Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Starbreeze schreef:Ok, rekensommetje;
Ik rij iedere maand één wedstrijdje van 2 proeven, 24 proeven per jaar dus en wat kost mij dat per proef? 16 Euro!!
startkaart per jaar 39,75
coupons 1,03125 per stuk 24,75 (24 stuks)
lidmaatschap club per jaar 80,00 (ook zo'n gelul! waarom MOET dat??)
inschrijfgeld 24x10,-- 240,00
Is dus 384,50 oftewel omgerekend € 16,02 voor één proef!!
En nu reken ik die Paard en Sport nog niet eens mee
Zo dat was alleen het wedstrijdgedeelte, nu de rest van het paard nog

ranna schreef:Ik weet het niet maar het zou ook maar zo averechts kunnen werken. Zoals ik al eerder schreef ben ik niet van plan € 10,00 voor een proef te betalen, ze kunnen me écht de boom in.
Dus het wordt óf niet meer starten = nog verlies voor de KNHS én vereningen die wedstrijden organiseren, óf minder wedstrijden gaan rijden wat ook verlies betekent.
Het is maar wat ze willen maar ik denk dat er meer mensen zijn die het op die manier zullen doen en dan snijden ze zichzelf lelijk in de vingers. En dan? Contributie KNHS maar weer omhoog?
Volgend jaar ga ik dan maar veel meer jureren. Verdient lekker bij!
Scum schreef:Zo, een prijsverhoging van 33%?! Ik vraag me af waarom dat in een keer zoveel moet zijn.
Nu gaan vast ook de juryvergoedingen flink omhoogVolgend jaar ga ik dan maar veel meer jureren. Verdient lekker bij!
![]()
) ThisIsMe schreef:Bofferd! De juryvergoeding gaat inderdaad omhoog, van 12,50 naar, hou je vast, 15 euro per dagdeel!! (Krijg je voor ieder dagdeel net zoveel extra als één proefje omhoog mag zonder prijzengeld te geven, dus als je voor iedere proef die je rijdt ook één dagdeel gaat jureren heb je nergens last van)
Nu weet ik zeker dat ik elke zondag ergens ga jureren. Misschien kunnen ze de kilometervergoeding voor juryleden dan ook omhoog zetten naar 50 ct per km

Urielle schreef:Ach, dan starten we daar massaal niet en dan zakken de inschrijfgelden vanzelf weer

MissQ schreef:De reden dat verenigingen niet meer uitkomen met lagere startgelden is dat er een groot tekort aan vrijwilligers bestaat.
Als je een wedstrijd organiseert en je moet mensen gaan betalen om alles goed te laten verlopen dan kom je niet uit met € 5,- per proef. Een ieder die vindt dat het startgeld omlaag moet zou eens kunnen kijken wat zij voor hun vereniging kunnen betekenen. Als iedereen die lid is van een vereniging af en toe een vrijwilligersdag zou draaien dan worden de kosten voor een wedstrijd organiserende vereniging lager en hoeft het startgeld ook niet zo hoog te zijn. Dit geldt trouwens ook voor de lidmaatschapskosten.
Het moet nou eenmaal uit de lengte of uit de breedte komen als je een gezonde vereniging wil worden/blijven.
Groetjes,
MissQ
dat is echt niet meer normaal als het €10 wordt!.... dan ga ik er toch wel eens even over nadenken over de hoeveelheid proefjes die ik ga rijden....!