waarom mag paard geen peesbeschermers aan bij concours?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: waarom mag paard geen peesbeschermers aan bij concours?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 10:47

Graag gedaan. En niet te lang rijden dus. Zo te lezen is gewoon een kwestie van geduld, met goed rijden worden ze vanzelf sterker en is het aantikken over.

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 10:56

na 35 minuten is vaak de puf een beetje op...

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 15:29

not meer tips voor het zih niet aanslaan dan?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 20:23

Leg het eens bij de hoefsmid voor, die kan er ook wat aan verhelpen. Wil niet zeggen het hele probleem, maar ze kunnen wel iets veranderen.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 20:55

Urielle schreef:
haike schreef:
Komt omdat er dan gewichtjes enzo ingedaan kunnen worden waardoor paard beter zijn benen gaat optillen.

En omdat er van die fijne mensen zijn, die scherpe dingen erin gaan doen of dingen die extra druk op de benen uitoefenen

Ja, inderdaad. Lips are sealed
Helaas.. Scheve mond

Angelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 08:14

Ontheffing ga je inderdaad niet krijgen. Heb een aantal jaren geleden hetzelfde probleem gehad met een paard van mij. Die had wildvleesgroei aan een achterbeen als gevolg van een verwonding. Dit trapte ze ook steeds weer open. Heb toen zelfs gevraagd of ik dan met 1 strijklapje i.p.v. 2 mocht rijden, maar ook dat mocht niet. In dit geval moest ik dan maar stoppen met de dressuur wedstrijdsport. Heb ik toen ook maar gedaan. Via een tussenpersoon is ze toen verkocht naar Finland en daar heeft ze nationaal meegedraait in de Springsport !!! (Met bandages en strijklappen).

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 08:25

@Angelo, in Nederland mag je ook gewoon springen met beenbescherming dus ik snap het niet helemaal.

Angelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 08:40

Charos schreef:
@Angelo, in Nederland mag je ook gewoon springen met beenbescherming dus ik snap het niet helemaal.

Ik reed alleen maar dressuur. En in de dressuur mag het niet. Schreef ook dat ik dan maar moest stoppen met DRESSUUR wedstrijdsport.

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 18:11

niet goed lezen inderdaad..
Jammer dat op deze manier paarden die er genetisch gezien niets aan kunnen doen, de dupe zijn. Er wordt nu af en toe net gereageerd alsof het rampzalig is dat een paard door een oude verwonding, met een simpele ingreep = peesbeschermer wel goed loopt. Voor de fok maakt het ook niets uit want er is niets mis met je paard wat erfelijk is...... zucht.
eerst maar trainen en dan misschien toch maar gaan springen

jodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 13:11

Ik was zondag bij een manege op een spring wedstrijd. En er werdt mij even verteld dat ik met een springwedstrijd geen bandages om mag! Sins wanneer is dit nou weer??( ze worden niet erkend door de KNHS omdat ze een te kleine bak hebben Duivel )

Groetjes

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 16:50

Ik heb 1 keer met toestemming van de juryleden achter met kogelbeschermers mijn proefjes mogen rijden
Paard was tijdens het losrijden ijzer verloren, dus direct achter een hoefsmid aan die dus in geen velden of wegen te bekennen was bleek later dat deze kwam eindelijk eens toen ik net klaar was met de proefen. paard had verder geen last van lopen zonder dat ijzer, alleen staken de hoefnagels er lelijk uit.
Eerst met de ringmeester geregeld dat ik later kon starten in de hoop dat de hoefsmid nog zou komen, uiteindelijk moest ik toch maar starten dus eerst even langs de jury het voorval uitleggen en of ik hierdoor dan met de kogelbeschermers om nog de proef mocht rijden om geen onnodige verwondingen te voorkomen, dit was bij beide juryleden geen enkel probleem, dus uiteindelijk toch de proeven gereden Knipoog

Maar hetgeen wat ik in jou geval zou doen is idd het KNHS even bellen en vragen, omdat het dus normaal gesproken niet toegestaan is met de dressuur Knipoog