Voor de lol, of voor de prestatie?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

jasmijn78

Re: Voor de lol, of voor de prestatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 13:59

cardy schreef:
Dit is voor ons lol, als ik zonder doel moet rijden is het voor mij op een gegeven moment niet zo leuk meer.

Maar ik neem daarbij aan dat jou doel niet is om als laatste/met hele lage punten te eindigen??? En als jij in je training je basis goed voor elkaar hebt dan zal je waarschijnlijk ook meestal niet als laatste eindigen Haha!

MissEvil schreef:
Ik heb het topic meer gestart, om te kijken of er ook mensen eerlijk zouden toegeven, dat ze helemaal niet zo'n lol hebben op wedstrijd.

In de regel zullen ze dat ook niet toegeven, want dat zullen zo ook toe moeten geven dat ze niet serieus genoeg trainen of niet tegen de kritiek van de jury kunnen... M.a.w.: dat het ze dus ontbreekt aan de wil om te winnen/een goede prestatie neer te zetten. De mensen die wel tegen kritiek van de jury kunnen en er ook echt serieus voor trainen hebben er meestal ECHT lol in hoor.

MissEvil schreef:
eens goed rondkijkt, mag je mij nog een keer vertellen aan hoeveel mensen jij de LOL af kan lezen.

Beetje kortzichtig om te stellen aan de hand van het feit dat het gros van de ruiters niet continu met een big smile op hun paard zitten dat ze dan per definitie geen lol hebben. Hoe kun jij nou in 1 oogopslag weten of zij wel of geen plezier hebben?

MissEvil schreef:
Over het algemeen vind de ruiters/amazones té gespannen, kunnen niet meer met rustige hand rijden (als ze dat zoiezo al kunnen..) en dat je met je kuit moet drijven schijnt helemaal verdwenen te zijn..

Dat er ruiters zijn die niet perfect kunnen rijden zegt eveneens niks over of ze er wel of geen lol in hebben. Als iedereen het rijden direct onder de knie had reed er tenslotte niemand meer in de B of L. Wedstrijden rijden is ook gewoon een leerproces. Een ruiter die daar serieus mee bezig is en daadwerkelijk wil verbeteren zal aan de hand van zijn beoordelingen die punten meepakken in zijn training. En als je dan op een volgende wedstrijd kan constateren dat die punten dan verbeterd zijn, dan is dat toch alleen maar leuk?

MissEvil schreef:
En daarbij, rijdt de ene helft van de ruiters, de andere helft ondersteboven, en dat vind ik ook niet kunnen.

Dan moet jij dus maar niet op wedstrijd gaan. Dat hoort er nu eenmaal bij. En dat gebeurt in de meeste gevallen ook echt niet expres. Vaak een gevolg van krappe inrijterreinen, geconcentreerde ruiters en paarden die eens een ongecontroleerd sprongetje maken. Kan de beste overkomen.

MissEvil schreef:
Ja, als mensen eerste zijn, of prijs of punten hebben, dan zijn ze blij, maar dan hebben ze dán pas lol.

Nee hoor. De mensen die echt serieus met wedstrijden bezig zijn hebben dan NOG MEER lol. Die laten zich ook niet uit het veld slaan als het een keer niet gaat. Bovendien kan ik echt niet begrijpen hoe jij voor andere mensen kan bepalen of en wanneer ze lol hebben... Iemand die er echt geen lol in heeft stopt er vanzelf mee hoor.

MissEvil schreef:
Dit is overigens niet om mensen af te kraken hoor, maar als ik jullie reacties zo lees, dan klopt dat niet met wat ik in de praktijk zie gebeuren..

Of wat je WIL zien gebeuren...

MissEvil schreef:
Ik doe wedstrijden PUUR voor de LOL..
En toch heb ik in mijn 2 wedstrijdjes 3 wp gereden.

Zeg nu eens heel eerlijk: Had je net zoveel lol gehad als je in die twee wedstrijden 3 verliespunten had gereden???? (echt even heel eerlijk antwoord geven graag)

Valentijn schreef:
maar ook omdat ik het leuk vind om te laten zien wat mijn pony kan.

