Hoezo geen voorlezer?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

venga

Re: Hoezo geen voorlezer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 12:44

Ik zou willen dat ik iemand had die met me meeging en me dan voorleest! Maar helaas ben ik altijd alleen op pad. Als ik een bekende zie langs de kant, vraag ik die, en anders een vreemde.
Ik zorg altijd dat ik de proef ken, een slechte lezer is voor mij dus geen enkel probleem. Als ik niemand bereid zou kunnen vinden, rijd ik de proef uit mijn hoofd.
Ik vind dat alleen nooit zo prettig rijden, want dan ben ik meer vbezig met wat er komt, dan met het zorgen dat mijn paard fatsoenlijk loopt!
Na het lezen bedank ik de voorlezer altijd netjes!

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 12:45

Ik ga ook geregeld zonder voorlezer op wedstrijd.. Ik wil niet altijd afhankelijk zijn om een vriendin dan weer op een vrije dag te vragen om mee te gaan. Als ze het zelf aanbieden, graag, en anders ga ik alleen.. Dan leer ik vaak de proef al uit m'n hoofd voor het geval ik geen voorlezer kan vinden. Zijn genoeg mensen die daar rondlopen en het geen probleem vinden om even een proef voor te lezen. Het is fijn als je vader/moeder/vriendin altijd met je mee gaat om voor te lezen, maar vind het absoluut geen gezeur om iemand te vragen. Als ik wel iemand heb die meegaat, leest die ook geregeld iemand anders voor, ik vind het geen probleem.

Citaat:
Meestal wanneer ik op wedstrijd was, las ik er zelf ook een stuk of 6 voor, als het niet meer was. Het bevorderd ook de gezelligheid en de volgende keer wordt jij dan ook geholpen mocht het nodig zijn. (hoop je) Daarnaast had ik een vrij duidelijke stem dus dat was mooi meegenomen.

Hier ben ik het dus geheel mee eens, vaak moet je toch lang wachten op je punten of prijsuitreiking, dan is het toch alleen maar leuk als je in de tussentijd iemand kan helpen..?

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 12:52

ik heb altijd iemand mee. Moeder zusje of een stalgenootje.. Ik moet trouwens wel zeggen dat mijn moeder het heel irritant vind als mensen vragen of ze kan lezen. Want ze is te aardig en vaak te overbluft om nee te zeggen. Mocht je dan een keer fout lezen krijg je allerlei verwijten naar je hoofd Vork . Dus ik vind inderdaad dat je hem OF uit je hoofd moet kennen OF iemand mee moet nemen. Want je kunt niet altijd iemand anders ermee opzadelen Knipoog .

Dinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 13:24

Ik kon altijd op mijn moeder rekenen met voorlezen, maar nu heb ik mijn paardje verhuisd naar een stad waar ik nog niet zo lang woon. In april heb ik weer mijn eerste wedstrijd (mam is op vakantie), mijn stalgenootjes gaan ook, maar we hebben nu met z'n 3-en één voorlezer.. Dikke kans dus dat hij ons niet allemaal kan voorlezen. Ik kan me hier nu al behoorlijk druk om maken. Maar ik ga er wel vanuit dat er vast wel iemand is die mij kan voorlezen Bloos .Ik ben het er wel mee eens dat je een stuk relaxter op wedstrijd gaat als je dit vooraf geregeld hebt.. Mijn mams is zo lief dat ze nu ook wel de avond van te voren wil komen logeren om mij te kunnen voorlezen.. Ja

Tharouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 15:55

Citaat:
Ik ga ook geregeld zonder voorlezer op wedstrijd.. Ik wil niet altijd afhankelijk zijn om een vriendin dan weer op een vrije dag te vragen om mee te gaan

Nagelbijten / Gniffelen Hahaha als ik je bijvoorbeeld weer eens vergeet Bloos en je met een paard die de trailer niet in wil en je half laat stikken laat staan Bloos Knipoog sorry daan Ach gut

