M1 een struikelblok?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_sjors_

Re: M1 een struikelblok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 21:30

viefdepief schreef:
talented schreef:
Ik ben ervan overtuigd dat de overgang alleen maar eenvoudiger is geworden Haha!! De oude m2 proeven waren echt heel erg lastig om te rijden, vooral wanneer je een wat groter paard had! Deze proeven kennen wat meer langere lijnen waardoor je meer tijd hebt om alles voor te bereiden en af te werken!

Helemaal met je eens Ja
Denk dat vooral veel mensen wat langer in de M2 blijven hangen omdat de verzameling nog niet echt goed is.

Verzameling wordt niet meer gevraagd in de nieuwe proeven van het M2, je moet je paard juist goed voorwaarts door de ring laten gaan. Natuurlijk komt er wel wat verzameling kijken bij bijv. het schouderbinnenwaarts en de travers maar er wordt niet meer expliciet naar gevraagd, alleen nog verzamelde stap. Vaak zie je dat mensen proberen hun paard verzameld te laten lopen, maar dat dat weer ten koste van de impuls gaat en dat kost je veel punten.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 21:38

talented schreef:
Ik ben ervan overtuigd dat de overgang alleen maar eenvoudiger is geworden Haha!! De oude m2 proeven waren echt heel erg lastig om te rijden, vooral wanneer je een wat groter paard had! Deze proeven kennen wat meer langere lijnen waardoor je meer tijd hebt om alles voor te bereiden en af te werken!

Inderdaad ALS je daadwerkelijk je paard goed voor elkaar hebt zijn de proeven makkelijker geworden.........

Maaarrrr als je DACHT dat je je paard voor elkaar had, dan krijg je bij deze nieuwe proeven wel zeker de deksel op je neus Lachen

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 22:11

hee!

misschien is dit off-topic.. maar ik zet het toch maar neer! Tong uitsteken
In Februari start ik als het goed is M1, alle oefeningen tot de M2 zijn bevestigd op de keertwendingen na. Ikzelf heb nog nooit M gereden, dus nu was mijn vraag aan M ruiters(of hoger natuurlijk) Knipoog waar word je op afgerekend in deze klassen? mij is verteld dat de keertwendingen vaak zwaar gejureerd worden, klopt dit? en waar moet je nog (extra) goed aan werken voordat je start? de B en L zijn me makkelijk afgegaan, iedereen zegt dat de M1 ook niet moeilijk zal zijn, maar ben benieuwd waar jullie moeite mee hadden in de M!

groetjes!

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 08:48

Ik vond (oude proeven) en vind (nu) de M1 juist veel beter te rijden dan de L2. Bij mij ging het in de L2 niet altijd even soepel, en ik had dus gedacht dat ik in de M1 problemen zou gaan krijgen. Maar ik had meteen de eerste wedstrijd (oude proeven) al 2 wp. En ook in de nieuwe proeven ging het goed. Ik ben nu alleen al een hele tijd niet meer gestart vanwege blessures, maar zelfs toen ik een proef reed die ik zelf echt heel erg prut vond, had ik nog 178 punten of zoiets... De proeven zitten veel logischer in elkaar dan de L proeven (vind ik Clown ) en zijn veel fijner te rijden.
Ik hoop dat ik dit jaar misschien nog weer met Jumper kan starten, anders moet ik straks verder in het L1 met Lexie Huilen .

ellen82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 17:57

Kaitlin schreef:
hee!

misschien is dit off-topic.. maar ik zet het toch maar neer! Tong uitsteken
In Februari start ik als het goed is M1, alle oefeningen tot de M2 zijn bevestigd op de keertwendingen na. Ikzelf heb nog nooit M gereden, dus nu was mijn vraag aan M ruiters(of hoger natuurlijk) Knipoog waar word je op afgerekend in deze klassen? mij is verteld dat de keertwendingen vaak zwaar gejureerd worden, klopt dit? en waar moet je nog (extra) goed aan werken voordat je start? de B en L zijn me makkelijk afgegaan, iedereen zegt dat de M1 ook niet moeilijk zal zijn, maar ben benieuwd waar jullie moeite mee hadden in de M!

groetjes!

