overgang galop-stap in M2 progressief?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

asjemenou

Re: overgang galop-stap in M2 progressief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:04

O ja, zo ver had ik nog niet nagedacht Bloos
Je hebt helemaal gelijk!

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 22:42

nou, het is in iedergeval duidelijk! Tong uitsteken

@ starbreeze: ik denk niet dat dit voor mijn paard een goede oplossing is.

ze denkt altijd ontigelijk veel mee, en als ik dan zou gaan tellen, zou ze bij 1 al gaan stilstaan, en wel met een soort sliding-stop, en ja.. ik spreek uit bergen ervaring met haar Clown Clown whaha , ze is echt te oplettend daarvoor. maar ja, elk paard is weer anders hè? ik hoef trouwens niet veel druk op de teugels te nemen, maar het is puur die overoplettendheid van haar waardoor ik het net niet voor elkaar krijg. ik denk dat ik gewoon iets meer geduld met haar moet hebben, en het op het begin niet erg moet vinden van dat ene drafpasje.
en terugkomen uit de middengalop is toch echt een progressieve overgang. of ben ik nou blond? Knipoog

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 22:56

Ik bedoel letterlijk: er mag GEEN draf getoond worden, want via draf is dit een progressieve overgang Knipoog

Alleen in B en L moeten de overgangen progressief zijn. Staat letterlijk in het boekje bij de titel "Overgangen" Knipoog

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 23:11

Klopt , Tyrza heeft gelijk

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 02:20

helder Tyrza, dank je wel. Ik heb wat geleerd Ja Vroegah was het t/m het M1 progressief, in het M2 minder progressief en in het Z niet-progressief.

Overigens weet ik wel zeker - zie hierboven - dat het M1 nog gewoon progressief is.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 08:37

karin_gracia schreef:
nou, het is in iedergeval duidelijk! Tong uitsteken

@ starbreeze: ik denk niet dat dit voor mijn paard een goede oplossing is.

ze denkt altijd ontigelijk veel mee, en als ik dan zou gaan tellen, zou ze bij 1 al gaan stilstaan, en wel met een soort sliding-stop, en ja.. ik spreek uit bergen ervaring met haar Clown Clown whaha , ze is echt te oplettend daarvoor. maar ja, elk paard is weer anders hè? ik hoef trouwens niet veel druk op de teugels te nemen, maar het is puur die overoplettendheid van haar waardoor ik het net niet voor elkaar krijg. ik denk dat ik gewoon iets meer geduld met haar moet hebben, en het op het begin niet erg moet vinden van dat ene drafpasje.
en terugkomen uit de middengalop is toch echt een progressieve overgang. of ben ik nou blond? Knipoog

Dan lijkt het me ook geen probleem om meteen op je zit een correcte niet progressieve overgang te maken, als ze zo met je meedenkt... dan heb je geen andere hulpmiddelen nodig.

Over het terugkomen uit middengalop bedoelde ik meer dat het een hulpmiddels kan zijn om je paard uti zichzelf van achter te laten remmen zodat je niet aan de teugels hoeft te zitten.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 08:40

Sammie schreef:
van·af (vz.)
1 bij de aanduiding van de plaats vanwaar een handeling uitgaat of begint => vanop
2 te beginnen met, met ingang van => per
3 als inleiding van een volgorde, reeks enz.

Ik wou net zeggen, met mijn kennis van de NL taal is over het algemeen weinig mis Haha!