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 17:12

mijn vriend leest mij altijd voor en a.s zondag lees ik hem ook weer voor het eerst voor.
hij weet al 4 jaar hoe ik gelezen wil worden en het gaat altijd super.
voel me ook zekerder in de ring als hij er staat.

hij is van onze manege een beetje de voorlees sl*t. bij zowel de fnrs als de knhs wedstrijden is hij ringmeester in het dagdeel dat ik moet starten en regelmatig staat hij tussen het ringmeesteren door ook te lezen voor iedereen. en niet onverdienstelijk, er zijn een aantal mensen vooruitgegaan omdat ze nu wel goed voorgelezen worden(fnrs). hij is tot in de rumoerige kantine te horen Haha!

en als vervanging heb ik schoonmammie, die kan het ook wel goed, maar ben zelf niet zo moeilijk, kan in principe van iedereen alles verstaan en ben zelf ook niet te beroerd om een ander te helpen met lezen.

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 17:55

Mijn zus leest altijd bij mij voor en verder zou ik niet weten wie het anders kan doen (ouders hebben er geen verstand van).
Ik heb al een aantal keer gehad dat mijn zus onverwacht niet kon of te laat kwam, waardoor ik snel iets moest regelen. Maar ik ben die mensen er dan ook altijd heel dankbaar ervoor. Als iemand het aan mij vraagt zal ik ook zeker weten even voorlezen voor diegene. Kleine moeite toch?

amaretto20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 18:40

Alane schreef:
Ik lees ook wel eens anderen voor Ja Ook 'vreemden' maar ben nog nooit afgesnauwd altijd netjes gevraagd en achteraf netjes bedankt.
En heb het eerlijk gezegd ook nog nooit gezien dat dat gebeurde.

helaas gebeurd dat toch vaker als je denkt

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 18:44

ik ging (spring nu alleen maar) voeger op wedstrijd met mijn ouders maar die kunnen écht geen proefje voor lezen ze weten vrij wel niets van paarden.
Dus dan zocht ik ook wel eens iemand die wilde lezen, had ook wel eens een vriendin mee maarja het lukt niet om altijd iemand mee te nemen. (die kan lezen)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 19:46

Ik ga regelmatig zonder voorlezer op pad. Meestal kom ik op concours wel een bekende tegen die me voor wil lezen. Zo niet; dan vraag ik het iemand die ik met een boekje zie lopen. Eigenlijk is er altijd wel iemand te vinden die je even uit de brand wil helpen. Die krijgt van mij nadien een kop koffie Haha!
Tuurlijk leverd het wel een beetje stress op maar eigenlijk is het altijd nog goed gekomen. Ben gelukkig zelf nogal een coole kikker, dat scheelt ook wel. Maak me niet zo snel druk.

Andersom lees ik ook veel mensen voor; ook volslagen onbekenden. Ben nog nooit afgesnauwd oid. Daar hoef je bij mij ook niet mee aan te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 22:29

Voor degenen die vinden dat je anderen er niet mee op kunt zadelen: Met het laten voorlezen van je proef, zadel je toch altijd iemand op Knipoog?

Zelf ben ik meestal zonder voorlezer gegaan. Mijn vader gaat eigenlijk wel altijd mee, maar die kan geen proeven lezen (gelukkig is hij wel handig met paarden, dat is het belangrijkste). Het is mij nog nooit gebeurt dat ik niemand kon vinden (zou ook wel vreemd zijn op een terrein vol mensen).

Omgekeerd vind ik het zelf ook nooit een probleem om iemand anders even voor te lezen, ookal ken ik diegene niet. Het is maar een kleine moeite. Iemand de hele dag meenemen om je voor te laten lezen, vind ik eigenlijk veel bezwaarlijker (als je het vanuit dat perspectief bekijkt).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 22:39

Ik had altijd mijn lesgever bij tot die ineens stopte met op te dagen op zondagen, ik ben er dus nog ruim een maand van uit gegaan dat ze 'deze keer wel zou komen' maar dan kwam ze weer niet, gelukkig ken ik vrijwel iedereen op wedstrijd en ze waren dan ook altijd bereid om eventjes te lezen Lachen Daarna bedankte ik ze altijd vriendelijk en kregen ze wat te drinken van me Knipoog

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 22:47

Als ik geen voorlezer heb, hoef ik niet te gaan. Dan ...stress ik hem helemaal Clown

Maar, ik heb iemand die heeeeel erg hard en duidelijk voorleest Vork Echt super!, zij leest ook vaker andere mensen voor.

