cardy schreef:Dit is voor ons lol, als ik zonder doel moet rijden is het voor mij op een gegeven moment niet zo leuk meer.
Maar ik neem daarbij aan dat jou doel niet is om als laatste/met hele lage punten te eindigen??? En als jij in je training je basis goed voor elkaar hebt dan zal je waarschijnlijk ook meestal niet als laatste eindigen
MissEvil schreef:Ik heb het topic meer gestart, om te kijken of er ook mensen eerlijk zouden toegeven, dat ze helemaal niet zo'n lol hebben op wedstrijd.
In de regel zullen ze dat ook niet toegeven, want dat zullen zo ook toe moeten geven dat ze niet serieus genoeg trainen of niet tegen de kritiek van de jury kunnen... M.a.w.: dat het ze dus ontbreekt aan de wil om te winnen/een goede prestatie neer te zetten. De mensen die wel tegen kritiek van de jury kunnen en er ook echt serieus voor trainen hebben er meestal ECHT lol in hoor.
MissEvil schreef:eens goed rondkijkt, mag je mij nog een keer vertellen aan hoeveel mensen jij de LOL af kan lezen.
Beetje kortzichtig om te stellen aan de hand van het feit dat het gros van de ruiters niet continu met een big smile op hun paard zitten dat ze dan per definitie geen lol hebben. Hoe kun jij nou in 1 oogopslag weten of zij wel of geen plezier hebben?
MissEvil schreef:Over het algemeen vind de ruiters/amazones té gespannen, kunnen niet meer met rustige hand rijden (als ze dat zoiezo al kunnen..) en dat je met je kuit moet drijven schijnt helemaal verdwenen te zijn..
Dat er ruiters zijn die niet perfect kunnen rijden zegt eveneens niks over of ze er wel of geen lol in hebben. Als iedereen het rijden direct onder de knie had reed er tenslotte niemand meer in de B of L. Wedstrijden rijden is ook gewoon een leerproces. Een ruiter die daar serieus mee bezig is en daadwerkelijk wil verbeteren zal aan de hand van zijn beoordelingen die punten meepakken in zijn training. En als je dan op een volgende wedstrijd kan constateren dat die punten dan verbeterd zijn, dan is dat toch alleen maar leuk?
MissEvil schreef:En daarbij, rijdt de ene helft van de ruiters, de andere helft ondersteboven, en dat vind ik ook niet kunnen.
Dan moet jij dus maar niet op wedstrijd gaan. Dat hoort er nu eenmaal bij. En dat gebeurt in de meeste gevallen ook echt niet expres. Vaak een gevolg van krappe inrijterreinen, geconcentreerde ruiters en paarden die eens een ongecontroleerd sprongetje maken. Kan de beste overkomen.
MissEvil schreef:Ja, als mensen eerste zijn, of prijs of punten hebben, dan zijn ze blij, maar dan hebben ze dán pas lol.
Nee hoor. De mensen die echt serieus met wedstrijden bezig zijn hebben dan NOG MEER lol. Die laten zich ook niet uit het veld slaan als het een keer niet gaat. Bovendien kan ik echt niet begrijpen hoe jij voor andere mensen kan bepalen of en wanneer ze lol hebben... Iemand die er echt geen lol in heeft stopt er vanzelf mee hoor.
MissEvil schreef:Dit is overigens niet om mensen af te kraken hoor, maar als ik jullie reacties zo lees, dan klopt dat niet met wat ik in de praktijk zie gebeuren..
Of wat je WIL zien gebeuren...
MissEvil schreef:Ik doe wedstrijden PUUR voor de LOL..
En toch heb ik in mijn 2 wedstrijdjes 3 wp gereden.
Zeg nu eens heel eerlijk: Had je net zoveel lol gehad als je in die twee wedstrijden 3 verliespunten had gereden???? (echt even heel eerlijk antwoord geven graag)
Valentijn schreef:maar ook omdat ik het leuk vind om te laten zien wat mijn pony kan.
Dus dan wil je presteren toch?
).
!
ik vind het fijn als ook de goede dingen aangeprezen worden, maar de mindere dingen wil ik juist weten!