wie laat een ander op zijn paard starten?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Blueberry

Re: wie laat een ander op zijn paard starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 21:54

Heb ook mijn ex-verzorgpaard op wedstrijden gestart. Eigenaresse startte hem ook. Ging prima. Zij stelde het zelf voor. Konden we ook elkaars proeven voorlezen Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 21:59

ik hoorde via-via dat de eigenaresse iemand zocht om haar paard te rijden tijdens haar zwangerschap, en toen ben ik gaan bellen.

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 22:14

Same here.

Ik had al eerder een pony bijgereden op die pensionstal, dus iedereen kende me al. Een jaar later kreeg ik een pm van een stalgenootje, die zij dat de eigenaresse van Gea zwanger was, en of ik d'r dan kon bijrijden.

Normaal gesproken start de eigenaresse Gea ook, in het L2. De eigenaresse is (als ik niet voor de gek gehouden word Tong uitsteken) erg blij dat ik d'r paardje verzorg tijdens d'r zwangerschap en gunt het me van harte om haar uit te brengen. Ze heeft me vorige zondag zelfs met de trailer gebracht en ze leest altijd etc.

Over geld maken wij ons eigenlijk nooit zo'n zorgen. Ik betaal gewoon mijn eigen startkaart, verenigingscontributie, abonnement op P&S, inschrijfgeld, lessen, etc. En ik vind het eigenlijk ook meer dan logisch om prijzen die ik gewonnen heb zelf te mogen houden..

Gea is niet de eerste pony van iemand anders die ik uitbreng, hiervoor heb ik ook een pony tot de L1 uitgebracht, helaas was dat van korte duur.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 08:51

Ik start zelf paarden voor anderen.
Mijn bijrijdster start met een merrie van mij.
Ik start de merrie zelf dit jaar voor het laatst(m1) en zij start haar in de B.
Ik ga volgend jaar weer met wat andere paarden beginnen. Zo doet mijn bijrijdster meer ervaring op, blijft de (fok)merrie mooi aan de gang en met een beetje geluk rijd zij 'm over een x aantal jaar in de Z rond

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:12

Mijn paard wordt ook gestart door iemand anders. Ik heb haar gevraagd! Zij was toen L2 + wp en ik niet Haha! Overigens nu nog steeds niet. En om een hengst te willen starten moet je dat wel zijn.

Ondertussen zijn we al 2,5 jaar. Hij wordt alleen in het winterseizoen uitgebracht (zomer is dekseizoen, dus zonder ijzers) en is inmiddels M1.

De kosten komen grotendeels bij mij vandaan, maar ze is niet gierig. Prijzengeld gaat nu in de 'stang'pot, oftewel, daar wordt iets mee gedaan voor het paard zelf. Zij doet naast de training ook een stuk verzorging! Perfect geregeld dus!

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 17:39

Ik durf zelf niet op springwedstrijden, mijn pony vind springen super, een vriendin die bij mij op stal een paard rijd springt mijn pony nu op wedstrijd, maar ga zelf wel altijd mee hoor !! Lachen

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 13:55

"Over geld maken wij ons eigenlijk nooit zo'n zorgen. Ik betaal gewoon mijn eigen startkaart, verenigingscontributie, abonnement op P&S, inschrijfgeld, lessen, etc. En ik vind het eigenlijk ook meer dan logisch om prijzen die ik gewonnen heb zelf te mogen houden.."

Wat is P&S (Paard en sport?????

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 14:00

Dat zal wel de paard en sport zijn inderdaad.

Ik rijd ( en reed ) ook paarden voor anderen op wedstrijd. Ik betaal gewoon alles zelf. Bij mijn huidige bijrijdpaard hoef ik de lessen alleen niet te betalen. Ik rijd nu alleen de wedstrijden bij ons op stal, dus behalve de contributie en inschrijfgeld komen er geen kosten bij kijken.
Ik zou mijn eigen paard niet zo snel door een ander laten starten denk ik. Ik vind het veel te leuk om het zelf te doen Knipoog Misschien als ik hem door heb gereden en mijn nichtje ofzo wat ervaring op wil doen. Maar eerst wil ik hem zelf naar het Z rijden ( en misschien lukt dat wel nooit ). Maar ja, hij is nu nog geen drie, dus voorlopig start er helemaal niemand op Haha!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 14:03

Onze twee dochters delen dit jaar 1 paard. Het paard van de jongste was hoefbevangen en ging weg. Zij heeft het vrij druk met school, dus echt te weinig tijd om met een nieuw paard te beginnen, en de andere dochter is wat in de lappenmand waardoor ze haar paard niet de aandacht, verzorging etc. kan geven die hij nodig heeft. Omdat de meiden het goed met elkaar kunnen vinden wilden ze dit proberen. Er zijn er wel afspraken gemaakt (waar uiteraard in overleg altijd weer van afgeweken kan worden) wie welke wedstrijdjes start. De een gaat wat meer springen, en de ander wat meer dressuren. De kampioenschappen, tja die rijdt de dochter van wie het paard is. Maar zo zijn ze dit jaar "met elkaar gered" en dan zien we volgend jaar wel weer.

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 14:08

das een mooie oplossing voor je dochters...

Ik wil zelf eerst maar eens aan het wedstrijd idee wennen. Kijken of ik het wat vind allemaal. Kan ik ook kijken of het de moeite is om een trailer etc aan te schaffen....

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 12:12

hoe lang duurt het eer je start kaart binnen is?