Ik heb ook een aantal mensen voorgelezen, zelfs toen ik net van mijn paard af kwam. (Gelukkig heb k een vader die het geloof ik ook wel leuk vind Clown ), waren trouwens wedstrijden hier niet in de buurt. Gewoon allemaal vreemden. Ik werd igg altijd netjes gevraagd, en ook bedankt (en zei een paar x dat het er erg netjes uit zag Schijnheilig , maar dat doe ik nooit meer, krijg je een heel levensverhaal te horen..pff

Ohja, mijn zusje heeft mij trouwens ook ruim 2 jaar voorgelezen, waar ik ook super blij mee was/ben.

Nu is ze 12, toen dus 10. Ze liep daar echt gewoon vet te bleren, iedereen gaf complimentjes erover!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 08:26

Vroeger moest ik ook altijd een vaste voorlezer hebben. Regelde dat hij er op alle wedstrijden bij was, tot ik niet meer met mijn ouders naar de wedstrijd ging maar met mijn vriend.
Die durfde het niet aan om voor te lezen dus regelde altijd iemand ter plaatse, tot ik echt een ramp voorlezer trof die echt heel zacht en snel en veel te laat las, ik was een brok stress in die proef, toen ben ik gewoon met mijn vriend het voorlezen gaan oefenen, oefenen en nog eens oefenen en dat gaat prima.
Als er een bekende in de buurt is vraagt hij die om voor te lezen zodat hij mijn proef kan filmen maar als er niemand is, dan leest hij gewoon zelf.

Past toen ik week in, week uit met een vriendin op pad moest om te lezen, zag ik in hoeveel tijd je eigenlijk opeist als je een voorlezer mee neemt.

Wij hebben vorig jaar het gekke idee gekregen om een soort voorleesservice te beginnen, ga op een wedstrijd staan, lezen 5 euro per proef en je loopt binnen Haha!

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 11:10

Ik had dat ook weleens hoor. Meestal vroeg ik op wedstrijd iemand om voor te lezen, maar kende vaak ook wel mensen. Ik heb nooit gehad dat ik niemand vond & mocht dat gebeuren, dan had ik mijn vader nog die me voor kon lezen.

Als ik met mijn nieuwe pony ga starten, zorg ik dat m'n vader altijd voorleest. Lachen

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 11:25

Ik heb altijd mijn voorlezer mee. Anders krijg ik m'n complete aanspanning al niet eens op wedstrijd. Mijn zusje rijd de aanhanger met daarop mijn kar, groomt en leest uiteraard ook voor.
Mijn vriend gaat binnenkort ook leren voorlezen, is wel fijn als ik een extra persoon achter de hand heb. Hij heeft JAREN geleden ook een tijdje paard gereden, dus de figuren kent hij wel na een kleine opfris crusus, hij vind het alleen dood eng dat hij het verkeerd voorleest (maar bij het mennen zit je bij elkaar op de kar en kan je als het moet snel nog even overleggen).

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 11:26

Over een aantal maanden als het meezit ga ik weer wedstrijden starten, maar ik zorg wel dat ik iemand heb om voor te lezen. Ik wil niet stressen, omdat ik niemand kan vinden.
Gelukkig heb ik genoeg mensen die willen voorlezen.

