Entingen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Entingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 12:01

Apple schreef:
De entstof is 8 tot 9 maanden werkzaam dus eigenlijk zou je rond de 8-9 maanden moeten enten.

Dat wordt idd beweerd en aan de andere kant hoor je ook geluiden dat 1x per jaar meer dan ruim voldoende is en dat verder enten totaal geen zin heeft.

Ik houd het voorlopig gewoon op 1x per jaar Lachen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 14:35

Ik ent ook 1 keer per jaar, maar nu gaat het verhaaltje dus rond op stal dat je 2 keer per jaar moet enten als je wedstrijden rijdt.

Lijkt me toch echt dat dit niet klopt.

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 17:36

Weet iemand hoe het in Belgie zit? Mijn vz paardje is nooit geent. Als ik de eerste enting dan geef, mag je dan in belgie al wel starten???

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 00:00

volgens de KNHS zijn dit de entings regels:
Wat zijn de juiste vaccinatiegegevens?
De juiste vaccinatiegegevens moeten altijd in het paspoort vermeld zijn. Hierbij gelden de volgende regels:

1. In het paspoort moet een geldig overzicht zijn geregistreerd van de aan het paard of de pony toegediende vaccinaties, inclusief de verplicht gestelde vaccinaties tegen influenza.
2. De basisvaccinatie tegen influenza bestaat uit twee inentingen, die minimaal 21 en maximaal 92 dagen na elkaar moeten zijn toegediend. In de periode tussen deze twee entingen kan niet aan wedstrijden worden deelgenomen.
3. Vervolgens dient jaarlijks (niet later dan 12 maanden na de vorige enting) de vervolgenting te zijn gegeven.
4. Een vaccinatie moet minimaal zeven dagen voor de wedstrijd zijn toegediend.
5. Vermeldingen van vaccinaties zijn pas geldig als deze zijn voorzien van de entingdatum met handtekening en (praktijk)stempel van de dierenarts.
6. Wanneer de basisenting en de vervolgentingen voorheen in een afzonderlijk vaccinatieboekje zijn vastgelegd, moet de dierenarts de volgende tekst in het Paardenpaspoort opnemen: "the vaccination history of this horse/pony is correct. Last vaccination on:...". Deze Engelse regels gelden voor paarden of pony's met een FEI paspoort. Voor paarden of pony's met een ander paspoort dan een FEI paspoort, volstaat de regel in het Nederlands ook. De Engelse of Nederlandse verklaring moet wel zijn afgetekend en afgestempeld door de dierenarts.

Wanneer de vaccinatiehistorie niet op de beschreven wijze in het paspoort is geregistreerd, maar wel een vaccinatieboekje aanwezig is, wordt dit niet in orde bevonden door een official.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 10:06

Staat toevallig inderdaad nog in de PaardenSport van deze maand Lachen.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 15:33

inge_aryn schreef:
Hoihoi

Romeo is toch 27 mei 2006 geënt?

Heeej Lachen
Romeo is toen idd geent, hij had alleen toen al een half jaar eerder gemoeten ( wat mij dus ontgaan was Bloos )