Startgeld volgend jaar naar 10 Euro??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Re: Startgeld volgend jaar naar 10 Euro??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 22:26

watttt *is geshockt* NOG meer
je betaalt al kweenie hoeveel voor, krijgt heel af en toe het startgeld een keertje terug aan prijsgeld *waarmee de benzine er nog geeneens uit is*

pfff, moest toch maar eens gaan springen...

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 22:49

Allejeeeeee Starbreeze!!!
Das geen kattepis Bloos!

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 09:52

Bij ons is het al jaren zo dat wanneer je in de klasse M of Z start het inschrijfgeld 10euro is terwijl de onderliggende klassen dan 2euro minder hoeven te betalen,het prijzengeld ligt dan ook hoger,maar neemt niet weg dat het ook belachelijk is,vind ook 6 euro genoeg en dan maar geen prijzengeld,rijdt toch voor de winstpunten en plaatsing want wanneer het inschrijfgeld 10euro is en de eerste plaats 35 of 40 euro nou dan hoef je het ook niet voor het geld te doen of ze moeten met forsere bedragen gaan werken en beginnen met hogere prijzengelden dat het dan een beetje interressant wordt maar voor mij hoeft het niet!

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 10:44

Als het daadwerkelijk 10 euro gaat worden, dan ga ik er eens serieus over nadenken om een punt achter dat hele wedstrijd gedoe te zetten. Wat denken ze nou dat iedereen miljonair is ofzo?

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 11:01

Starbreeze schreef:
Ok, rekensommetje;

Ik rij iedere maand één wedstrijdje van 2 proeven, 24 proeven per jaar dus en wat kost mij dat per proef? 16 Euro!! Boos!

startkaart per jaar 39,75
coupons 1,03125 per stuk 24,75 (24 stuks)
lidmaatschap club per jaar 80,00 (ook zo'n gelul! waarom MOET dat??)
inschrijfgeld 24x10,-- 240,00

Is dus 384,50 oftewel omgerekend € 16,02 voor één proef!!
En nu reken ik die Paard en Sport nog niet eens mee Koe

Zo dat was alleen het wedstrijdgedeelte, nu de rest van het paard nog Vork

En trailerhuur +benzine!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 13:54

Bij ons (NB, Z1 paarden) is al heel erg vaak 10 euro, met voor de 1ste prijs dan 20/25 euro. Ook belachelijk duur, maar jah, wil toch wel eens ergens concours starten.

In de B/L vaak rond de 8 euro, ook al vrij veel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 13:59

Er was toch een regel dat de eerste prijs minimaal 5x het inschrijfgeld moest zijn? Of is die tegenwoordig ook al afgeschaft?

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 16:19

[quote="horseyfries"]
Op een friezen site stond het volgende:

"
Er werd ook gemeld dat per 2007 het startgeld omhoog mag gaan tot max. 10 euro per proef. (voor wedstrijden zonder prijzengelden, bij wedstrijden met geldprijzen mag dit nog hoger) "

quote]

Moet je het niet zo lezen dat het maximum startgeld voor een wedstrijd ZONDER prijzengeld nu 10 euro gaat worden en bij wedstrijd MET prijzengeld mag dit hoger zijn?

Het is nu volgens mij zo dat bij wedstrijden waarbij het inschrijfgeld 7,50 euro (paarden) of lager is, er geen verplichting bestaat tot het uitkeren van prijzengeld (maar mag dus wel, linten zijn altijd verplicht dacht ik), daarboven ben je het verplicht. Als ik het inderdaad zo kan opvatten, dan is het in het voordeel van de verenigingen, ze hoeven dan geen prijzengeld meer uit te keren en kunnen of meer over houden van een wedstrijd of bijvoorbeeld extra rubrieken uitschrijven oid.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 16:28

Ik hoop dat we het op die manier kunnen zien...

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 17:54

Maar ja hoeveel verenigingen zullen dus gewoon weer omhoog gaan?? Er waren voor die regeling van het prijzengeld hier al genoeg verenigingen die 10 euro per proefje vroegen en dit nu dus hebben MOETEN verlagen naar 7,50 om geen prijzengeld uit te hoeven keren. En dan bij prijzengeld wedstrijden werd het meestal 10 euro.

Nu zullen heel veel verenigingen dus wsl 10 euro gaan vragen en gewoon zo'n flutbeker geven.

Ben zelf student en heb gelukkig mijn ouders die heel veel voor me betalen anders zou ik dit allang niet meer kunnen doen. Maar het komt bij mn ouders ook niet zomaar aanwaaien.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 18:29

nou ja zeg!
ik vindt 8 euro al veel en als het nu 10,- wordt!
ik rij bij de pony's en meestal is het hier 6,50 of 7,50 per proef/pacours.
maar wordt het dan gewoon 10,- voor de paarden én pony's als het voor de pony's is vind ik dat erg vreemd want daar heb je zowiezo al nooit prijzengeld..
nouja dan maar 1 x per maand een wedstrijd rijden Boos!

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 18:41

Ik weet het niet maar het zou ook maar zo averechts kunnen werken. Zoals ik al eerder schreef ben ik niet van plan € 10,00 voor een proef te betalen, ze kunnen me écht de boom in.
Dus het wordt óf niet meer starten = nog verlies voor de KNHS én vereningen die wedstrijden organiseren, óf minder wedstrijden gaan rijden wat ook verlies betekent.
Het is maar wat ze willen maar ik denk dat er meer mensen zijn die het op die manier zullen doen en dan snijden ze zichzelf lelijk in de vingers. En dan? Contributie KNHS maar weer omhoog?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 19:35

Pff 10 euri....denken ze dat we rijk zijn ofzo? Tong uitsteken
Dan ga ik dus echt minder starten hé...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 19:42

ranna schreef:
Ik weet het niet maar het zou ook maar zo averechts kunnen werken. Zoals ik al eerder schreef ben ik niet van plan € 10,00 voor een proef te betalen, ze kunnen me écht de boom in.
Dus het wordt óf niet meer starten = nog verlies voor de KNHS én vereningen die wedstrijden organiseren, óf minder wedstrijden gaan rijden wat ook verlies betekent.
Het is maar wat ze willen maar ik denk dat er meer mensen zijn die het op die manier zullen doen en dan snijden ze zichzelf lelijk in de vingers. En dan? Contributie KNHS maar weer omhoog?

