inentingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shash_Didi

Re: inentingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 16:02

Als jou paard wel een basisenting heeft gehad maar die staat in ander boekje moet je vragen of de dierenarts het in een zinnetje ik geloof dat het is the vaccinationhistory of this horse is correcht. Of gewoon ook altijd je enting boekje meenemen. heeft jou paard nooit een basisenting gehad zul je die opnieuw moeten laten doen.
Mijn paard heeft namelijk nooit basisenting gehad dat heofde toen nog niet zei oude eiegnaar en in 2004 was zei te laat met enten maar dat was eerst nmooit zo streng nu zijn ze veel strenger

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 17:12

ze heeft haar basisenting uiteraard gehad en ik moet haar oude entingsboekje nog ergens hebben maar ik weet niet waar
in het paspoort kan ik dat zinnetje helaas niet vinden (zou ook niet weten waar dat moet staan)
ik zal zo snel mogelijk mijn oude entingsboekje opzoeken en anders neem ik even contact op met mijn veearts
bedankt voor de antwoorden

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 17:21

Dat zinnetje hoort boven de vaccinaties te staan die in het paspoort zijn geschreven, dus op dezelfde bladzijde als waar de data en stickertjes zitten.
Kennelijk staat dat er niet in. Zou ik inderdaad je boekje eens gaan zoeken en even langs je dierenarts.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 18:23

En entingsboekje kun je meenemen op wedstrijd, maar dat wordt niet geaccepteerd, zinnetje moet in het paspoort staan.

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 20:14

oke bedankt voor de antwoorden
dan ga ik zo snel mogelijk langs mijn dierenarts

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 18:03

ik heb het oude entingsboekje gevonden Lachen
maar nu wil ik graag weten of ik dat zinnetje echt door de veearts in mijn paspoort moet laten zetten of mag dat ook door een gewone dierenarts gedaan worden?

Vadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 19:42

Volgens mij mag dat door elke dierenarts. Onze paarden worden ook geent door de veearts voor de koeien (scheelt weer voorrijdkosten als de dierenarts toch al moest komen voor een koe).

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 20:11

ja maar dat is een veearts Lachen
ik bedoel een gewone dierenarts (die gewoon normaal gesproken alleen kleine huisdieren doet)
weet iemand het zeker?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 20:35

Zolang de stempel van de praktijk er op staat en een paraaf met datum is het goed.

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 20:47

oke
ik moet bij de veearts namelijk voor 12 uur langs komen en die is er alleen van maandag tot vrijdag maar dan zit ik met mn werk

de dierenarts die ik voor mijn hond heb zit er tot s avonds half 7 dus daar kan ik dan na mn werk nog terecht Lachen