Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
barreltjuh schreef:Ik heb morgen mijn eerste wedstrijd in de L2 en opzich vind ik dat er in de proeven niet zo heel veel verschil zit. Ja achter waarts en een extra volte in galop ofzo, maar verder vind ik het mee vallen. Maar goed eerst maar eens kijken wat de jury er bij mij morgen van vind
en wat er hier boven word gezegd, dat er in het L2 vaker IM juryleden jureren, dat betwijfel ik want bij ons word er vaak genoeg ook in het L1 de proef beoordeeld door een IM jurylid
RedFlame schreef:Ik vind de L2 veel fijner omdat je gewoon kan blijven doorzitten ipv steeds lichtrijden en doorzitten af te wisselen na 2 passen.
Véél beter, doorzitten! imd schreef:RedFlame schreef:Ik vind de L2 veel fijner omdat je gewoon kan blijven doorzitten ipv steeds lichtrijden en doorzitten af te wisselen na 2 passen.
Ik kan niet wachtenVéél beter, doorzitten!
gekke_koei schreef:misschien je paard eens na laten kijken alstie zo doet met wijken??
willem kan het nl niet goed vanwege zijn bouw(karperrug)
nu hij iedere maand van zijn spierblokkades wordt ontdaan gaat het met de zijgangen ook stukken beter. hij zat gewoon letterlijk vast om passen opzij te kunnen zetten.
panache schreef:nou kijk, de travers en contra dat heb ik er nu bíjna opzitten, maar het wijken lukt voor geen méter!
ik krijg les hoor..
magic_lover schreef:panache schreef:nou kijk, de travers en contra dat heb ik er nu bíjna opzitten, maar het wijken lukt voor geen méter!
ik krijg les hoor..
als je niet kunt wijken kun je imo ook geen correcte schouderbinnenwaarts en traver's rijden..
wijken is een stukje basis, die je moet kunnen om de rest ook correct te rijden..
voor wijken gebruik je (ongeveer) dezelfde hulpen als schouderbinnenwaarts/schoudervoor en traver etc.
en verder weet ik niet of er zo'n groot verschil zit tussen de L1 en L2, als je dikke punten in de L1 scoort moet je de L2 zeer waarschijnlijk wel kunnen
, en het ook echt vertikte. Pony liep/loopt hardstikke soepel en los, in stap ging het wijken al wel maar in draf kreeg ze me steeds net op het punt dat ik haast niks meer kon en zij zsm aan de andere kant van de bak was en dan weer super relaxed verder reedt alsof er niks aan de hand was
. Ik ben toen veel bezig geweest met het verzetten van de achterhand in stap & draf, en zo kleine stukjes wijken oppakken. Na een tijdje liep ze al veel relaxeder, het wijken zelf ging natuurlijk niet perfect, schaarde nog niet etc maar uit het los blijven van die pony en de meewerking in die oefeningen van de pony kon ik zo verder met het wijken. Het gaat nu super, nu kunnen we zelfs delen van sb en travers erbij pakken. Denk toch wel dat wijken een grote stap is, maar als een paard dat eenmaal onder de knie heeft gaat het imo met sb en travers ook fijner, dan dat je paard het wijken niet fijn onder de knie heeft.panache schreef:nou kijk, de travers en contra dat heb ik er nu bíjna opzitten, maar het wijken lukt voor geen méter!
larissa_ schreef:M'n paardje wil gwoon niet wijken, der zitten vaak genoeg goede passen tussen etc. dat hij netjes schaart en al, maar zodra het hem allemaal teveel word gaat hij staken en neemt de achterhand totaal niet mee? Nu is my al een aantal keren verteld op wedstryd door bepaalde juryleden die mijn proef beoordeelde, dat mijn paard het gewoon niet goed begrijpt.. en omdat hij vrij grote passen maakt en hij nog niet voldoende op de ''achterhand gaat zitten'' maakt dit het ook moeilyker..
Er wordt iets strengen gejureerd maar ik vind het erg mee vallen. Ik dacht dta ik nooit 10 M zou kunnen wijken maar het is me wel gelukt