Ik denk niet dat de keertwending nu zo zwaar gejureerd worden, deze worden vaak gewoon heel slecht gereden!

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 18:22

Ja, zelfs in het Z2 (toen ik een keer moest schrijven dan he Tong uitsteken) waren er paarden die duidelijk het spilbeen lieten staan. Ik vind het ook een aardig pittige oefening, maar je ziet ze idd vaak slecht gereden..

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 18:25

Ik vond het m1 (nieuwe proeven) het gemakkelijkst van alle klassen. Het M2 viel mij echter een beetje tegen. Ik vond de overgang echt erg groot. Als je steeds met meerdere winstpunten per keer thuis komt, vaak 2 per proef, verwacht je dat je het M2 ook aan moet kunnen. Ik had mijn 1e m2 proef 198 punten, daarna een paar wedstrijden achter elkaar tegen een winstpunt aan. Toen ik van instructie veranderd ben ging het ineens heel hard. Ik vind dus de overgang van het M1 naar het M2 heel groot.

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 18:31

Ja, mij lijkt de overgang ook heel groot..

Nevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 18:13

Ik vond het M1 wel mee vallen , ook het M2 eigenlijk.. Wel volgen de oefeningen sneller achter elkaar zodat je minder ruimte hebt om je paard even lekker recht uit te laten ontspannen. Voorwaarde voor het M2 is volgens mij wel dat je je paard echt bij elkaar hebt, anders wordt het moeilijk rijden!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 18:17

integra123 schreef:
Verzameling wordt niet meer gevraagd in de nieuwe proeven van het M2, je moet je paard juist goed voorwaarts door de ring laten gaan. Natuurlijk komt er wel wat verzameling kijken bij bijv. het schouderbinnenwaarts en de travers maar er wordt niet meer expliciet naar gevraagd, alleen nog verzamelde stap. Vaak zie je dat mensen proberen hun paard verzameld te laten lopen, maar dat dat weer ten koste van de impuls gaat en dat kost je veel punten.

Niet helemaal met je eens. Voor bijvoorbeeld de overgang galop-stap heb je toch al wel een mate van verzameling nodig.

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 18:20

En er wordt ook verzamelde stap gevraagd, dus het begin wordt wel degelijk gemaakt. Daarbij hoort een paard inderdaad gewoon in arbeidstempo door de baan te gaan, maar ik ben ervan overtuigd dat geen enkel jurylid je afstraft wanneer je je paard, bijvoorbeeld na de middengalop, netjes terug laat komen op 't achterbeen waarbij hij zeker een bepaalde mate van verzameling laat zien. En voor de overgang galop-stap is het inderdaad ook wel makkelijk als je hem al een stukje door kan sluiten Haha!!

Vivande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 19:50

Ik vind ze absoluut niet moeilijker geworden dan de oude proeven! eerder makkelijker.

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 21:15

Ik heb de oude proeven nooit gereden. Dus ik weet het verschil niet Tong uitsteken

utjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 08:45

ik ga volgende maand in het diepen. haha
Nee ik heb gewacht tot mijn paardje er echt klaar voor is. En denk dat dat nu is.
hoevaak ik zie dat een m2 combinatie een keertwending om de voorhand draait ipv de achterhand.... echt vaak. Ik hoop dat ze bij mij beter gaan! Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 08:56

om de voorhand nog wel Verward Ik neem aan dat je om de middenhand bedoelt.

utjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 11:30

Lielle schreef:
om de voorhand nog wel Verward Ik neem aan dat je om de middenhand bedoelt.

echt!, dat was dan wel een extreem voorbeeld Clown
meestal om de middenhand natuurlijk!

