressuren, en gaat het niet te koste van je paard op wat voor manier dan ook!
Maar als je een dressuurzadel hebt ga je niet dat zadel inruilen voor een vz omdat je af en toe een beetje springt.
daniella74 schreef:LoveMooniee schreef:je hoeft helemaal geen 2 zadels te hebben je kan ook gewoon en VZ zadel kopen. dan kan je allebij doen. springen en dressuren, en gaat het niet te koste van je paard op wat voor manier dan ook!
Maar als je een dressuurzadel hebt ga je niet dat zadel inruilen voor een vz omdat je af en toe een beetje springt. Ik wil er even op wijzen dat een keer een ruiterbutsje een paard echt niet zijn rug kost zoals gesteld wordt, wat zouden voltigepaarden dan wel niet moeten. Paarden krijgen last van hun rug door slecht passende zadels, overbelasting door langdurig niet correct rijden van de ruiter en in incidentele gevallen door blessures opgelopen in stal of op wei.
Marliesje schreef:Maar als je alleen maar afentoe een sprongetje maakt neem ik aan dat je geen B-parcours springt?
En het thuis houdt bij kleine huppetjes van max 80 cm.
Dan is het nog te doen, maar een compleet parcours op een dressuurzadel lijkt me geen goed plan, ook niet voor het paard.
Als je dat wil, moet je imo of een VZ of een springzadel kopen.
Paardrijden komt nu eenmaal veel geld, en wie wil springen moet ook naar zijn paard toe zorgen voor goed materiaal.
daniella74 schreef:Marliesje schreef:Maar als je alleen maar afentoe een sprongetje maakt neem ik aan dat je geen B-parcours springt?
En het thuis houdt bij kleine huppetjes van max 80 cm.
Dan is het nog te doen, maar een compleet parcours op een dressuurzadel lijkt me geen goed plan, ook niet voor het paard.
Als je dat wil, moet je imo of een VZ of een springzadel kopen.
Paardrijden komt nu eenmaal veel geld, en wie wil springen moet ook naar zijn paard toe zorgen voor goed materiaal.
Jij zegt nu eigenlijk dat als je geen bakken geld hebt je dan maar geen paard moet rijden en dat ik slecht voor het paard zorg, lijkt mij niet dat jij daar zo over kan oordelen. Overigens heb ik met dressuurzadel in mijn hoogtijdagen dik 1.30m gesprongen in de wekelijkse springles en ook in oefenparcoursen. Paard heeft er nooit iets aan overgehouden.

Lika93 schreef:Als ik verzoop van het geld dan had ik natuurlijk wel een springzadel gekocht. Maar dat is nou eenmaal niet zo. Vandaag heb ik gesprongen met mn Dressuurzadel. Zoals ik hiervoor al zei: Ik spring hooguit 1x in de maand en niet eens wedstrijden (wil ik later wel gaan doen omdat mn paard het heel leuk vind, maar dan niet hoger dan 50 cm) Maar ik vind een sprongetje wel leuk maar niet te veel en te hoog![]()