Mag je hiermee starten ivm allergie paard??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Perla

Re: Mag je hiermee starten ivm allergie paard??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 11:06

ik heb met mijn pony heel wat jaren terug met een rollenbitje gereden wist toen niet dat dat niet mocht Bloos en niemand heeft me er op gecontroleerd (het leek net een D trens van de buitenkant Tong uitsteken )

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 11:35

Perla schreef:
ik heb met mijn pony heel wat jaren terug met een rollenbitje gereden wist toen niet dat dat niet mocht Bloos en niemand heeft me er op gecontroleerd (het leek net een D trens van de buitenkant Tong uitsteken )

Whaha ik ook...

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 12:09

Ik heb ook eens een paar gereden die een netje nodig had (voornamelijk in de zomer) ik móest hem in de ring eraf doen, en zelfs op onofficiële wedstrijden moest ik eerst toestemming vragen aan de jury of ik er mee mocht rijden... Later heb ik hem er maar gewoon af gehaald

Zilion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 12:14

Ik heb mijn merrie met springschoenen gereden, ook in de ring. Anders trapte ze zichzelf open. Hiervoor had ik dus despensatie gekregen. Dus ik kan me niet voorstellen dat het niet mag. Zo ken ik ook mensen die dus dispensatie hebben gekregen voor het bitloos rijden. Paard was te gevoelig in de mond en mochten daarom bitloos rijden

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 13:21

Zilion schreef:
Zo ken ik ook mensen die dus dispensatie hebben gekregen voor het bitloos rijden. Paard was te gevoelig in de mond en mochten daarom bitloos rijden

Echt waar? Ik dacht dat dat nog nooit gegeven was? Was dat niet alleen onderling dan?

Zilion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 13:36

erleyne schreef:
Zilion schreef:
Zo ken ik ook mensen die dus dispensatie hebben gekregen voor het bitloos rijden. Paard was te gevoelig in de mond en mochten daarom bitloos rijden

Echt waar? Ik dacht dat dat nog nooit gegeven was? Was dat niet alleen onderling dan?

Nee gewoon op wedstrijden.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 14:06

NU ben ik natuurlijk heel benieuwd wie dat was....Haha, ik dacht namelijk dat ze dat niet deden, maar blijkbaar wel. Nou, ja, misschien is het dan toch mogelijk om hiervoor ook dispensatie te krijgen.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 18:07

Charos schreef:
Zo heb ik (onbewust) ook bij de pony's altijd met een te lange zweep gereden.

Ik ook, maar dat meten ze (meestal) niet op, dit is duidelijk zichtbaar.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 10:44

ik rijd nu ook een paard die allergies is voor pollen, moet dus altijd vanaf buitenseizoen met een netje gereden worden... Springen mag je er sowieso wel mee, maar ik wil ook dressuur rijden.. weet nog niet wat ik helemaal ga doen, dat met die vaseline klinkt ook wel goed...

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 13:37

Ik zou zelf persoonlijk doen alsof mijn neus bloed.

luckyluck

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:28

ik zou het knhs gewoon even bellen of mailen,, dan weet je het zeker...

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 15:53

Ik heb heel lang met 1 springschoen gereden (ook tijdens de proef). Dit deed ik d.m.v. een doktersverklaring te laten zien aan de jury.
Nog nooit wat over gehoord! Nu rijd ik niet meer met springschoen omdat het niet meer nodig is.

KNHS gaf er geen dispensatie voor, maar jury's gingen na het zien van de doktersverklaring er wel mee akkoord.

jolanda10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 20:00

Wij zijn de vorige eigenaar en hebben al reeds info gegeven hierover. Toen wij ontdekte dat bij deze pony het hoofdschudden kwam van een allergie van graspollen hebben wij dit kapje gekocht en daarna ging het perfect.

Wij hebben toen der tijd ook met een DA verklaring dispensatie aan gevraagd, maar dit is geweigerd door de KNHS omdat het een 'hulpmiddel' zou zijn. Ziek

Wij hebben dit aan de huidige eigenaar uitgelegd en ook geinformeerd dat tijdens het losrijden wij het kapje altijd om hadden en dat daarna net voor de proef het kapje afging en de pony nooit last heeft gehad van hoofdschudden.

Ik begrijp deze topic niet zo goed als het antwoord al reeds weken geleden aan de eigenaar gegeven is Verward

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 20:04

mss wil ze het zeker weten en navragen aan anderen? ik zou gewoon doktersverklaring laten zien, en als dan niet mag afdoen.
Als vorige eigenaren al zeggen dat ze in proef niet met hoofd gaat schudden, kan je gewoon proberen toch?