Laten we dat hopen maar ik denk niet dat dit zal gebeuren Knipoog
Denk aan bijvoorbeeld de brandstofprijzen iedereen zat daar bovenop maar we blijven wel allemaal rijden, dit komt op hetzelfde neer. Iedereen klaagt maar de meeste mensen ondernemen geen actie Knipoog

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 19:47

Ik heb dus vorige week mijn startkaart en lidmaatschap club opgezegd... Heb momenteel niet eens geld genoeg om een nieuw zadel te kopen, wat moet ik dan met een startkaart Clown
Ik ga echt de KNHS niet langer sponsoren hoor Boos!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 23:51

Wedstrijden met prijzengeld mag dus inderdaad nog hoger zijn, wedstrijden zonder prijzengeld maximum 10 euro.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 09:26

Zo, een prijsverhoging van 33%?! Ik vraag me af waarom dat in een keer zoveel moet zijn.

Nu gaan vast ook de juryvergoedingen flink omhoog Haha! Volgend jaar ga ik dan maar veel meer jureren. Verdient lekker bij! Geld, geld! Nagelbijten / Gniffelen

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 09:35

Scum schreef:
Zo, een prijsverhoging van 33%?! Ik vraag me af waarom dat in een keer zoveel moet zijn.

Nu gaan vast ook de juryvergoedingen flink omhoog Haha! Volgend jaar ga ik dan maar veel meer jureren. Verdient lekker bij! Geld, geld! Nagelbijten / Gniffelen

Bofferd! De juryvergoeding gaat inderdaad omhoog, van 12,50 naar, hou je vast, 15 euro per dagdeel!! (Krijg je voor ieder dagdeel net zoveel extra als één proefje omhoog mag zonder prijzengeld te geven, dus als je voor iedere proef die je rijdt ook één dagdeel gaat jureren heb je nergens last van Haha! )

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 11:59

Is dit al zeker? Of een 'gerucht' nog?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 12:02

ThisIsMe schreef:
Bofferd! De juryvergoeding gaat inderdaad omhoog, van 12,50 naar, hou je vast, 15 euro per dagdeel!! (Krijg je voor ieder dagdeel net zoveel extra als één proefje omhoog mag zonder prijzengeld te geven, dus als je voor iedere proef die je rijdt ook één dagdeel gaat jureren heb je nergens last van Haha! )

Dat is echt amazing!!! Haha! Nu weet ik zeker dat ik elke zondag ergens ga jureren. Misschien kunnen ze de kilometervergoeding voor juryleden dan ook omhoog zetten naar 50 ct per km Vingers aflikken
Ik voel het aan; ik ga echt steenrijk worden.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 12:06

Ik ga ook jury worden....! Tong uitsteken

Of bij de KNHS werken... volgens mij heb je daar riante salarissen Boos!

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 12:08

Urielle schreef:
Ach, dan starten we daar massaal niet en dan zakken de inschrijfgelden vanzelf weer Haha!

idd haha, maar of we iedereen zover krijgen Tong uitsteken

MissQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 12:12

De reden dat verenigingen niet meer uitkomen met lagere startgelden is dat er een groot tekort aan vrijwilligers bestaat.
Als je een wedstrijd organiseert en je moet mensen gaan betalen om alles goed te laten verlopen dan kom je niet uit met € 5,- per proef. Een ieder die vindt dat het startgeld omlaag moet zou eens kunnen kijken wat zij voor hun vereniging kunnen betekenen. Als iedereen die lid is van een vereniging af en toe een vrijwilligersdag zou draaien dan worden de kosten voor een wedstrijd organiserende vereniging lager en hoeft het startgeld ook niet zo hoog te zijn. Dit geldt trouwens ook voor de lidmaatschapskosten.
Het moet nou eenmaal uit de lengte of uit de breedte komen als je een gezonde vereniging wil worden/blijven.
Groetjes,
MissQ

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 12:14

MissQ schreef:
De reden dat verenigingen niet meer uitkomen met lagere startgelden is dat er een groot tekort aan vrijwilligers bestaat.
Als je een wedstrijd organiseert en je moet mensen gaan betalen om alles goed te laten verlopen dan kom je niet uit met € 5,- per proef. Een ieder die vindt dat het startgeld omlaag moet zou eens kunnen kijken wat zij voor hun vereniging kunnen betekenen. Als iedereen die lid is van een vereniging af en toe een vrijwilligersdag zou draaien dan worden de kosten voor een wedstrijd organiserende vereniging lager en hoeft het startgeld ook niet zo hoog te zijn. Dit geldt trouwens ook voor de lidmaatschapskosten.
Het moet nou eenmaal uit de lengte of uit de breedte komen als je een gezonde vereniging wil worden/blijven.
Groetjes,
MissQ

Ik wil wel geloven dat mede hierdoor het startgeld omhoog gaat. Maar ook al zijn er genoeg mensen het startgeld verlagen ze echt niet meer Knipoog

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 12:22

wow Bloos! dat is echt niet meer normaal als het €10 wordt!.... dan ga ik er toch wel eens even over nadenken over de hoeveelheid proefjes die ik ga rijden....!