Nouvel schreef:Officieel moet je voor 7 dagen van te voren afzeggen, dan hoef je niet te betalen...
Ze zijn bij de meeste verenigingen dit jaar strenger geworden, en moet je vaak ook met dierenartsverklaring gewoon betalen...
Ik dacht dat je je moet je je afmelden voor de sluitingsdatum die op het vraagprogramma staat ( heb ik eigenlijk altijd geleerd ). Bij mijn vereniging hoef je trouwens niet te betalen ( ook geen startgeld ) als je een dierenarts of huisarts ( tja ruiter kan ook ziek worden nl. ) verklaring kan overleggen.
Ik vind het eigenlijk wel logisch dat je nog moet betalen, de vereniging kan er ook niks aan doen dat je paard niet kan rijden, beetje oneerlijk om hen voor de kosten te laten opdraaien. Zij hebben immers wel een bak gehuurd, voor prijzen, jury's e.d. gezorgd. Dat blijft evenveel kosten, ook als er eentje minder komt. Maar ja, onze vereniging gaat er coulant mee om, zeker als er nog mensen op de reservelijst staan. Is ook wat voor te zeggen
Maar voor een simpele keer verstappen of een snotneus met wat verhoging bel ik niet gelijk de DA normaal, dat kijk ik wel een paar dagen af. Sta zelf ook niet voor een griepje bij de HA (en ook die geeft gewoon een doktersverklaring af bedenk ik me nu. Die gaat mijn vriend dan even ophalen bij de receptie). Maar ik fraudeer ook niet, ik rij graag wedstrijden dus als ik niet kom is er echt wel iets aan de hand!