Dus dan wil je presteren toch?

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 14:07

Ik heb 1 keer in mijn leven meegedaan aan een wedstrijd (western) op een manege. Ik moet zeggen dat ik daar veel lol om gehad heb. Ik was de enige die het voor elkaar kon krijgen om de key-hole race in z'n achteruit te doen, (kon het knopje voorwaarts niet meer vinden Tong uitsteken ).
Het was wel meteen de laatste keer, want ik had niet het idee dat de andere ruiters het erg konden waarderen Clown

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 14:13

Citaat:
Dus dan wil je presteren toch?

Klopt, maar ik geniet er wel van als ik mijn wedstrijd rijd.
Als het voor mijn gevoel goed gaat geniet ik, maar ook als het voor mijn gevoel minder gaat.
Er zitten altijd nog goede stukken tussen en daar moet je ook naar kijken.
Een goede jury geeft ook de goede punten aan.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 14:17

Ben het helemaal met Jasmijn eens.

En er zei iemand dat het toch maar een jurysport blijft. Dat geldt iig niet (helemaal) voor springen en crossen Haha!

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 14:19

roest schreef:
Ik heb 1 keer in mijn leven meegedaan aan een wedstrijd (western) op een manege. Ik moet zeggen dat ik daar veel lol om gehad heb. Ik was de enige die het voor elkaar kon krijgen om de key-hole race in z'n achteruit te doen, (kon het knopje voorwaarts niet meer vinden ).
Het was wel meteen de laatste keer, want ik had niet het idee dat de andere ruiters het erg konden waarderen

Dus dan had je er geen lol in omdat je geen goede prestatie neerzette en je voor schut voelde staan tegenover andere ruiters? En dan had je waarschijnlijk ook geen zin om thuis in je training je paard te verbeteren opdat het een volgende keer beter zou gaan???

Daaruit zou je kunnen concluderen dat goed presteren en het hebben van lol hand in hand gaan...

Valentijn schreef:
Klopt, maar ik geniet er wel van als ik mijn wedstrijd rijd.

Maar dat zei ik al: het een sluit het ander niet uit. Goede prestaties leveren gewoon meer plezier op.

Valentijn schreef:
Als het voor mijn gevoel goed gaat geniet ik, maar ook als het voor mijn gevoel minder gaat.
Er zitten altijd nog goede stukken tussen en daar moet je ook naar kijken.
Een goede jury geeft ook de goede punten aan.
.

Maar dan heb je toch de juiste instelling om wedstrijden te rijden? Je pikt de positieve dingen eruit en probeert je mindere punten in je training te verbeteren.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 14:20

hoezo ik spit een post helemaal door Clown

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 14:21

Ik doe het een beetje voor beide, iets meer voor de prestatie, maar ik wil er wel lol in hebben en houden!
Ik heb mezelf een doel gesteld toen ik mijn paard kreeg (Z starten), dat doel is inmiddels bereikt en nu heb ik een nieuw doel (nationaal starten), (bijna op de helft ga binnenkort naar het zz). Ook met mn jonge paard heb ik een doel om naar toe te werken, maar ik wil dat de paarden en ikzelf er lol in hebben, maar baal er echt enorm van als ik op een concours niet goed gepresteerd heb

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 14:23

Op het moment rij ik M1, en de punten stromen niet zo snel binnen. In september heb ik 3 wp gehaald en daarna niet meer.
Omdat het niet zo goed gaat (zijn we er niet aan toe?) en omdat er niet veel wedstrijden in de buurt meer zijn, start ik half april pas weer.

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 14:25

Ik doe het voor de lol, maar wil ook wel presteren. Ik vind paardrijden natuurlijk super leuk en daar doe ik het ook voor, maar als ik op wedstrijd ben wil ik ook presteren. Dat moet niet ten koste gaan van de lol natuurlijk, maar ik ga wel op wedstrijd om te presteren, anders kan je net zo goed niet mee doen (is mijn mening) behalve als je paard niet beter kan ofzo of gewoon af en toe een wedstrijdje. Maar je gaat niet vaak op wedstrijd als het niet voor het presteren is denk ik.. Ik ben in 1 jaar van de B naar de M1 gegaan, maar het was niet zo dat wij elk weekend op wedstrijd gingen. De punten stroomden gewoon binnen en dat is ook nog eens leuk. Dan wil je nog beter Tong uitsteken Daarom trainen we natuurlijk, maar niet iedere dag.