Ik ben ook zelf vaste voorlezer bij iemand en als ik echt niet kan dat regelt ze altijd iemand anders.
Vaak wordt ook nog wel eens uitgeleend, maar vind dat niet zo erg.
Maar ik hoef niet het gezeur te krijgen dat het voorlezen niet goed ging, dan moet je maar zelf iemand meenemen. Haha!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 11:31

@Dennis: Dat is voor mijn man ook de reden om niet te lezen: veel te bang dat het verkeerd gaat en dat we dan ruzie krijgen Bloos

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 11:39

Mijn vader gaat altijd mee maar kan absoluut niet lezen.. dat is echt een ramp, veel te laat binnenmonds, paar keer geprobeert maar dat werkte niet. Als ik geen lezer kan vinden vraag ik gewoon iemand, ook aan een vreemde.. meestal vind je zo iemand.
Als ik gevraagd wordt en ik kan op dat moment doe ik t ook altijd, slechts 1 keer nee gezegt omdat mn stem totaal verdwenen was..

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 12:03

kraal schreef:
Wij hebben vorig jaar het gekke idee gekregen om een soort voorleesservice te beginnen, ga op een wedstrijd staan, lezen 5 euro per proef en je loopt binnen Haha!

Nou er zijn blijkbaar genoeg die zonder voorlezer gaan, dus er is wel een markt voor Knipoog
Maar denk dat die liever een gratis dan een betaalde lezer nemen..een kop koffie lijkt me geen 5euro kosten Clown

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 12:28

5 euro om voor te lezen? my god, dan leer ik die verdomde proef wel uit het hoofd en hoop dat de zenuwen niet in de weg gaan zitten Clown

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 13:33

ik neem er altijd een mee of zorg van te voren dat ik een lezer heb. Ik moet iemand hebben die het kan weet je Clown
Ik zou het niet kunnen om op wedstrijd te gaan zonder een voorlezer. dan zou ik me de hele tijd gaan opfokken denk ik Clown
Zelf moet ik ook wel eens voor mensen lezen, dan sta je daar nog wel een middagje Nagelbijten / Gniffelen

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 13:38

Zo'n voorleesservice lijkt me wel wat! Maar 5 euro is me dan wel teveel.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 13:48

Ik zou wel willen dat ik een vaste voorlezer had..
Die altijd mee uit ging!!! Huilen

Ik zie dat als luxe!!! Want als je een voorlezer
of chauffeur dan wel groom of zo bij je hebt, is
niet alleen gezellig!!! Ook handig!! Dromen

Ik heb altijd de stress van vind ik er een of
niet??? Tong uitsteken

Vereiste is dan wel dat diegene paarden
ook leuk vind.. En tja, mijn familie ziet helemaal
niets in paarden en interesseert zich er ook
helemaal niet voor. Prima...
Ik woon overigens ook aan de andere kant van
Nederland dan zij...
En tja.. Je kunt niet altijd iemand vinden die voorleest
en mee wil....

Dus ja ik leen ook regelmatig een voorlezer... Haha!
Dat betekend, proef uit je hoofd leren..
(maar ik weet van mezelf dat ik tijdens het
rijden de proef nogal eens vergeet.. )
Dus ook nog voorlezer lenen...
en hopen dat die je proef goed voorleest...

Ik lees ook regelmatig voor anderen..
dus ach lezer lenen moet kunnen vind ik.
Het is wel mijn risico als ie het verkeerd
doet.. nou ja, dat moet dan maar...

(aan de andere kant zie ik ook wel eens
pony ruitertjes hun ouders verrot schelden
omdat die verkeerd voorlazen.. Zo nou ik
zou ter plekke dat kind z'n pony verkopen!
Beetje respect voor je ouders mag wel.
Zeker als ze je dure hobby ondersteunen!!!)

Bij deze wil ik iedereen die mij wel eens voor
heeft gelezen of dat in de toekomst gaat doen
bedanken!!! Bedankt dat jullie wouden/willen
voorlezen namens deze voorlezerloze ruiter...
snuf........

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 13:51

Ik ben de vaste voorlezer van yasmila hier op bokt, lukt het me niet dan weet ze dit ook ruimschoots van te voren! zodat ze nog een ander kan regelen.
Als mij gevraagd wordt ook voor een ander te lezen maakt me dat niks uit, ik help anderen graag uit de brand. Mocht ik zelf wedstrijden rijden heb ik liever ook een ´vast´ iemand omdat ik niet graag voor verassingen kom te staan Haha!