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 07:16

Ik ken ookiemand die met zo'n netje reed, haar paard had ook een pollenallergie en zij reed haar paard in de Z-dressuur met netje, ze heeft bij elke wedstrijd gwoon aan de jury gevraagd of dit mocht en heeft er nooit problemen mee gehad!

jolanda10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 12:43

Lynn_Nikita schreef:
mss wil ze het zeker weten en navragen aan anderen? ik zou gewoon doktersverklaring laten zien, en als dan niet mag afdoen.
Als vorige eigenaren al zeggen dat ze in proef niet met hoofd gaat schudden, kan je gewoon proberen toch?

De TS is niet de eigenaar van de pony. De pony staat daar maar voor een paar weekjes op stal. Evenzo gaat de eigenaar geen startkaart aanvragen voor haar dochter dit jaar en kan het zijn dat misschien volgend jaar de KNHS regels gewijzigd zijn, en dan kunnen ze altijd nog dispensatie aanvragen, maar nogmaals, de pony heeft voorheen al wedstrijden gelopen zonder kapje en nooit problemen gehad.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 12:46

Rij ook altijd dressuur met een springteugel, nooit wat van gehoord.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 13:10

Nikka schreef:

neej das ook wel iets anders dan een netje Clown

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 20:42

jolanda10 schreef:
Wij zijn de vorige eigenaar en hebben al reeds info gegeven hierover. Toen wij ontdekte dat bij deze pony het hoofdschudden kwam van een allergie van graspollen hebben wij dit kapje gekocht en daarna ging het perfect.

Wij hebben toen der tijd ook met een DA verklaring dispensatie aan gevraagd, maar dit is geweigerd door de KNHS omdat het een 'hulpmiddel' zou zijn. Ziek

Wij hebben dit aan de huidige eigenaar uitgelegd en ook geinformeerd dat tijdens het losrijden wij het kapje altijd om hadden en dat daarna net voor de proef het kapje afging en de pony nooit last heeft gehad van hoofdschudden.

Ik begrijp deze topic niet zo goed als het antwoord al reeds weken geleden aan de eigenaar gegeven is Verward

Volgende keer misschien eerst even pb-en voordat je uit je slof schiet Tong uitsteken
Mijn vraag had geen betrekking op de pony die je gehad hebt

jolanda10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 20:54

Uit mijn slof ben ik niet geschoten hoor, geloof niet dat dat ergens uit blijkt.

Wat een toeval dan, net als al die andere vragen die hier op bokt rond vliegen... Haha!

jolanda10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 21:00

Roos_s schreef:
Nikka schreef:

neej das ook wel iets anders dan een netje Clown

Precies, het 'netje' valt bij de KNHS in de categorie HULPMIDDELEN en wordt dan uitgelegd als dat dit een middel is om de pony/paard beter te laten presteren en daardoor niet van gelijkheid gesproken kan worden.

Dit staat zo op de papieren die wij toen der tijd hebben gekregen toen wij deze dispensatie aanvroegen. Dat vond ik zo'n rare en kromme redenatie dat ik er nog maar eens een brief aan heb gewijd.
Op mijn vraag hoe het mogelijk is dat de pony dan beter zou presteren als ze dit kapje op had ten opzichte van andere was mij een raadsel.

Kinderachtig antwoord van de KNHS; 'In het reglement staat dit zo omschreven en daarom kunnen wij geen dispensatie verlenen....' Lijst

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 12:54

Zoals ik al eerder zei:

gewoon op wedstrijd gaan met netje en doktersverklaring. Laat doktersverklaring zien aan de jury en 99% kans dat ze het gewoon toestaan.

Dit heb ik ook gedaan met springschoen. Denk dat een jury een springschoen erger vindt dan een netje voor de neus. Denk dat het dus wel gaat lukken Haha!

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 18:33

Iemand bij mij op de rijvereniging zei dat het wel mocht..?

Als het niet mag, heb ik ook een probleem..
Maar hoe komen ze erbij het een hulpmiddel is?? Gaat je paard er vanzelf van aan de teugel lopen ofzo Haha!
Snap niet hoe ze erbij komen dat dit een hulpmiddel is?!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 19:24

Het is idd een hulpmiddel, want zonder dit hulpmiddel kan het paard (bijv.) niet op een normale manier de proef door. Het is iets wat je dus helpt.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 19:25

Op wedstrijd zag ik het wel hoor Ja
En mocht gewoon starten!