B ruiter iedere week op Z2 paard

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

aerdenhout1

Re: B ruiter iedere week op Z2 paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 17:24

Ik denk dat het meeste gevaar schuilt in het rijden als je er een keer niet bij bent. Het is natuurlijk heel verleidelijk om dingen uit te proberen op een verder doorgereden paard. Vertrouw je haar volledig, dan kan het voor je paard niet veel kwaad.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 14:18

Ik zou er ook zeker niet aan twijfelen of 7x per week rijden te veel is. Dat ís gewoon te veel. Dan mag hij wel hard aan het werk gezet moeten worden, 5x hard werken is méér dan genoeg. Hij moet ook echt vrij krijgen om zn hoofd weer een beetje leeg te maken hoor.
Wat betreft het rijden door een 'mindere' ruiter, ik denk dat dat best goed kan gaan. Verder is het geheel afhankelijk van het paard waar je zo iemand op zet, dus daar kan ik verder niet over oordelen.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 14:23

sjaantje schreef:
Ik zou er ook zeker niet aan twijfelen of 7x per week rijden te veel is. Dat ís gewoon te veel. Dan mag hij wel hard aan het werk gezet moeten worden, 5x hard werken is méér dan genoeg. Hij moet ook echt vrij krijgen om zn hoofd weer een beetje leeg te maken hoor.
Wat betreft het rijden door een 'mindere' ruiter, ik denk dat dat best goed kan gaan. Verder is het geheel afhankelijk van het paard waar je zo iemand op zet, dus daar kan ik verder niet over oordelen.

mijn paard wordt ook 7 keer per week gereden. niet altijd op topniveau maar ze krijgt 7 keer per week beweging.
en als we dat niet doen, kan ik er eerst weer een dik uur aan werken om alles goed te krijgen.. dan zit alles vast en slingert de achterhand er een beetje achter. ook haar koppie heeft ze er dan niet bij..
als ik er op zit gaat het nog goed maar m'n verzorgtstertje vliegt er dan gegarandeert vanaf.
ik snap niet wat iedereen zo erg vind aan het 7 keer per week rijden, mijn paard vind het heerlijk en is gewoon beledigt als we een dagje overslaan (vandaar die bokken)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 15:04

Elke dag rijden gaan ze echt niet stuk van hoor. Mijn paarden lopen welliswaar ook geen 7 dagen per week, maar ik werk zelf wel 7 dagen in de week en ik leef ook nog!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 21:52

TS zegt dat ze haar paard 5x per week hard aan het werk zet. Dan vind ik daarbij nog 2x je paard ohz laten lopen, simpelweg te veel.
Het feit dat jullie dat wel 'normaal' vinden, ga ik geen discussie over voeren, maar zou ik nooit doen en ook niemand aanraden.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 21:59

Ik zou er zelf niet voor kiezen (ben sowieso vrij bezitterig over mijn paard, laat er niet zo snel een ander op), maar als het meisje met een mooie stille hand rijdt en gewoon wat basis rijdt kan het naar mijn idee geen kwaad. Ik zou er liever een B-ruiter op hebben die gewoon lekker basis rijdt en verder niet, dan bijvoorbeeld een L/M-ruiter die denkt: "zo, nu ga ik lekker eens even kijken of ik een galopwissel kan rijden met hem".

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 22:02

Als jij heel duidelijk bent in wat je wel en niet wil, dan is dit een hele goede bijrijdster.

het paard heeft beweging, hoeft niet aan het werk...... maar doet wel alle gangen. Zolang zij meelift en niet gaat werken gaat het jouw werk niet in de weg zitten.

althans dat is mijn mening Knipoog

marjolein8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-07 16:33

dank je wel voor de reacties.

Ik probeer met haar af te spreken dat ze hem 1 of 2 keer wat rijdt. Maar 1 keer is denk ik wel voldoende.
Qua manier van rijden vertrouw ik haar wel, ze gaat geen dingen doen die ze nog niet kan.
En die 5 dagen dat hij hard werkt vind ik niet te veel alleen het idee dat hij 7 dagen per week een zadel op zijn rug heeft dat vind ik wel wat veel. Dus de ene keer 1 keer per week en de andere keer 2 keer daar kan ik om mee te beginnen wel mee leven!

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 20:21

joske_vuran schreef:
Tja..

Bij mij persoonlijk zou het er heel erg aan liggen hóe ze rijdt. Als het echt nog veel teugelgetrek en schoppen is, dan zou ik het liever niet hebben denk ik. Als ze gewoon netjes rijdt en geen rare dingen doet, zou ik het wel vertrouwen. Ik zou zowieso zelf af en toe even kijken en wat tips geven, ik zou dus wel graag willen dat ze dan op 'mijn manier' rijdt.. En ik als ik zou merken dat mijn paard er minder door zou lopen zou ik er denk ik wel mee stoppen..

Maar merk je zelf verschil dan, qua rijden, nadat zij heeft gereden?

Ik ben het helemaal met je eens!

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 20:52

ik vind het niet fijn..
als ik iemand anders op mijn paard heb zitten en ik stap er even later op dan merk in dat ze minder fijn is in de mond. en dat ze weer even probeert om dood te zijn voor mijn been. terwijl ze juist super scherp kan zijn..
nu zit er dan ook geen B-ruiter op mijn paard.. maar wel eens een meisje die het allemaal helemaal geweldig vind, en kan stappen draven en galloperen..

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 09:13

Ik rijd geen dressuur, maar spring wel (dat maakt volgens mij ook al verschil), maar mijn buurmeisje gaat af en toe ook wel eens mee rijden. Nu, ze kan een paard niet nageeflijk rijden enzo, maar ze heeft wel een heel stille hand, ze trekt ook niets in de mond enzo. Haar been ligt wel niet stil enzo, maar daar werkt ze aan.
Nu, mijn vorige merrie, als het meisje daar had opgereden, en ik kroop er de volgende dag op, was er niets mee aan te vangen ! Eerst een half uur protest, en dan pas kon ik haar beginnen rijden !
Maar met een ander paard van me, ging dat prima. Moest haar er eerst wel ff terug doorrijden, maar het paard deed er niet raar over ofzo !
Dus het hangt volgens mij ook volledig van paard tot paard af.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 09:15

Ik heb wel eens gezien dat het paard eerst de kat uit de boom keek zegmaar, en later omdat hij zich ging vervelen irritant ging doen.

Maar het kan natuurlijk dat jouw paard dat niet doet, maar houd het wel in de gaten.

meliiSsatjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 22:04

Als iemand niet veel vraagt van een paard, dan kunnen ze er ook niet veel aan verpesten...