Sannum schreef:. Als ik thuis wegrij hoop ik dat ik met een prijs thuis kom. Zo niet, vette pech, volgende keer beter.
maar je baalt denk meer als je zonder punten thuis komt
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Sannum schreef:. Als ik thuis wegrij hoop ik dat ik met een prijs thuis kom. Zo niet, vette pech, volgende keer beter.
gekke_koei schreef:als ik voor de 1e plaatsen had willen gaan had ik wel een beter paard gekocht
terorita schreef:Sannum schreef:. Als ik thuis wegrij hoop ik dat ik met een prijs thuis kom. Zo niet, vette pech, volgende keer beter.
maar je baalt denk meer als je zonder punten thuis komt
Zou ik een beter paard hebben en zou ik zelf beter kunnen rijden zou ik wellicht wel meedoen om te winnen, maar dat zou ik nu niet kunnen zeggen. Utrolig schreef:oké, dus ik ben arrogant???oid??![]()
Ik start met mijn 6 jarige kwpn die ikzelf opleid, en met een al gestarte paard die Z2 heeft gelopen. Ik moet hem in de L starten, ga ook veel starten, des te eerder ik over kan gaan in de volgende klasse.
Dit is volgens jullie niet eerlijk? Omdat hij Z2 is geweest wil nog niet zeggen dat mij dat ook lukt.Met mijn zelf opgeleide Kwpn werd ik ook altijd bij de eerste 3 geplaatst. Vanwege een blessure nu een jaar uit de sport. Ben ik dan gemeen dat ik haar nog niet start omdat ik vind dat ik niet genoeg punten haal, of boven aan rij.
Vind dat je mensen in e waarde moet laten. Je weet dat wanneer je hard traint de verwachtingen best hoog mogen liggen.En als je goed gereden hebt en je krijgt weinig punten, ja dan ben ik ook terleurgesteld...
Sannum schreef:Ik start om te winnen. Althans, die hoop heb ik. Jullie kunnen mij niet wijs maken dat jullie met een goed gevoel naar huis gaan als je voor jou gevoel een fantastische proef hebt gereden en je staat laatste. Je rijdt wedstrijden om je te meten met anderen van jouw niveau. Als je het voor het plezier doet, kun je beter het bos in gaan.
Natuurlijk heb ik ook dagen dat het gevoel belangrijker is dan de punten, maar als mijn gevoel goed is, hoop ik op een prijs.
En in de B is het misschien nog een ander verhaal, dat doe je met jonge paarden om ervaring op te doen en dergelijke,maar zeker de mensen in de L en hoger, die starten naar mijn idee niet voor de leuk. Dat zal misschien de instelling zijn, maar ik weet zeker dat je baalt, wanneer je voor jouw gevoel ondergewaardeert wordt!
Karin schreef:Sannum schreef:Als je het voor het plezier doet, kun je beter het bos in gaan.
Plezier in het bos, daarom rijd ik endurance. Eventing had ook nog gekund.
Ik rijd wedstrijden om de grenzen van mij en mijn paard te verleggen. Om een steeds betere prestatie neer te zetten op een steeds hoger niveau. Word ik daarmee eerste, dan is dat leuk meegenomen. Maar een overwinning is voor mij het behalen van een nieuwe mijlpaal en niet zozeer de hoogste plek in het klassement.
Oh ja, het allerbelangrijkste is het plezier dat ik in de sport heb. Nee, sterker nog: het plezier dat mijn paard in de sport heeft. Pas dan heb ik er ook plezier in en pas dan kunnen prestaties worden neergezet.
Sannum schreef:wed·strijd (de ~ (m.))
1 strijd van twee of meer personen om uit te maken wie op een bepaald gebied de beste is.
Zo staat het in het woordenboek. Dus is de intentie van wedstrijden het verslaan van anderen in iets waar je denkt goed in te zijn.
_angela_ schreef:Ik rij echt voor mijn lol. Als de lol er ooit vanaf gaat, dan stop ik ook met de wedstrijden. Winnen is voor mij absoluut niet belangrijk. Een goed gevoel bij het rijden is echt het enige wat telt.
Natuurlijk is het leuk als de jury ook vindt dat je goed gereden hebt, maar voor mij is het bijzaak. Wel wil ik graag vooruit komen met het rijden, maar daar hoeft voor mij geen goede plaatsing bij te horen.
Soniador schreef:Ik wil niemand verslaan,of persee de beste zijn.
Ik rijd voor mezelf en mijn paard en daarmee wil ik gewoon goede resultaten bereiken.

Karin schreef:Soniador schreef:Ik wil niemand verslaan,of persee de beste zijn.
Ik rijd voor mezelf en mijn paard en daarmee wil ik gewoon goede resultaten bereiken.
Dan is het hooguit een wedstrijd 'tegen jezelf', om je eigen resultaten van de vorige keer te verbeteren en jezelf daarmee te 'verslaan'.
Karin schreef:Soniador schreef:Ik wil niemand verslaan,of persee de beste zijn.
Dan is het hooguit een wedstrijd 'tegen jezelf', om je eigen resultaten van de vorige keer te verbeteren en jezelf daarmee te 'verslaan'.
) waard.
dus tja.. kan verder niet spreken van een ervaren Z paard of een jong paard