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 12:18

Ik heb ook meerdere paarden van andere mensen op wedstrijden uitgebracht.
Ik betaal zelf de startkaart, lesgeld en startgeld.
Verder rij ik dit paard 5 keer in de week maar betaal geen stalling of iets dergelijks.
Bekers hield ik bij de vorige paarden altijd zelf maar de eigenaar van het paard wat ik nu rij
vind ze ook heel leuk dus we doen het om en om.
Prijzengeld is voor mij dat gebruik ik gewoon als inschrijfgeld voor de volgende wedstrijd.

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 17:05

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 09:06

Ik heb altijd paarden van anderen uitgebracht. Vroeger een pony, door de eigenaren werd ik letterlijk door heel nederland gebracht. Toen was ik nog best jong, dus meestal bepaalde de eigenaresse waar ik ging starten (ongeveer 1x per maand, soms 2) Startkaart werd door haar betaald. Zij heeft mij toen ook zelf gevraagd of ik op de pony wilde gaan rijden.

Daarna ben ik op een paard gaan starten, betaalde alles zelf en gingen samen op wedstrijd, de eigenaresse startte er ook op.

Hierna ben ik weer teruggekomen bij de eigenaresse van de pony, om eens te hobbelen op haar paard. Dat ging wel leuk, toen kwam het starten een keer ter sprake, zo gezegd zo gedaan. We rijden beide op het paard, maar niet op 1 wedstrijddag. Ik word weer letterlijk door heel nederland gereden. Ik kies zelf wel waar en wanneer ik wil starten, maar alles in overleg, omdat ze zelf ook start met hem en uiteraard ook of ze de trailer kunnen rijden.
Eigenlijk hebben wij nooit afspraken gemaakt over prijzen oid, alhoewel, linten waren voor haar (de stal/schuur hangt dus heeeelemaal vol) rest (bekers, voorwerpen, geldprijzen) was/is voor mij.
Kampioenschappen, grotere concoursen rij ik meestal, zij vindt het wel leuk, maar ik vind het echt super om dat te rijden en daarvoor te rijden. Dus mag ik dat soort dingen doen.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 10:00

Ik heb ook paatden van andere gestart :
eerst een pony die ik destijds berijd, hiervan deelde we de kosten.
Daarna een paard, deze nam ik mee naar school en het starten was voor mijn plezier dus betaalde ik de kosten,
van dezelfde eigenaar als het paard heb ik daarna nog een pony gestart, deze was voor de handel en was het op haar kosten.
hierna nog een pony gestart op mn stage, deze betaalde ik ook zelf.

nu heb ik mn eigen paard en dat betaal ik uiterraard zelf.
en ga nog een paard starten van dezelfde eigenaar als de pony en t paard, de startkart is op haar kosten en ik betal inschrijfgeld..

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 10:02

Om dezelfde reden als jou, laat ik mijn paard waarschijnlijk door iemand anders starten. Ik ben een zenuwenlijer, en ik heb ook een heet/zenuwachtig paard. Een slechte combinatie dus, vandaar dat ik mijn instructrice heb gevraagd om haar uit te brengen.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 23:38

mijn instructrice..
Ik mag haar paard starten op wedstrijden.

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 14:27

Als mijn zus wil, dan mag ze wat mij betreft een startkaart aanvragen om met mijn pony te starten (of straks met mijn paard).

Au3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 16:56

Vanaf april gaat mijn instructrice ook mijn paardje bijrijden en vanaf mei ook uitbrengen op wedstrijden.
Ik doe het zelf veel te graag om het eigenlijk aan een ander over te laten, maar ivm mijn zwangerschap start ik haar vanaf 20 weken niet meer zelf. Voor mijn paardje is het dan handig dat ze toch door getraind wordt (voor mij straks ook) en mijn vriendin vind het wel een uitdaging om die van mij eens te starten. haar eigen paardje rijdt ze ook nog, dus kan alles in 1 weg mee op wedstrijd. Zij betaalt de startkaart, ik het inschrijfgeld en de prijzenpot wordt gedeeld.
Na oktober hoop ik zelf weer te paard te zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 12:07

Ik heb zelf aan de eigenaar gevraagt of het mocht. Ging zonder probleem, alle kosten zou ik van hem ook terug krijgen.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 20:54

Ik rij paarden voor iemand anders, een jonkie in het B, ze is 4jr, en de eigenaresse gaat er in april zelf L1 mee starten.
En een ex-Z merrie start ik in de L2.
Ben blij dat ik de kans krijg om naast mijn eigen pony, 2 andere talentvolle paarden te rijden! Lachen

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 21:07

Ja ik start Nianka ook voor iemand anders.
We hebben het goed geregeld, hij rijd zelf namelijk soms springwedstrijden en dan ga ik mee om te groomen.
En als ik dressuur rijd, dan gaat hij mee om te groomen.
Hij rijd ook met de trailer omdat ik nog geen rijbewijs heb.

Ik betaal zelf de rijvereniging, de rest van de kosten zijn voor hem.

meliiSsatjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 22:13

Ik ben net gestard met mijn verzorgpaard, ze is daarvoor ook nooit uitgebracht geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 12:41

ik heb ook paarden en pony's gestart voor anderen. Ik betaal inschrijfgeld en hield het prijzengeld.

Nu gaat vanaf mei de stalruiter bij ons Dept springen op concour. Ik blijf met hem dressuren en ga over een paar maanden (of nog langer Tong uitsteken ) wel weer eens een parcourtje wagen

leo03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:03

Ik rijdt ook een paardje van iemand anders. Die rijd zelf soms nog wedstrijden, maar vind het hartstikke leuk om te kijken hoe ik rijd met het paardje. Als je het zelf leuk vind, en je hebt vertrouwen in je bijrijdster dan is het toch goed. Dan ga je gewoon mee iedere wedstrijd!. Haha!