braaf paard op wedstrijden??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Re: braaf paard op wedstrijden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 16:35

Als je paard trouwens erg onrustig is, dan is het misschien een idee om alleen naar de losrijring met je paard te gaan, dan kan ie wennen aan de omgeving. Als je paard echter andere ruiters hindert door zijn gedrag, dan zou ik thuis eerst eens gaan oefenen, andere ruiters zullen het niet in dank afnemen als je wel komt...

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 17:27

Mijn paard is niet zo braaf op concours. Hij is bang voor de andere paarden (terwijl het zelf geen kleintje is!) en hij springt dus ook overal voor weg. We gaan regelmatig met vier benen de lucht in. Ook staat zijn staart recht overeind en loopt hij te blazen... Ik stap vooral veel (om hem zo rustig mogelijk te houden voor mijn mederuiters) en maak alleen wat overgangen. Verder kan ik er nu toch niets mee beginnen. Hij krijgt een rood strikje in om mensen te waarschuwen dat ze uit zijn buurt moeten blijven.

Zodra hij de ring in loopt is het goed en is al zijn aandacht voor mij en dan zet hij dus ook een goede proef neer. Hier ben ik wel heel blij mee, hij rijdt regelmatig in de prijzen gelukkig en de winstpunten komen goed binnen.

Het is bij hem vooral nog gebrek aan ervaring. Hij moet gewoon regelmatig mee naar concours en dan leert hij het vanzelf (hoop ik...)

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 17:34

mijn 1 paardje was 4 jaar en super braaf op wedstrijd! soms zelfs af en toe te sloom terwijl hij dat thuis absoluut niet was!! mijn 2e paardje was gewoon eve drammerig als thuis.. laatst nog een keer met een fries gegaan en die was helemaal over de zijk :S ik ging in een keer vol gas over het terein heen en die was nog al groot :| daarna verder geoefend op vreemd terijn maar werd te gevaarlijk en aangeizen het niet mijn paard was ben ik daar maar mee gestopt.. nu heb ik helaas geen paardjes meer..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 21:07

Mijn 5-jarige was in het begin zenuwachtig op concour,veel hinniken enzo. Maar ik heb hem rustig de tijd gegeven om te wennen en hem veel beloond.Nu vind ie het geweldig dat als ie klaar is,iedereen om hem heen staat en hem aandacht geeft en vertroeteld.Ik ben ook veel met hem het bos in geweest,zodat ie op mij leerde vertrouwen en dat doet hij nu ook echt in de ring.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 14:35

Mijn pony was vroeger erg zenuwachtig op concours.
Hij was 4.5/5 jaar toen we voor het eerst startte, veel bokken en wegspringen en zich eronderuit trekken/rennen..
Een ramp dus.
Nu is hij 7 jaar en braaf en moet ik hem zelfs soms achter zijn kont aan zitten, maar af en toe heeft hij ook aanstel buien, zoals wegcrossen voor iets engs of wegspringen of er niet langswillen.

Ik zou als ik jou was een keertje naar een losrijterrein gaan, en alleen daar rijden zonder te starten.
Dan kun je kijken hoe hij het doet tussen de andere paardjes, en zo kijken of je wel of niet wilt starten.
Start pas als je zelf zover bent!
Succes

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 14:47

mijn paard is heel braaf op concours, soms wel eens te braaf, dan loopt ze ook niet actief genoeg in de proef, en dat is heel belangrijk bij de knhs heb ik het gevoel, maar goed heb dan ook een fjord en ja die zijn vaak (niet altijd hoor) braver en rustiger Haha! ,

was ook een keer op wedstrijd met zo een wit juryhokje in binnenbak, bijna alle paarden waren er bang voor behalve die van mij dus Haha!

en tsja ik ben dus ook niet van plan om op een paard over te stappen als ik 18 ben, hou veel te veel van mijn fjord Lovers

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 14:42

Mijn pony is thuis meestal best eigenwijs en heeft hij het na een half uur wel gezien.. maar op wedstrijd is hij altijd een heel braaf Haha!

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 19:45

Mijn pony is overal druk, thuis en op wedstrijden. Op wedstrijden kan het nog iets erger zijn omdat ze zich wil laten zien zeg maar. Vooral als ze hengstig is, dan zie je heel de bak als je been geeft. Minder... Maar in de ring is ze meestal wel braaf, dan weet ze dat ze zich moet gedragen (bevalve mijn laatste wedstrijd (12 x bokken + 3x stijgeren)... Thuis kan ze ook heel heet zijn...

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 19:51

Als ik weet dat ik mijn paard niet onder controle kan houden ( of daar in ieder geval grote kans op is ) gaat hij dus ook niet mee op wedstrijden. Daarom heb ik ook geen startkaart met mijn huidige bijrijdpaard, ik kies liever een andere vorm van zelfmoord Bloos
Als ik op wedstrijd ga, doe ik dat voor mijn plezier en niet om rond te vliegen. Een jong paard zal de eerste paar keer natuurlijk gespannen zijn, en misschien wat lastig. Maar na een tijdje gaat het waarschijnlijk wel beter en worden ze wel braver. Ik organiseer vaak wedstrijden en meestal zie je die jonkies de eerste paar keer best gek doen. Een jaar later lopen ze dan als volleerde wedstrijdpaarden door de baan. Ze worden vanzelf wel braver als ze vaker mee zijn geweest ( en meestal zit er bij de echte klojo's wel een handige ruiter op, die ze kans niet geeft om stout te zijn Knipoog )

MiSzNiTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 20:35

mijn paard is wel heell lief en braaf vind ook zeer weinig eng en vindt ze iets wel engloopt ze er een paar keer met een rustig boogje omheen en daarna is het goed

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 20:39

ik wil endurance gaan rijden, maar mn draver is erg zenuwachtig.. de eerste twee dagen dat hij bij mij was, hele tijd rondjes draaien in zn stal en tegen de stal aanslaan enzo, dus ik denk dat het bij die endurance-wedstrijden ook niet erg goed zal gaan (in het begin) maargoed wie weet went ie er wel aan Lachen

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 09:37

Joep is soms ook wel wat snorkerig op wedstrijd. Alles is nieuw, allemaal vreemde paarden en dat vindt ie toch wel spannend. Vooral bij de wisseling van indoor naar outdoor en van outdoor weer naar indoor wordt ie vaak wat druk, was ie net gewend aan binnenwedstrijden, moet ie weer buiten Clown
Met wat rustig losrijden kan ik de spanning wel wat af laten vloeien en meestal is ie dan goed te rijden in de proef. Hij gaat zo vaak mogelijk mee naar een vreemde plek, zodat ie eraan went. Ik vind het niet zo erg dat ie zich een beetje druk maakt, zolang hij goed te rijden blijft wordt ie er alleen maar mooier van Haha!

Ky is altijd superbraaf geweest op wedstrijd, dat is echt heerlijk. Die heeft alles al gezien en meegemaakt dus die kijkt nergens meer van op.

Tessiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 09:45

Mijn paardjes doen het nu praaf javascript:smiley(';)')
Knipoog maar dat is ook anders geweest ik heb veel soorten en nu ook een jonge arabier die meteen hengstig word op een wedstrijd door al die paarden maarr ben toch 1 keer 1ste geworden javascript:smiley(':o')
Bloos

Oydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 09:53

Ik kan het me niet heugen dat die van ons braaf is geweest op een wedstrijd, lijkt wel of ze het erom doet. Maar buiten de bokseries het gecross door de bak tijdens de proef en niet weten dat ze alle 4 de benen op de grond mag houden tijdens het halthouden toch vaak een winstpunt Clown Vork