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 14:29

Ik ben het ook met je eens hoor Jasmijn Lachen !

Ik vind alleen dat mensen niet op wedstrijd moeten gaan als ze het niet leuk vinden. Je ziet zo vaak huilende ''kinderen'' (niet de kleintjes, want daar snap ik het wel van, maar de wat oudere mensen vanaf 14).
Doe dan niet mee.
Of ruiters die tijdens wedstrijden de pony lopen te slaan en te schoppen of eindeloos kunnen galopperen.
En dat in de weg rijden ligt niet er niet altijd aan dat de ruiter geconcentreerd is, maar ook dat 1 van de regels (lins heeft voorrang) niet worden toegepast en dan kan je mij niet wijsmaken dat zoveel mensen dat niet weten
Overigens vind ik het succes wensen voor de volgende ruiter ook niet overbodig, ik doe dat (bijna) altijd wel, tenzij ik diegene niet meer zie of niet meer de kans krijg.
Zijn kleine dingen die voor mij iig aantonen of je plezier hebt in je wedstrijden...

@Jasmijn: wij bedoelen denk ik hetzelfde Knipoog ik vind het fijn als ook de goede dingen aangeprezen worden, maar de mindere dingen wil ik juist weten!

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 14:32

ik rij voor de lol. als ik echt een groot aantal wedstrijden ontzettend dramatische punten rij, dan stop ik er ff mee, want dat werkt demotiverend. maar dat is dan niet omdat ik perse wil presteren, maar dan rij ik ook gewoon niet lekker, en als je dan ook nog eens op ALLES in je proef wordt afgezeken, in plaats van dat ze de positieve puntjes er uit halen, heb ik er geen lol meer in. Maar met 165 ben ik wel tevreden. Bij ons op de vereniging zitten van die mensen die kunnen het gewoon niet uitstaan als er iemand anders beter heeft gereden. DAT kan ik dus weer niet uitstaan. dat je het andere mensen niet gewoon gunt. maar ook zonder winstpunten kun je heel erg veel lol hebben op een wedstrijd!

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 14:32

Pytje schreef:
Ik heb mezelf een doel gesteld toen ik mijn paard kreeg (Z starten), dat doel is inmiddels bereikt en nu heb ik een nieuw doel (nationaal starten), (bijna op de helft ga binnenkort naar het zz).

Maar daar onbreekt het vaak ook aan bij de mensen die er geen lol in hebben (of gedemotiveerd raken) Die stellen geen haalbare doelstellingen voor zichzelf. Voor de 1 is Z starten binnen een jaar een eitje. Voor de ander een onmogelijke opgave. Om een haalbare doelstelling te stellen moet je heel kritisch naar jezelf en je paard kijken. En als je dat dan doet, en je ziet dan verbetering is dat veel leuker, en veel minder frustrerend.

Pytje schreef:
Ook met mn jonge paard heb ik een doel om naar toe te werken, maar ik wil dat de paarden en ikzelf er lol in hebben,

Het wel zijn van je paard staat natuurlijk altijd voorop. Maar willen presteren en het welzijn van je paard hoeft elkaar niet te bijten. Als je paard zich lekker voelt zal hij alleen maar beter presteren.

Pytje schreef:
maar baal er echt enorm van als ik op een concours niet goed gepresteerd heb

Ik kan er ook van balen als het niet goed is gegaan. Zeker als ik het zelf verprutst heb. Ik zal dat echt nooit op mijn paard afreageren. Het maakt mij thuis dan juist weer extra gemotiveerd om ervoor te zorgen dat ik het op een volgende wedstrijd niet weer verpruts. En als dat dan lukt is het plezier weer des te groter. Maar kennelijk is het voor veel bokkers not-done om te willen winnen, een keertje te balen als het niet goed gaat of met een geconcentreerd gezicht rond te rijden Clown Haha!

