Z-dressuur met een cap?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 21:16

Mirte schreef:
Ik rijd altijd met een hoedje, hier zie je niet anders! Ik vind dat je je op wedstrijden zo goed mogelijk moet presenteren, en de kleding hoort daarbij.. Conformeren aan wat men ziet/hoort, dat is eigenlijk weer de kwestie hier. Want bij ons hoef je echt niet aan te komen met een cap.

Ik neem dus aan dat je Duitsland hiermee bedoelt, want in de Bollenstreek valt het best mee met het hoedjesgebruik.
Pas vanaf de M1 is het algemeen gebruik, daarvoor 'nog' niet.

En buiten dat, zoals al vele malen eerder aangegeven in de 'hoedjestopics'' zit er ook nog een wereld van verschil tussen voormalig NBVR of KNF wedstrijden. NBVR = met hoedje, KNF = met cap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 21:19

Je vergeet NKB Lachen
ook met cap

Mirte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 21:24

Fitzroy"]
[quote="Mirte schreef:
Ik rijd altijd met een hoedje, hier zie je niet anders! Ik vind dat je je op wedstrijden zo goed mogelijk moet presenteren, en de kleding hoort daarbij.. Conformeren aan wat men ziet/hoort, dat is eigenlijk weer de kwestie hier. Want bij ons hoef je echt niet aan te komen met een cap.

Ik neem dus aan dat je Duitsland hiermee bedoelt, want in de Bollenstreek valt het best mee met het hoedjesgebruik.
Pas vanaf de M1 is het algemeen gebruik, daarvoor 'nog' niet.
[/quote]

Ja daarmee bedoel ik Duitsland. Trouwens, wel goed om te weten, ik hoef dus volgend jaar niet aan te komen met een hoedje? Pfff ik moet nog heel veel weten voordat ik ga starten denk ik.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 21:48

Mirte schreef:
Daarbij veschilt Duitsland misschien ook wel van Nederland hoor, mij is dat gewoon ook zo geleerd. En wat je er in je jeugd in krijgt gestampt, gaat er moeilijk weer uit. Lachen

Maar in Duitsland rijd je toch ook al veel eerder met S&T? Dat vertelde een studiegenootje van mij, zij moest op iets wat vergelijkbaar was met ons L niveau al met S&T rijden. Dus het is idd maar wat er van huis uit ingeprent wordt.

Bij ons in de streek (kring 6 van Zuid-Holland) kom je heel erg veel hoedjes tegen in de L en M en in de B ook al enkele. Ik rijd zelf nu L1 en heb nog geen hoedje, mijn Horka Airstream veiligheidscap voldoet prima. Maar ik denk dat ik vanaf de M wel met hoedje ga rijden, omdat ik het ook wel heel erg mooi vind staan en je er bij ons dus ook niet raar voor aangekeken wordt. Maar goed, zover is het nog niet en dan kan ik mooi ook nog even doorsparen. Dan kan ik de aanschaffen wel mooi versreiden. Eerst een hoedje en dan later pas een S&T-hoofdstel etc.

Mirte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 22:13

Marije_jiplover"]
[quote="Mirte schreef:
Daarbij veschilt Duitsland misschien ook wel van Nederland hoor, mij is dat gewoon ook zo geleerd. En wat je er in je jeugd in krijgt gestampt, gaat er moeilijk weer uit. Lachen

Maar in Duitsland rijd je toch ook al veel eerder met S&T? Dat vertelde een studiegenootje van mij, zij moest op iets wat vergelijkbaar was met ons L niveau al met S&T rijden. Dus het is idd maar wat er van huis uit ingeprent wordt.
[/quote]

