waardeloze juri op bixi wedstrijd.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

SANEX

Re: waardeloze juri op bixi wedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 10:03

In het boekje staat dat bij de AA meelopen van een begeleider geen invloed mag hebben op de puntentelling Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 10:09

Lowara schreef:

dus jij zegt een net 4 jarige kindje dat glunderend op de pony hobbelt sorrie meid, je krijgt geen winstpunt want je bent nog te klein om licht te rijden?

Inderdaad. Je geeft een wp als ze voldoen aan de eisen die op dat niveau gesteld worden, en als ze moet kunnen lichtrijden en dat kan ze nog niet, krijgt ze geen wp.

Citaat:
zowiezo kun je bixies moeilijk jureren omdat de helft meelopende ouders heeft en de andere helft niet. wat reken je strenger en waarom, een kindje wat half scheef zonder hulp de bak doorgaat en de hoeken vergeet, of het zusje wat netjes zit omdat paps mee zit te hollen en dus minder hoeft te doen?

daarom jureer ik geen bixie, maar ook bij de Atjes vond ik dat ondoenlijk.

Citaat:
Bixies zijn een voorbereiding op dingen, en de spelletjes die binnen de bixie proeven werden gedaan waren toen puur voor de lol en voor het plezier van de kinderen en zo hebben ik en de dame die hoofdjurylid was dit ook als uitgangspunt gehouden.

Prima uitgangspunt!
Maar zolang het wel een winstpuntensysteem kent - en misschien zou je dat moeten afschaffen - vind ik dat je wel reeel moet blijven in je punten. Iedereen bij voorbaat een wp geven vind ik dan echt niet kunnen. Iedereen een prijs dan weer wel trouwens.

Linnietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 18:14

niet elk kind is even ver maar wil ook wel eens een wedstrijdje doen, dat is erg stoer!
dus vind ik ook of ze nu wel of niet kunnen rijden: laat ze lekker gaan.
de een is wat beter en verder dan de ander, hou daar rekening mee met jureren!

het kind dat het alleen kan/durft is natuurlijk goed, maar als een kleintje nog niet alleen in
de bak durft en met pappa of mama heel blij is, moet je ze lekker laten.
na een paar keer rijden ze alleen. dat komt wel!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 09:03

Linnietje schreef:
niet elk kind is even ver maar wil ook wel eens een wedstrijdje doen, dat is erg stoer!
dus vind ik ook of ze nu wel of niet kunnen rijden: laat ze lekker gaan.
de een is wat beter en verder dan de ander, hou daar rekening mee met jureren!

hoe bedoel je dat laatste? Iemand die beter/verder is, moet IMO hogere punten krijgen, dat is nu juist de kern van het jureren. En uiteraard stuur je ze niet met een dramascore naaar huis, maar sinterklaas spelen hoeft ook niet.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 18:45

Dat is juist het mooie van zelf klasse kunnen kiezen in de Bixie.
Als het kind nog niet goed rijden kan, maar wel graag eens een wedstrijdje wil doen, kunnen ze mooi starten in de AA, met hulp van Paps of Mams.
Kunnen ze al wat beter en zelfstandig rijden, dan kunnen ze de AA overslaan ( zelfs gewenst, anders is het sneu voor de ukkies ) en meteen starten in de A ( Daar is Annelies begonnen )
Als het dan goed gaat zitten ze zo in de B1, de voorbereiding voor de echte B.
Zijn ze nog niet zo super, krijgen ze hun punten daarnaar en kunnen ze mooi een poosje langer in de A omkeuvelen om te leren.

Dat is beter dan met 'gekregen' stempels met een noodvaart naar door de bixieklasses heenzoeven en dan op echte wedstrijden ineens niet verder komen doordat ze steeds niet genoeg punten hebben voor een WP....

Annelies start 10 februari de eerste B1, ik hoop dat ze daar gewoon normaal jureren en geen stempels gaan weggeven, anders zit ze binnen no time aan het einde van de Bixie en krijgt ze in de gewone B een deksel op dr neus. ( Ze zat na 10 proeven met het maximaal behaalde stempels in de A, elke proef een stempel dus )
Ze zit nu op het goede niveau, de echte B is ze nog niet klaar voor. Ik hoop dan ook dat ze haar dus gewoon bejureren naar wat ze zien, en niet omdat het zo'n 'Koddige combinatie' is

tinus32

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 17:00

je kan de jury ook bij de knhs doorgeven want zoeen moet gewoon is een nieuwe cursus volgen bv.omgaan met kinderen???

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 17:59

ik vind de puntentelling van de AA qua stempels niet echt een "waarde" hebben zoals een officieel concours de punten. leerling van mij heeft 3 stempelkaarten vol gemaakt in de AA Clown dit puur omdat ze de A niet wilde vanwege die balken waar je overheen moest, dus elke keer als de kaart vol was, namen ze gewoon een nieuwe. zelfde geldt voor stempels.
andere leerling heeft 3 bixies gereden en had 3 winstpunten, maar had maar 1 stempel op de kaart staan. het secretariaat vergat steeds de stempels mee te nemen naar het concours Nagelbijten / Gniffelen
ken er trouwens ook zat die 2 of 3 kaarten hadden in verschillende klasses en gewoon soms AA gingen rijden en soms A of zelfs B.

dus al met al een heerlijk onbehouden zootje soms, en dat vind ik juist de charme van de bixies Ja

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:05

Oke, dat "De hoeken door rijden" bij een volte.. Nagelbijten / Gniffelen Nee, daar snap ik helemaal niks van..
Maar ieder kindje een WP geven is het nou ook weer niet helemaal.. Scheve mond