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 14:33

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je puur en alleen op wedstrijd gaat zonder te willen presteren.
Anders kan je toch net zo goed thuisrijden?
Ook het argument meten met andere combinaties of merken dat je vooruitgang boekt vind ik onder willen presteren vallen.
Ik rij wel wedstrijden voor mijn plezier, omdat ik het leuk vind, maar dat plezier haal ik er inderdaad wel uit door mij en het paard dat ik rij te meten met andere combinaties. Ik neem het wel serieus, maar doe het wel voor mijn plezier, als ik echter (gelukkig nooit meegemaakt) elke keer bijvoorbeeld dik verlies zou rijden, zou voor mij het plezier er snel af zijn.
Ik neem een paard dan ook pas mee op wedstrijd als ik weet dat ik in ieder geval kans maak om goede punten te behalen, of ik dat op dat moment dan ook doe is een tweede, maar ik ga niet op wedstrijd als ik op voorhand al weet dat het toch nooit wat wordt omdat we er als combinatie nog niet klaar voor zijn.
Overigens heb ik ook wel eens gehad dat ik met een strak gezicht op mijn paard zat, wegens de concentratie en omdat ik het ook spannend vind om voor het eerst te starten. Dat je gezicht strak staat hoeft niet te betekenen dat je geen plezier hebt, dat kan ook concentratie zijn.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 14:36

Toevallig had ik het er met mijn crossinstructeur over. Als ik met 2 weigeringen uit de cross kom, ben ik daar helemaal ziek van. Ik heb ook geen rust voordat ik naar mijn zin heb geanalyseerd. Dat is IMO essentieel als je echt wedstrijden wil rijden, dan leer je ook van je fouten.

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 14:37

Ik baal ook zeker als het niet goed is gegaan en dan ben ik inderdaad gemotiveerd om beter te rijden en op sommige dingen extra te letten.
Ik wil altijd graag winnen! En ik vind dat mijn prestaties zeker niet slecht zijn.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 14:37

Ik weet heel goed wanneer een fout in het parcours komt door mijn eigen rijden en wanneer het paard per ongeluk een beetje laat hangen. Ik reageer het echt nooit op mijn paard af, die doen hard hun best en ik vind niet dat je hun kunt straffen voor een fout die ikzelf maak. (zal wel lekker krom zijn als dat wel zo is natuurlijk).
Ik ga ook pas op concours als ik het thuis bevestigd heb, zo houd het paard en jezelf vertrouwen! (mn jonge paard had ik meegenomen naar dressuur voor de ervaring en haal wp achter wp, maar mn doel ligt toch echt bij het springen)

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 14:42

Ptries schreef:
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je puur en alleen op wedstrijd gaat zonder te willen presteren.
Anders kan je toch net zo goed thuisrijden?

Dat vind ik dus ook.

Lielle schreef:
Als ik met 2 weigeringen uit de cross kom, ben ik daar helemaal ziek van. Ik heb ook geen rust voordat ik naar mijn zin heb geanalyseerd. Dat is IMO essentieel als je echt wedstrijden wil rijden, dan leer je ook van je fouten.

Ik werd een keer op een wedstrijd gediskwalificeerd omdat mijn paard iets eng vond en weigerde verder te gaan. Ik kreeg hem dus echt niet meer voor of achteruit. Ik heb dus toen wel even een potje zitten janken. En dat hoort ook bij sport; emotie. Ik rust ook niet voordat ik weet hoe het kwam en wat ik eraan kan doen. Ondanks alles toch de tweede proef gereden en daar werd hij derde met een wp. En toen had ik weer lol Haha! Knipoog

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 14:42

Natuurlijk rijd je voor de lol. Waarom zou je anders er zoveel geld en tijd insteken?
Maar als je niet rijdt voor de prestatie, dan kan je ook beter thuis rond blijven rijden. Dan heb je geen meerwaarde van je wedstrijd. Ik ga alleen als ik denk ( en die inschatting kan ik steeds beter maken ), dat er wat te halen valt ( winstpunt en/of prijs ). Ik ga echt niet voor de gein achterin mee rijden.
Ik denk dat Jasmijn een belangrijk punt heeft met het aangeven dat je realistische doelen moet stellen. Anders raak je gefrustreerd. En voor de één is dat alle onderdelen uitvoeren zonder al te grote problemen ( bijv. jong paard in de B ) en voor de ander is dat met minimaal 2 wp en een beker thuiskomen.

