Invlechten, dag van te voren of niet?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sannum

Re: Invlechten, dag van te voren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 09:26

ik vlecht altijd op de ochtend van concours, dat betekent ook wel eens om 5.30 opstaan. Maar anders schuurt hij 's nachts alles uit..

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 09:28

Ik vlecht altijd de dag van te voren, scheelt ook wel stress en zo. En hij laat 't toch wel zitten *LOL*

monica79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 09:36

wat ik wel altijd doe, is de laatste vlecht bij de schoft pas op de dag van de wedstrijd.
Meestal zit daar de deken en dat schuurt dan.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 10:10

monica79 schreef:
wat ik wel altijd doe, is de laatste vlecht bij de schoft pas op de dag van de wedstrijd.
Meestal zit daar de deken en dat schuurt dan.

Ha, dat is nog wel eens een idee idd Pling

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 10:51

Ik doe het zelf altijd de ochtend van te voren. Lachen

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 10:56

Ik vlecht altijd op de dag zelf.. hoe vroeg ik ook moet rijden.. vind het er mooier uit zien.. anders zit er overal stof en kleine strootjes in de manen...

succes!

ChiC_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 17:09

Allemaal heel erg bedankt! Haha! Er zitten echt heel veel nuttige tips en dingen bij waar ik op kan letten, hier heb ik zeker veel aan!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 17:13

als ik zondags op wedstrijd moet en laat meot doe ik de dag van te voren de staart wassen en in vlechten(heb een fries) dan de dag zelf staart uitpluizen sokken wassen en manen vlechten

sibond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 17:07

wassen etc doe ik wel de dag vantevoren.
maar knotten nooit..hoe vroeg ik ook moet doe het altijd op dezelfde dag..

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 22:56

ik vlecht altijd de bovenkant de dag van tevoren en de onderkant spray ik in de ochtend altijd nog netjes in en vlecht ik lekker strak. werkt perfect enh blijft eigenlijk altijd wel netjes. gelukkig heb ik een braaf niet manen schurend paard Knipoog
sterker nog heb een keer 2 concoursen in 2 weken gehad en gewoon de vlecht erin gelaten en tussendoor niets aan gedaan.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 10:02

Wij vlechten altijd vlak voordat het paard op de trailer gaat. Het betreft een Fries met lange manen die in een hengstenvlecht gaan Lachen De vlecht is zo gefixed en als hij op stal staat met die vlecht dan is dat ding zo weer slordig.

Als we met een KWPN-er op pad gaan, dan vlechten we ook op de dag zelf Lachen

Voorheen deed ik het altijd de dag van tevoren, maar toen hadden we de paarden nog niet aan huis Lachen

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 10:07

Ik vlecht ook altijd vlak voor vertrek.
Hij laat alles wel netjes in maar toch gaat het zo hier en daar wat pluizen als hij er een nacht mee staat.
vind 't zo mooier en ga er graag een uurtje eerder m'n bed voro uit

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 10:26

Ik heb 10 februari wedstrijd, de dag van te voren ben ik tot 12 uur snachts bij Jan Smit. De wedstrijd zelf is om half 6 (savonds) en ik mag pas om half 1 gaan. Het eerste wat ik dan doe is sokjes, baar en oren knippen (het is een haf , die nu nogal behaard is) Daarna staart wassen ( eerst biotex, dan shampoo, dan biotex,en dan antiklit, ) manen alleen met shampoo. Daarna de benen, en haar buik. Dan deken op. Spullen klaar leggen. Daarna de staart helemaal uitpluizen en dan de knotten er in(een laag haarspray eroverheen). Dan is het onderhand. 4 uur. Dan naar huis eten, omkleden in wedstrijd tenue. Dan weer naar stal. De trailer in en dan gaan. En dan maar hopen dat alles blijft zitten want mevrouw kan niet langer dan een uur of 2 binnen staan Boos!

ChiC_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 15:47

Ik heb besloten om maar gewoon morgenochtend vroeg te gaan vlechten Haha! Ben idd bang dat ze anders toch wel íets verzint om ze eruit te krijgen Clown

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 15:50

Mijn paard staat s nachts gewoon op stal maar voor een wedstrijd vlecht ik alleen op de dag zelf. Vind toch dat als je de dag er voor vlecht dat t wat plukkeriger word. Mijn paard vertrouw ik zo wie zo niet, ik denk dat hij ze s nachts er gewoon uit schuurt. wassen e.d doe ik wel de dag er voor maar vlechten op de dag zelf.

Daan_ielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 15:53

Als hij een uitloopstal heeft betekend dat dus ook dattie met knotten en al lekker in de modder/klei kan rollen... Dan moet je het nog opnieuw doen!! Ik zou zeggen op de dag zelf!! En succes met je wedstrijd

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 18:17

willem heeft eenf jordenkapsel, dus die knip ik vaak dezelfde dag als ik er de tijd voor heb, anders de avond ervoor.
als merel weer eens dressuur start vlechtik haar de dag ervoor in.
de roosjes maak ik pas op de dag zelf. ik laat de vlechtjes dan altijd een paar dagenz itten daarna, zodat haar manen weer naar 1 kant blijven staan. en ze houd ze altijd erg netjes

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 15:51

Als ik vroeg weg moet, vlecht ik de dag vantevoren in, tegelijk met het wassen.
Als ik pas laat hoef te starten doe ik het gewoon 's morgens ervoor.

Ik vlecht trouwens met naald en draad.

Bo0wiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 15:56

Ik doe het ook altijd 1 dag van te voren maar als ik pas in de middag moet doe ik het op de dag zelf..Tong uitsteken

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 15:57

Ik vlecht het liefste een dag van te voren (ook als ik 's middags start) gewoon allemaal net wat relaxter!

xpowervinnyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 16:00

bij mij is het verschillend... als ik laat meot smorgens als ik vroeg moet een dag ervoor maa je moet zelf weten.. ze gaan er heus niet allemaal uit:P

maja,, ik zal mijn methode doen vroeg een dag van te voren laat smorgens doen

xx viny

ChiC_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 16:06

Zou het misschien ook kunnen schelen dat ze minder gestresst is als ik een dag van te voren vlecht??
Had vandaag (eerste wedstrijd) namelijk op de dag zelf álles gedaan (staart&benen wassen, vlechten enz enz) Normaal liep ze meteen de eerste keer de trailer op en nu weigerde ze echt om erin te gaan.. (Waarschijnlijk ook omdat ik gespannen was!)
Wat zou ik hier nog meer aan kunnen doen, ik had toch echt het idee dat ik heel rustig en kalm was, heb overal ruim de tijd voor genomen enz..

Uiteindelijk heb ik haar onder de man meegenomen omdat ik anders helemaal niet meer kon starten en al had gebeld of ik niet als laatste mocht starten.. Ik weet dat ik waarschijnlijk commentaar krijg als: je had je paard tóch in de trailer mee moeten nemen enz. maar dit had écht geen zin: we waren al een uur bezig en waren nog geen stap verder..

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 08:58

en hoe ging de wedstrijd zelf? Lachen

ChiC_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 19:09

Dat ging eigenlijk vrij goed, ondanks dat we dus niet meer konden losrijden hadden we nog 172 punten. Ze was vrij braaf en toen ik na mijn proef nog even in de losrijbak ging rijden liep ze eigenlijk heel fijn Haha! Daar ben ik dan ook wel heel tevreden over Pling

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 19:11

Goed hoor Haha!