De Rode Strik

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Re: De Rode Strik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 21:07

Heb het nog eens opgezocht en je hebt inderdaad gelijk.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 15:10

Ik was gisteren op oefenspringen.
Ik ben aan het inrijden, dus ik kom van achter aandraven om een paard te passeren.
Netjes, genoeg tussenruimte.
Begint het paard naast me opeens te springen en te doen.
Zegt die vrouw: 'Ja, pas op hij trapt'.
Toen dacht ik ook, ben je lekker laat mee, doe dan even een lintje in!
Mijn paard had een flinke trap kunnen krijgen, en als je dan een rood lintje indoet, dan weet je in ieder geval dat je méér afstand en ruimte over moet laten...

Dus aan alle ruiters met schoppende paarden: doe alsjeblieft een lintje in, voor de veiligheid van anderen en jezelf Lachen

marsi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 15:18

Sluit me bij menigeen voorganger aan dat iedereen zou moeten weten wat het betekent...Jij hébt ze immers gewaarschuwd! Maar daarbij vind ik ook dat het jouw taak is om, wanneer iemand écht dichtbij komt en niks in de gaten heeft, om deze mensen te waarschuwen. Dit zullen er niet veel zijn, dus dat moet te doen zijn!

Ik zal eens een poll op de site van onze ponyclub zetten om te kijken hoeveel mensen weten wat het betekent als een paard een rode strik in de staart heeft. Ben benieuwd!

Esther v

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 15:27

Ik heb vaak de indruk gehad dat veel mensen juist niet weten wat het betekend. Of denken dat het paard toch niet zal trappen, en dus steeds kort achterdoor blijven rijden.
Maar het is helaas niet zo dat als je het rode lintje inhangt en het paard trapt naar een ander, dat de ander dan pech heeft omdat je gewaarschuwd had. De berijder van het paard dat trapt blijft altijd verantwoordelijk. Ookal waarschuw je de mensen nog zo goed.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 16:47

als ik op wedstrijd iemand met zon lintje zie dan weet ik wel wat het betekent en let ik ook op...en dan maak ik een ruime bocht trapte dat paard nog..

en volgens mij weet indd niet iedereen wat zon lintje betekent..

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 16:50

Laatst zag ik bij een heel belangrijk springconcours op Eurosport een van de ruiters zijn parcours rijden met een rode strik. Het mag dus wel..toch Verward Of hebben de "belangrijke" ruiters lak aan de reglementen?

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 16:51

Mijn pony was laatst hengstig, en niet zo'n beetje ook. Ze trapte niet echt, maar begint opeens te bokken enzo. En als er dan toevallig iemand achter je loopt Bloos Daarom had ik ook een rood lintje in haar staart gedaan. Ik kom op wedstrijd, er waren 7 mensen aan het losrijden denk ik. Daarvan vragen er 4, wat er in mijn pony d'r staart zit Bloos Een andere reed heel dicht achter mij, en ik zei nog dat ze dat beter niet kon doen. Toen zei zij: hoezo? Ik dus weer van dat ie opeens kon beginnen met bokken. Zeg ze: dat moet ie maar niet doen. Verward Achja, toen had ze er genoeg van, en toen bokte ze een keer. Nou sorry ik had duidelijk gewaarschuwd. Begon ze daar allemaal te gillen dat ik een gevaarlijke pony heb en dergelijke. De meesten reageerden zo van: Ja, ze heeft het toch aangegeven? En als ie heel erg gevaarlijk is zou ze niet op wedstrijd gaan...
Het verbaasde me dat veel mensen het niet weten en als ze het dan wel weten het gewoon negeren...

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 16:57

Ik heb ook een tijd lang met een grote dikke rode strik rondgereden, natuurlijk hing die in de staart van m'n pony, maar het kan je verassen hoeveel 'ervaren' ruiters ook niet weten van 'pas op paard trapt.'
Tja, ze komen het altijd vragen en dan staan ze te dichtbij. Vork

gelukkig doet hij het nou niet meer, rood was zijn kleur niet *LOL*

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 21:06

Wel doen!

Ik heb 2 maanden terug meegemaakt dat iemand het niet had. Die reed ook nog eens dicht langs me heen en zet em stil. Vervolgens begint die mijn paard weg te trappen.
Nu heb ik een paard dat doods benauwd is als er een paard te dicht in de buurt komt. Ach gut

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 14:47

Dat van een rood strikje wist ik wel maar dat van een groen strikje wist ik nie, ik wil binnen kort ook wedstrijden gaanrijdenmet een paard dat dat nog nooit gedaan heeft moet ik dan dus een groen strike in doen ?

