Proef voorlezen: Letterlijk?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

C_hristel

Re: Proef voorlezen: Letterlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 16:23

casperrr: mijn trouwe voorlezer! en ik snap je altijd Knipoog

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 16:24

fijn om te horen christel Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 16:29

kan je anders niet een keer bij de les kijken als ze het oefenen hoe de instructie het voorleest?

Marl1tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 16:36

Shanna schreef:
kan je anders niet een keer bij de les kijken als ze het oefenen hoe de instructie het voorleest?

Had ik graag gewild, maar zij lest, terwijl ik nog aan het werk ben en daar komt bij dat we ook niet echt bij elkaar om de hoek wonen! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 16:38

en als je aan haar vraagt op welke manier er voorgelezen wordt altijd? duys niet hoe ze voorgelezen wilt worden, maar hoe er altijd voorgelezen wordt Knipoog

Marl1tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 16:43

Shanna schreef:
en als je aan haar vraagt op welke manier er voorgelezen wordt altijd? duys niet hoe ze voorgelezen wilt worden, maar hoe er altijd voorgelezen wordt Knipoog

Ben ik wel van plan ja... Maar of mijn nichtje van 8 dat ook echt uit kan leggen weet ik niet... Vraag dus wel ff of mams het wil filmen of uitleggen! Knipoog Ga ook binnenkort eens met haar oefenen met de lego! HAHAHA, vind dat echt een goede tip! Haha!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 20:04

Stukjes weglaten mag wel, stukjes toevoegen/veranderen niet!
(zoals we vroeger wel smokkelden als de middendraf op de lange zijde zat ipv op de diagonaal: VAN f TOT m MIDDENdraf!!! Dat mocht dus niet)
Ik mag hopen dat ze er bij die kleintjes iets minder drama van maken maar bij de paarden kun je hier steeds puntenaftrek voor krijgen en het is erg jammer als de ruiter puntaftrek krijgt omdat de lezer iets anders leest.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 20:05

ik kan me nog wel herinneren dat een vriendin van mij is haar proefje moest rijden.
iemand die stond te kijken vond het paard niet voorwaarts genoeg, dus die klakte met haar tong.
Dacht de jury dat het de amazone zelf was, kreeg ze aftrekpunten Clown

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 20:13

Bij de hele kleintjes doen ze niet zo moeilijk.
Ik heb wel eens gezien dat ze zelf plaatjes uitgeprint hadden (heeeel groot) en die op de bordjes hingen.
Op B hing dan een plaatje van een beer en bij A auto. Dan werd er voorgelezen: Bij de Beer naar het juryhokje rijden! Haha!

Of de hele familie wordt opgetrommeld: Bij Tante Mien naar Ome Piet rijden, bij Tante Sjaan gaan stappen! Haha! Haha!

Vond ik altijd zo leuk om naar te kijken!!!!!

bammbamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 20:21

Pling hoi als je met je nichtje oefend en je leest op wat er staat dan weet jij en zij wat er bedoeld word
lees je het in je eigen woorden oefen dat regelmatig maar het lijkt me wijs dat je het vanuit het boekje doet
dan weet je nichtje als jij niet leest wat er bedoeld word en trouwens jury hoort wel degelijk hoor!
veel succes

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 20:26

Ik zou het ook houden bij het boekje officeel kan je der uit gegooid worden als er iemand eigen worden gebruikt!!
Al een keer mee gemaakt was zoon meijsje haar instructrice die las voor en die zij m-x-k vanbeenveranderen..!!
Tja natuurlijk een grote hulp..
Dat was ik niet hoor:P:P
Want ik rijd op een paard en zij reed op een pony:P

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 21:00

miss is het wel slim om het gewoon voor te lezen hoe het er staat zodat je nictje ook gewoon leert hoe het later gaat.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 21:01

De KNHS regels zijn dat er letterlijk vanuit het boekje gelezen moet worden, zeker subtiele hints mogen niet toegepast worden, hierdoor volgt zelf uitsluiting omdat het hulp van derden is.

Zelf heb ik er absoluut geen moeite mee als er bv wordt gezegt...H van hand veranderen ipv h.x.f. Dat zijn dingen waar je als jury niet moeilijk over moet doen.

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 21:06

Mijn vader heeft een keer een proefje voorgelezen en toen zei die, F-H Hand veranderen daarbij de pas een draf verruimen Clown
Toen zat ik daar lachend op het paard Bloos

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 17:01

Ik moest ook eens een jongetje voorlezen die wist niet wat links en rechts was, hij had om zijn linkerhad een horloge, en in zijn rechterhand hielt hij een zweep vast, dus ik zij altijd bij c zweep Tong uitsteken

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 17:04

beetje off-topic:
Ik heb ook een hekel aan links en rechts op spannende momenten.
Heb een mooi ezelsbruggetje bedacht, de vlechtjes zitten bij mijn paard aan de rechterkant, dan wordt mijn denkwijze in de proef bijv. E 'vlechterhand'

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 20:25

Nibbit schreef:
Als ik mijn zus voorlees in het L1, sla ik best wat dingen over. Het wordt dan bijv. A afwenden en wijken, ipv die hele lange zin.

ik zeg er ook niet bij welk been, dat is wel logisch Knipoog

Ja, die sla ik meestal ook over, dat is zo'n lange zin.. Of ik zeg hem één keer en dan de herhaling gewoon; wijken voor het rechterbeen. Clown Lachen

Champ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 20:27

sta regelmatig een z proef te lezen, en verkort ook wel eens wat hoor... Vliegendegalopswisselling...pfff
vliegende wissel!!

katrien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 18:56

Letterlijk zoals het in het boekje staat doen ze meestal. Maar het mag ook in jou woorden als ze maar de goede kant op rijd en de goeie oefeningen doet.

succ6:D

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 19:22

Nibbit schreef:
beetje off-topic:
Ik heb ook een hekel aan links en rechts op spannende momenten.
Heb een mooi ezelsbruggetje bedacht, de vlechtjes zitten bij mijn paard aan de rechterkant, dan wordt mijn denkwijze in de proef bijv. E 'vlechterhand'

Dies slim! Die onthou ik voor als mijn buurmeisje ooit gaat starten!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 23:39

wat dacht je van de B proef van deze maand? C-X halve grote volte, X-X volte hals laten strekken X-C halve volte links en teugels op maat.
my god, ik heb de mond dan echt vol! dat kort ik dan dus wel flink af, anders blijf je praten Nagelbijten / Gniffelen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 10:42

Ja, dat galopstuk is ook fijn daarmee. Ik ben mijn vriend aan het leren voorlezen maar het wil echt niet met al die voltes. Hij is steeds kwijt waar ik ben.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 10:48

Ik typ de proeven helemaal over en laat heel veel weg, resultaat is een super overzichtelijk A4'tje dat ik even plastificeer, perfect!

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 12:38

Offtopic: Ha, dit topic was net wat ik nodig had! Ik moet vanavond weer eens voorlezen. Voor het eerst dat ik Z1 voor lees. Ik ben zenuwachtiger dan de amazone geloof ik. Het is ook nog haar Z1 debuut.
Heb dankzij dit topic wel een paar tips gekregen.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:04

Even een voorbeeld van hoe mijn uitgetikte proeven eruit zien:

Afbeelding

Achterop zit dan de officiele proef, zodat ik daarmee kan vergelijken als ik de coupon terug heb.