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 14:49

Volgens mij moet je er eerst lol in hebben voordat je kunt presteren.
Wanneer je er geen plezier in hebt, of niet zeker weet of je er wel klaar voor bent, heeft het geen zin om op wedstrijd te gaan.
Ik beleef dagelijks erg veel plezier in het rijden. Ik vind het mooi om ze te zien groeien in het werk. Dat ze zich fitter en fitter voelen, losser in hun lijf zijn en steeds meer bevestigd raken. Wanneer ik op wedstrijd ga wil ik graag laten zien hoe goed mijn paard er op dat moment voor staat. Dat is voor mij presteren. Hoeveel punten of prijzen ik die dag dan mee naar huis neem, staat los van het gevoel wat het paard mij tijdens het losrijden en de proef heeft gegeven.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 15:13

Ik rijd puur voor de lol. Met als doel een wedstrijd goed uit te rijden en met een gezond en fit paard over de finish te komen.
Maar in mijn sport (endurance) rijden er meer voor de lol, daar rijdt bijna niemand om de eerste plek.
Ik ben van plan om 1x in het seizoen te gaan pieken en dan indd voor een 1e plek proberen te rijden, maar niet ten koste van mijn paard. Geeft hij aan dat het te snel gaat of wat dan ook, zal ik tevreden zijn met een laatste plek maar wel met een gezond en fit paard over de finish te komen. Dat staat in mijn sport bovenaan Ja

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-07 16:33

jasmijn78 schreef:
=

Beetje kortzichtig om te stellen aan de hand van het feit dat het gros van de ruiters niet continu met een big smile op hun paard zitten dat ze dan per definitie geen lol hebben. Hoe kun jij nou in 1 oogopslag weten of zij wel of geen plezier hebben?

Dat er ruiters zijn die niet perfect kunnen rijden zegt eveneens niks over of ze er wel of geen lol in hebben. Als iedereen het rijden direct onder de knie had reed er tenslotte niemand meer in de B of L. Wedstrijden rijden is ook gewoon een leerproces. Een ruiter die daar serieus mee bezig is en daadwerkelijk wil verbeteren zal aan de hand van zijn beoordelingen die punten meepakken in zijn training. En als je dan op een volgende wedstrijd kan constateren dat die punten dan verbeterd zijn, dan is dat toch alleen maar leuk?

Dan moet jij dus maar niet op wedstrijd gaan. Dat hoort er nu eenmaal bij. En dat gebeurt in de meeste gevallen ook echt niet expres. Vaak een gevolg van krappe inrijterreinen, geconcentreerde ruiters en paarden die eens een ongecontroleerd sprongetje maken. Kan de beste overkomen.

MissEvil schreef:
Dit is overigens niet om mensen af te kraken hoor, maar als ik jullie reacties zo lees, dan klopt dat niet met wat ik in de praktijk zie gebeuren..

Of wat je WIL zien gebeuren...

Zeg nu eens heel eerlijk: Had je net zoveel lol gehad als je in die twee wedstrijden 3 verliespunten had gereden???? (echt even heel eerlijk antwoord geven graag)

Tuurlijk kan ik niet in 1 oogopslag zien of ze lol hebben. Maar als ik zie dat ze vinden dat het paard naar hun genoegen niet goed genoeg loopt, of vinden dat hij de proef niet voldoende heeft gedaan, en hem dan in mijn ogen verrot schoppen.. (ik heb al meerdere malen meegemaakt dat de ruiter ervanafstapt en vervolgens met een zweep begon te slaan, en inderdaad, dat soort mensen moeten gediskwalificeerd worden, maar hoevaak gebeurd dat??) Dan zie ik er niet echt aan dat ze er lol in hebben. Evanals als mensen (ook gewoon volwassenen hoor) beginnen te huilen als ze geen winst of prijs hebben.. Verward