Kirs_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 14:49

mag ik dan als een niet wetende wat een rood strikje inhoud vragen wat het betekent? *schaam*

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 14:51

Rood strikje betekend: Pas op, paard slaat/schopt

Ik rijd er ook mee. En vooral als het druk is, mijne trapt namelijk alleen als hij het te druk vindt ergens. Met 3 mensen losrijden is geen probleem zolang ze redelijk uit de buurt blijven. Met meer als 7 mensen tegelijk losrijden schopt die al als ze nog niet dicht ind e buurt zijn.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 14:53

Ik wist het niet, maar ik heb nog nooit een officiele wedstrijd gereden dus denk niet dat dat raar is Tong uitsteken
Ik vind het wel slim op zich Tong uitsteken

Kirs_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 14:53

ah okee thx, weer wat geleerd, heb er echt in die 12 jaar tijd dat ik rij nooit van gehoort hahaha, of misschien wel maar ben t vergeten. maar reed ook nooit wedstrijd, ja ooit eens onderlinge

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 14:10

En hoe maken jullie dat vlechtje vast? Misschien heeft iemand er eventueel een foto van.?

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 14:19

gewoon een hengstenvlecht in die staart en aan het elastierje goe ik altijd een rood strikje, vooral op paarden die pas oor de 1x een wedstrijdje meerijden.
als je wedstrijden rijd MOET je weten dat rode lintjes erin zitten om te zeggen, pas op, gevaarlijk paard of opgepast, reageert appart.

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 14:35

maar wat betekend een groen lintje dan want ik las ergens dat er ook groene lintjes zijn maar waar zijn die dan voor?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 16:38

Voor de sier?? Staat iig niks over in het regelement

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 16:41

Pion schreef:

Dus aan alle ruiters met schoppende paarden: doe alsjeblieft een lintje in, voor de veiligheid van anderen en jezelf Lachen

Ik heb dus zo'n paard dat slaat, gericht met twee benen, van te voren waarschuwt ze niet en maakt ook niet uit wie of wat er op dat moment in de buurt is. Mensen, paarden.
Nu rij ik altijd met een [/b]dik,breed en lang[b] rood lint in de staart. Deze zie je echt niet over het hoofd.
Te vaak heb ik al meegemaakt dat mensen niet weten wat dit betekent. Rijden vlak achter of naast me langs.
Zelf probeer ik zoveel mogelijk de ruimte op te zoeken, uit veiligheid voor anderen. Ik dram niet door als ik een keer geen voorrang krijg. Tot nu toe is het altijd goed gegaan, maar ik sta soms wel doodsangsten uit, omdat andere ruiters er geen rekening mee houden.
Ik heb wel eens gedacht, ik hang gewoon een bordje in de staart, pas op ik sla!
Overigens haal ik hem voor de proef uit de staart.

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 17:41

Nibbit schreef:
Voor de sier?? Staat iig niks over in het regelement

volgens mij was het in dit topic dat er iets tond over dat je een groen lintje moet doen als je paard nog moet wennen aan wedstrijden of is dat ook gewoon een rood lintje ?? of helemaal niks?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 19:20

Viva06 schreef:
maar wat betekend een groen lintje dan want ik las ergens dat er ook groene lintjes zijn maar waar zijn die dan voor?

Een groen lintje staat voor een paard dat uit gebrek aan wedstrijdervaring gekke dingen kan gaan doen las ik vandaag op Bokt Haha!

Loveable

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 20:55

Mm van een groen lintje had ik nog nooit gehoord! weer iets nieuws geleerd Knipoog

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 21:09

het lijkt me toch dat iedereen het weet? een aanhangwagen heeft toch ook wel eens een rode strik zodat je weet dat je moet uitkijken. waarom zou dat ergens anders niet zo zijn? van

de groene wist ik idd ook niet. elke dag leer je dus weer Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:42

volgens is dat groene en witte lintje geheel eigen bedenksel. Het reglement zegt er niets over (itt rode lintjes) en ik heb er iig ook nog nooit van gehoord ondanks 20 jaar wedstrijdervaring. Nou zegt dat laatste niet zoveel, maar het eerste des te meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:46

Je bent niet de enigste die het niet kent Lachen