Urielle schreef:_angela_ schreef:Mijn paard heeft manen van ongeveer 50 cm. Toch heb ik al diverse keren een 9 voor de verzorging gekregen, en de andere keren een 8 (het is een kwpn-er waar ik heeel veel knotjes bij maak). En echt, het is super netjes hoor!
Ik vind heel erg veel knotjes niet mooi voor een dressuurpaard, het verlengt de hals en de meeste paarden lijken dan ineens een nek als een giraf te hebben. Kan best zijn dat het bij jouw paard mooi staat naar mijn idee hoor, maar bij het gemiddelde paard niet.
Overigens vind ik het cijfer voor verzorging niet zo veelzeggend want dat is vaak standaard. Heb net zo vaak een 6 gehad voor een paard dat er echt heel mooi bijliep als een 8 of een 9 voor een paard waar ik snel wat piekerige knotjes in had gepulkt (en je kunt me niet vertellen dat er iemand is die een paard met knotjes waar hele pieken uitkomen mooi vindt.)
Oke, maar toch, in dezelfde wedstrijd waren toch veel 7's voor verzorging... dus blijkbaar staan de veel (iets van 16) knotten mijn paard erg goed
Als je grote knotten maak, vouw ze dan trouwens aan de zijkant (tegen de hals) op, dan zijn ze gelijker als wanneer je ze zonder de steun van de hals maakt (is mijn ervaring)
)
dan blijft het er toch netjes uitzien. tja, het is soms toch gewoon trucjes toepassen