Wedstrijd met haflinger

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sky

Re: Wedstrijd met haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 20:06

Ik heb geen foto's maar ik heb het weleens gezien met knotjes hoor! dat lkt volgens mij prima...

Rachel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 20:10

ik heb as een wedstrijd op een haflinger die eigenlijk alleen maar echt mennen kent. Ze ken wel gewoon galop halthouden etc. maar ik heb nog een beetje tijwels maar ik hoop in iedergeval dat het gaat lukken en volgens mij heeft ze nog nooit wedstrijd dressuur gelopen Haha! en invlechten weet ik nog niet ze heeft krullende manen en niet zo lang beetje kort dus ik ga nog kijken wat ik erin ga doen Haha!

LoveTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 09:22

Ik heb altijd wedtrijden gereden met een Haflinger. Hij had altijd de manen los, maar hij had ook hele mooie lange witte manen. Ook had hij de manen aan beide kanten. Sommige juty's vonden dit heel bijzonder (heb zelfs een keer een 10 gehad voor verzorging) maar er waren er ook een paar die standaard aan elke Haf een 6 gaven... Ik vind het persoonlijk mooier als de manen gewoon los hangen

Florentine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 16:57

Marrepar heeft een haflinger met getrokken manen, moet je maar even in haar profiel kijken, ze maakt ook altijd knotten.
Vind het erg chique staan.

Los zou ik niet doen, want dan kan de jury de hals neit goed zien! Knipoog

Jara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 17:00

Ik heb welis een onderlinge wedstrijd gereden op een haflinger van de manege. Had ook niet echt dikke manen.
Had toen knotjes gemaakt, door eerst te vlechten, toen bleeft het wel goed zitten.

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 00:20

ik heb afgelopen woensdag de manen van mijn haflinger eraf gehaald.. nou ja, er is wel een flinke strook over hoor! ze had hele verdroogde en brokkelige manen die eigenlijk net te kort waren om écht mee te showen. Ik was echt heel bang dat het niks zou worden, maar het staat echt supergaaf! ineens heeft ze 2 keer zoveel manen en een lekkere gezonde bos. Ik maakte altijd al knotten, en dit gaat nu denk ik een stuk makkelijker, morgenochtend voor het eerst proberen. Ze heeft echt een lekkere ronde dressuurnek, daarom kies ik altijd voor knotten, hele positieve reacties gehad! Ik toiletteer haar altijd als een echt sportpaard, geschoren benen enz. heb zelfs al 3 keer een bod op haar gehad op een wedstrijd, haha, maar als echt haflingermens ga je daar nóóit op in hè? Haha!

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 00:25

Afbeelding

Afbeelding

SusanneS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 07:22

Had dr gisteren gewoon ingevlochten beetje zelfde resultaat als Danique
T was onze eerste B wedstrijd en we hadden 178 en 180 dus meteen al een wp!!
Had het niet verwacht hoor want meestal rijd je je eerste wedstrijd niks.
Ook rijd ik deze pony nog niet zo lang (2mnd waarvan mischien 10x gereden?!)
Dus ben reuze trots!!
(foto knotjes volgen..)

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 20:25

los is natuurlijk het leukste..

maar ik en een vriendin hebben al emt de haffies, kleine vlecht/dotjes gemaakt en matjes.

hengstenvlecht mag ook dacht ik. maar de jury kiest toch vaker los bij haflingers Lachen

h0rsesgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 10:14

Ik heb zelf een fjordje van 3 jaar. Maar daar hoef je niks mee te doen :d haha Maar met een haflinger tuurlijk kan je dan invlechten waarom zou dat niet kunnen , is toch juist leuk..want ze letten ook op de verzorging van het paard..

Jadee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 17:54

Ik Maak nooit knotten want dat ziet er niet uit bij mij haf Tong uitsteken dan krijg ik van die grote dikke knotten..

Ik maak een dubbele hengsten vlecht op de manenkam Lachen 1 vlecht zijn haar manen te dik voor dan zakt het er uit

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 19:06

Ik heb zondag mn eerste wedstrijd met haflinger. Ben zo zenuwachtig haha, ben bang dat ik echt van die blikken krijg 'wat doe jij hiet met een háflinger?'.. Of dat het helemaal fout gaat (wat wel te verwachten is) en dat iedereen dan zoiets heeft van 'met een haf moet je niet op wedstrijd komen he..'

Maar, we gaan er gewoon voor Cool

Maar knotjes lukt bij mij echt niet, zn manen zijn zó dik, ze zijn niet eens heel erg lang, maar zelfs als ik zn manen in 2 kanten verdeel krijg je echt 3-4 enorme knotten, dus ziet er niet uit. Ga voor de hengstenvlecht Knipoog

h0rsesgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 20:15

Waarom moet je zenuwachtig zijn , het maakt helemaal niet uit met wat voor soort ras je met wedstrijden meerijdt. Zelfs ik rij met mijn eigenwijze fjord in de wedstrijd. Ik heb er gewoon scheit aan , je moet je er gewoon niks van aantrekken wat andere mensen er van denken. Veel succes alvast. En wees niet zenuwachtig dan gaat het juist fout Knipoog