Luunthje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 12:32

Ik vond de overgang van de L2 naar de M1 WEL pittig. En ik kan niet zeggen dat ik er niet klaar voor was, alle oefeningen waren bevestigd en ik ben in de L2 tien keer 1e geworden en 2 keer tweede en heb daar 16 wnstpnten behaald.

Ik heb gewoon nog steeds moeite met de M1, mijn impuls is het grootste probleem en dat je niet meer met zweep mag rijden in voor mij ook een struikelblok ik weet dat dat aaan mezelf ligt en ben ook hard aan het oefenen, maar ik vond/vind de M1 pittig.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 12:46

Nou, daar ben ik het helemaal volkomen me eens!! Eindelijk iemand die dat ook zo heft Lachen ik heb namelijk precies hetzelfde, in de L2 ging het super, vaak genoeg prijs, en eigenlijk nooit geen winstpunt. Toen de M1... :s zulke lage punten heb ik nog nooit gehaald, 163 is t gemiddelde denk ik...
Ik vind dat er veel strenger gejureerd wordt, en geen zweep meer is ook niet ideaal. paard denkt bekijk t maar ik doe t niet meer hoor. En idd de impuls is bij mij ook echt een groot probleem.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 12:49

talented schreef:

ben ik met je eens!

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 12:59

Ow ja en nog iets: ik kan de jury's gewoon niet volgen :s in de L2 klopte mijn gedachten nog wel aardig met die van de jury, en nu helemaal niet meer, ik heb 2 wsp gehaald en 2 2e prijzen in de M1, terwijl een ker daarvoor vond ik t t och echt niet zoveel anders gaan, had ik 157 en 160 punten.. dat bedenk je toch niet?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 13:10

In de M vragen ze gewoon meer oprichting, als je dat niet voor elkaar hebt ga je wel ineens minder scoren denk ik!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 13:52

Ik vond de M1 juist super makkelijk. De winstpunten vlogen binnen. En net zoals talented zegt; De oude M2 proeven waren vreselijk. Nieuwe vond ik wel makkelijker eerlijk egzegd.

Maar ik vond van de B t/m de Z toch de M2 het moeilijkste Lachen In de M1 reed ik altijd winst ongeveer en de M2 was zo wisselend en moeilijk. En nu de Z1 stromen de winstpunten weer binnen.

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 19:20

De overgang van M1 naar M2 is inderdaad behoorlijk spannend en groot. Er komen veel nieuwe dingen bij. Travers, keertwendingen en galop - stap, stap - galop is toch maar iets wat je een 'groen' paard aan moet leren. En om bij een M2 proef een beetje redelijk voor de dag te kunnen komen moet dat toch allemaal wel aardig in orde zijn. Ik persoonlijk heb de overstap toen gewoon gemaakt, maar ik en Charlie Boy waren er ook klaar voor. Wel was ik bang dat mijn prestaties aardig wat zouden gaan verminderen wanneer ik M2 zou gaan rijden, maar het tegendeel was waar.. Ik heb tot nu toe altijd nog goed gepresteerd met Charlie, maar ik snap wel dat er veel mensen zijn die het toch best moeilijk en ingewikkeld vinden om de overgang naar 't M2 te maken..Zeker omdat de M2 in een 20x40 gereden wordt, en er veel figuren inzaten, vond ik dat niveau zéker weten 1 van de moeilijkste!

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 15:55

Samsan: dat denk ik idd ook, ben er ook mee bezig maar het probleem is dus dat ze dan heel sloom gaat lopen, en als ik dr meer voorwaarts rijd, dan is de aanleuning niet goed :S wat nu?

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 16:37

Ik heb het zelf nog niet gereden hoor, ben niet zo fanatiek.
Maar ik zag toen bij de ponyclub heel erg (en nu nog steeds wel) dat mensen die hun paard echt goed voor elkaar hebben er geen problemen mee hebben. En mensen die hun paard nog niet ver genoeg voor elkaar hebben, erover struikelen Lachen