steeds weer fijn inrijden, en dan in de proef tegen de hand

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

lucille

Re: steeds weer fijn inrijden, en dan in de proef tegen de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 13:27

ja, heel herkenbaar !

ik ben niet meer zenuwachtig voor de wedstrijden maar zodra mijn proef begint ga ik heel voorzichtig rijden. Dan wil ik alles netjes doen. En dat werkt dus niet.Dan doet hij maar wat.Maar dat komt dus doordat ik geen duidelijke aanwijzingen meer geef.
Ik krijg ook als advies : rijd je paard " brutaler ".

Ik weet niet of jij dit ook doet. Voorzichtig gaan rijden.
Maar je moet dus je paard aan het werk houden ( voorwaarts) dan komt de ontspanning van voren vanzelf. Dus even vergeten dat je beoordeeld wordt en "gewoon"rijden. Dus ook in de proef je paard corrigeren, dan heb je misschien een 4 voor dat onderdeel maar dan loopt hij de rest vd proef 7-ens.

_Marije

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 14:46

@ Lucille: Dat ik heel voorzichtig en goed wou rijden heb ik idd ook een beetje last van. Ik kreeg, toen ik begon ook regelmatig het commentaar dat het tè braaf was. Een keer zei meneer de jury: "Je gaat voor de gladiolen of je gaat het graf in" of zoiets Clown . Iig, dan maar met lef rijden en wat foutjes maken i.p.v. op safe rijden met allemaal 6-jes.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 16:53

Dat is inderdaad mijn probleem ook, ik wil te netjes rijden en ga door door ook Veel TE voorzichtig rijden. DOm dom dom maarjah, daarvoor ga ik ook naar t oefendressuur om dat bij mezelf af te leren, maarja vandaag kon ik mijn paardje wel achter het behang plakken, maar uiteindelijk was ze los liet ze los en was ik ook klaar.

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 16:51

Ik heb dit probleem ook. Leer van mijn instructrice om de onderdelen in een proef los te zien. Na een oefening even 'op adem komen' en klaarmaken voor de volgende oefening. Daardoor vergeet je wat er mis ging en kan je de volgende oefening met een 'schone lei' uitvoeren. Werkt bij mij echt. Tijdens het losrijden zet ik haar vaak even halt (of een aantal passen in stap) tussen een oefening; iets meer tijd om zelf weer ontspannen te worden.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:49

bij mijn paard is het andersom, met inrijden is het een drama. en tijdens de proef is he super!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 09:51

Dat is toch wel een stuk handiger denk ik.