Nou dat lijkt mij eigenlijk onwaarschijnlijk, in Duitsland zijn ze best streng met dat soort dingen. Maar ik heb nog nooit echt dat soort dressuurwedstrijden gereden, dus echt uitsluiten kan ik het niet. Ik rijd altijd binnen een verband wedstrijden of voor keuringen, en die wedstrijden steken iets anders in elkaar. En 9 van de 10 keer start ik met een 3 of 4 jarige, dus die worden standaard nog niet met S&T gereden. Maar misschien staat het wel in mijn LPO, zal het even nakijken.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 23:03

Bij mijn debuut in de Z-klasse heb ik eerst met cap gereden ,vond dat ik eerst een wp moest rijden.
Nu een aantal jaren verder met een andere merrie ben ik meteen met hoedje gestart en gelijk bij mijn eerste proef een wp gehaald1 Party!! Party!!
Wel ben ik me nu aan het oefenen in met S&T te rijden,de merrie accepteerd em nu en loopt niet meer "achteruit" Verward

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 23:15

Dat winstpunt kwam dus vast door dat hoedje Gerrie Knipoog

on-topic: Ik vind dat een hoedje bij de Z hoort, maar met cap starten, moet je zelf weten of je dat doet! Bij ponyruiters zie je het wel, hier in de buurt. Bij de paarden is het echt Z met een hoedje (en daaronder is hoedje not done, dan wordt je echt uitgelachen en terecht).

S&T is dan wel weer even een ander verhaal nmm, die verandering in optoming maakt toch vooral voor je paard en dus ook voor hoe het loopt nogal wat uit.
Ik bedoel: hoedje is puur voor de sier, S&T toch echt niet.

Ben je niet binnenkort jarig ofzo?

Tenslotte; ik vind dat je het wel kunt zien aan die goedkope hoedjes, dat ze minder mooi zijn. Ik heb de vilten Wegener (toen 360 piek ofzo - gekregen voor m'n verjaardag!)

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 23:31

Ja Rieja door een handgemaakte hoed van L'Hiver met hoedenkoffer uit Uden krijg je wel status Lachen)

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 23:39

Rieja lekker voorwaarts rijden en je paard goed voor elkaar hebben, dan kijken ze never naar dat hoedje Haha!

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 18:58

Bij ons is het normaal dat je pas in de Z met een hoedje gaat rijden. Al ken ik verschillende mensen die ook in de Z gewoon met een cap rijden. Ken ook iemand die met een gewone trens rijdt. Toevallig was ik aan het schrijven in de ring naast de Z ring toen zei moest rijden. Zei de jury, dat zie ik nou graag, geen poespas (dus met cap en zonder S&T) en gewoon rijden voor wat je waard bent.

Mocht ik toevallig ooit in de Z komen dan ga ik wel overwegen of ik met een hoedje ga rijden, eerst maar eens zien dat we aan het starten komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 20:48

Met dat hoedje ga ik dus ook starten.
Maar niet met de Stang & trens.
Van het hoedje merkt een paard niks, maar die S & T is toch wel ff wat anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 15:16

Grappig dat er toch weer snel een discussie gevoerd wordt over wel of geen hoedje wanneer je nog geen Z bent terwijl ik graag wil weten of er ook Z ruiters zijn die een cap dragen. Een heel andere vraag dus.
Maar die ruiters zijn er dus bijna niet en al zeker niet op Bokt. Ik ben het er zeker mee eens dat een hoedje er super uit ziet. En een hoedje voor 77 euro [bedankt voor de tip Fab en Jura!] klinkt toch al weer beter dan een hoedje van vet meer dan 200 euro, want dat zijn dus de prijzen die ik ter ore kreeg. Dat is nog wel eens als verjaars- of kerstkadootje te vragen Schijnheilig Haha!.
En mocht het er nou gewoon niet van komen, van de aanschaf van een hoedje, dan start ik gewoon door met cap, ook in het Z Tong uitsteken . Maar goed, zo ver is het nog lang niet, eerst maar eens zien dat ik met Lois de MII uit kom Haha! en dan nog zoeken naar een hoedjessponsor Knipoog