Anders zou de 7 dagen regel wel kunnen vervallen
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Apple schreef:"Vroeger" bestond de entstof uit verzwakt levend virus, op wedstrijd zou je dan dus andere paarden kunnen aansteken. Tegenwoordig is alle entstof dood virus dus zou je dat probleem niet meer hebben.
.
toen me pony ge-ent werd
Alvast bedankt topicstarter!
) op dat moment mocht ik gewoon rijden. loulou schreef:nooit geweten. goed dat ik t nu lees.
t zal maar een kampioenschap zijn dat je om zo'n reden wordt gediskwalificeerd
SGWOllie schreef:Ik werd afgelopen zomer eens bijna uitgesloten omdat de entingen 3 dagen minder dan een jaar uit elkaar zouden mogen liggen. Een voorbeeld voor de duidelijkheid, met entingen op 19-12-2005 en 18-12-2006 zou je niet mogen starten, met entingen op 19-12-2005 en 15-12-2006 mag het wel. Dit was mij totaal onbekend en aangezien de controleur het ook niet terug kon vinden () op dat moment mocht ik gewoon rijden.
Neonlight schreef:Dat klopt niet, binnen het jaar moet opnieuw ge-ent worden, als het tenminste om een paard gaat die niet internationaal start. Wij enten altijd een jaar - 1 dag later.
Karin schreef:Wat mensen buiten de wedstrijden om met hun paard doen is natuurlijk niet te controleren, maar met een regel in het wedstrijdreglement hoop je dan iig dat mensen met hun pas geënte paard van de wedstrijdterreinen wegblijven.
Wat goed dat ik dit lees!