jong paard

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Re: jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 09:22

Mijn 3 jarige is nog niet eens zadelmak... Haha! . Vond haar van de zomer nog veels te jeugdig, slungelig etc. dus we gaan er pas in het voorjaar mee beginnen (als ze 4 word). En op concours gaat ze helemaal nog lang niet. Ik blijf haar thuis doorrijden tot ze minimaal L klaar is en sla de B maar over denk ik (maar dat ligt meer aan de KNHS Extreme duivel ). Dus die is misschien wel 6 of in ieder geval minimaal 5 voor ze voor het eerst op wedstrijd komt, en dan ook alleen nog als ik denk dat ik er iets te zoeken heb.

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Re: jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 09:37

Ik vind de stelling van de TS wel apart, je vindt dat er teveel verlangd wordt van jonge paarden maar je gaat al wel op wedstrijd en maakt je druk om jurycommentaar. Dat een jong paard meegenomen wordt voor de ervaring begrijp ik ik wel een beetje(ik vind het nog vroeg) maar kennelijk ben je ook al uit op winst etc. De jury geeft, mag ik hopen tenminste, de punten op basis van wat je moet kunnen laten zien in een B-proef, ongeacht de leeftijd van een paard. Als je hiermee niet kunt leven en vindt dat d ejury op die manier teveel van je paard vraagt, wat ik dus omgekeerde wereld vind, moet je nog even thuisblijven. Of HC starten of je niks van je briefje aantrekken.