Neonlight schreef:Ik vind het eigenlijk vreemd dat niemand het eerder wist van die stempel. Toen ze net begonnen met chippen zijn onze wedstrijdpony's als 1 van de eersten gechipped. De helft had inderdaad geen stempel over de sticker gekregen. Echter was het toen al bekend dat die erop moest, 2 weken later hadden wij enkel nog maar goede paspoorten. Ik heb altijd geweten van die stempels, sta er echt van te kijken dat blijkbaar niemand er van af wist. In het begin van het chiptijdperk is dit wel bekend gemaakt, anders had ik het zeker niet geweten.
Ik ben behoorlijk goed op de hoogte van de inhoud van het wedstrijdreglement, lees ook de P&S, maar ik heb dit dus werkelijk waar nooit geweten
. En dat terwijl mijn paard al in augustus 2000 is gechipt en toen ook zijn paspoort heeft gekregen. Ben er overigens ook nooit op aangesproken door een official.Ik ben er kort geleden achter gekomen dat het verplicht was door een stukje in het NRPS-nieuws, waarin het NRPS liet weten dat het stamboek geen kosten berekende voor het aanbrengen van het stempel (het gerucht ging dat het NRPS daarvoor een x-bedrag in rekening zou brengen). En nu zie ik dit topic over hetzelfde onderwerp.
Anyway, ik heb vanmorgen gebeld met het NRPS om te vragen of ik met het paspoort kon langskomen (ik laat het niet graag via de post gaan). Binnenkort moet ik daar toch in de buurt zijn, dus dat kan dan mooi in één moeite door.
Maar nee dus, ik ben een van die mensen die niet van deze regel op de hoogte was.

Nou ja, dat is het probleem van de huidige eigenaar