los rijden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_RobinA_

Re: los rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 21:44

Ik rijd toch zeker 40 minuten los (maar niet langer als 50 min). Sörli kan op wedstrijden echt een bommetje zijn en dat heb ik liever onder het losrijden dan in de proef Clown

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 21:52

Ik denk niet dat losrijden nut heeft m.b.t. het onder controle houden van je paard. Als je je paard niet genoeg onder controle hebt om een proef te kunnen rijden, leer je je paard echt niet beter onder controle houden in dat halfuurtje losrijden.

Als je je paard denkt beter onder controle te houden wanneer het moe is nadat je lang of intensief losgereden hebt, kan je paard ook nooit optimaal presteren in de proef omdat het al vermoeid is.

Mijn doel van losrijden is het paard soepel, warm (niet zeiknat, maar met koude spieren kun je niet rijden) en los te krijgen.

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 15:39

cindysponys schreef:
Als je je paard denkt beter onder controle te houden wanneer het moe is nadat je lang of intensief losgereden hebt, kan je paard ook nooit optimaal presteren in de proef omdat het al vermoeid is.

Een van de redenen waarom ik vrij kort inrij, ik heb niets aan een moe paard. Dan kan ze niet meer optimaal presteren. Meestal rijd ik een minuut of 10 a 15 los en dan voornamelijk veel stap en drafwerk.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 16:29

Ik reed meestal 20 min. los, maar bij de pony die ik in 2007 ga starten, zal dat toch wel 3 kwartier worden. Hangt van de pony af dus. Lachen

SelenaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 16:40

Ik rijdt met mn drie jarige 15/20 minuten los. Is ze nog lekker voorwaarts, en los Lachen