En ik vind, dat als je niet eens weet wat een fatsoenlijke kuithulp is, dat je dán niks te zoeken hebt op wedstrijd. Ik heb een M (ondertussen Z, vraag me niet hoe) amazone meegemaakt, die bij het losrijden met niemand rekening hield (dus gewoon afwende als jij ernaast stapte etc.) en overmatis spoorgebruik had (lees: schoppen met sporen) en enorm zat te snukken. Kwam ze dan in haar proef, deed ze dat allemaal niet meer.. Nouja, meestal niet dan. Kwam ze dan uit haar proef, moest de pony (als het na haar idee niet voldoende was) nog een uur of halfuur lopen.. Terwijl ze hem zelf helemaal leegreed voordat ze aan haar proef begon... En dat gebeurd vaker hoor..

En ik bedoel met omver rijden niet dat iemand zijn paard wegspringt, of iemand die toevallig zo geconcentreerd is dat diegene vergeet dat er meer mensen rijden (wat ik trouwens ook niet vind kunnen, dán moet je maar niet op wedstrijd gaan, want daar rijden nu eenmaal andere mensen).
Ik doelde meer op het doelbewust raakrijden. En ja, dat gebeurd genoeg. Of mensen die constant anderen afsnijden.. Of op de hoefslag stappen, of links geen voorrang geven..

En het is niet wat ik WIL zien gebeuren, waarom zou ik willen dat ik veel mensen onfatsoenlijk zie rijden op het wedstrijdterrein?
Ik zeg niet dat je geen lol kunt hebben, terwijl je presteert. Maar de lol gaat bij mij wel boven alles.

En nu ben ik op mn eerlijkst:
Als ik drie verliespunten had gereden, en ik had het verdiend, dan was ik daar echt niet verdrietig om geworden hoor. Dan had ik gewoon wat langer gewacht met te starten. En als het onterecht was geweest, dan had ik gewoon niet het beeld bij de jury achtergelaten, wat hij wilde zien.
Heel simpel hoor, maar als ik er zelf een goed gevoel over heb, dan maken mij die punten niets meer uit. Tuurlijk is het wel leuker om winst te rijden, dat is vanzelfsprekend toch? Haha!
Maar het is zeker geen must hoor.

Maar stel dat mijn paard iets eng zou vinden, en ik alle knopjes kwijt zou zijn, dan zie je mij daar niet om janken hoor Haha! Eerder lachen, wat heb je er anders aan?

En daarbij zijn er volgens mij ook nog een gros mensen die de welzijn van hun paard NIET voorop stellen. En dát vind ik jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 16:35

Ik ben het er niet mee eens dat het gros dat niet doet
Ik denk dat een enkeling dat niet doet, maar die springt er door het belachtelijke gedrag zo bovenuit dat die altijd opvalt Lachen

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-07 16:39

Dat kan ook.. Maar dan zijn het er wel veel die opvallen Lachen

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 16:40

Allebei. Ja

Ik vind het geweldig om te presteren, en dat wil ik ook heel graag, maar k heb er lol in en als die eraf is dan gaat mijn motivatie om te presteren ook achteruit. Het belangrijkste vind ik dat je er plezier aan hebt.

Als je er plezier aan hebt komen de prestaties vanzelf wel, en als je presteerd dan komt het plezier. Ik denk dat ze ongeveer op dezelfde lijn liggen.

Zodra ik met mindere punten van wedstrijd thuis kom, vind ik dat erg jammer, maar dat motiveert ook wel. Dat geeft net het beetje extra om nog harder ervoor te werken, en de uitdaging aan te gaan. Daar heb ik plezier aan.
Laatst bijgewerkt door SHALALA op 01-02-07 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 16:41

ik rij voor de lol. rij nu niet eens wedstrijden. ga ik wel mee beginnen dit jaar. want ik vind het wel leuk om een doel te hebben samen met mijn paard. en dat is niet 1ste worden of beter zijn dan anderen, maar samen groeien, elkaar beter begrijpen. er valt altijd meer te leren Lachen en daar heb ik lol in Haha!