Afwenden en overgang stap/draf?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: Afwenden en overgang stap/draf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:08

De overgang moet idd in de wending,anders zou er wel staan daarna overgang.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:17

Tyrza schreef:
Ik vind persoonlijk een overgang IN de wending moeilijker dan NA de wending. Zeker als de overgang nog progressief ingezet moet worden. De kans is groot dat het paard al gauw op de voorhand, uit elkaar valt of te diep komt.

Wat wordt er dan precies bedoeld met een progressieve overgang? Dat ik hem lang mag uitrekken? Of juist dat ik instand reactie moet vragen?

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 20:25

Dat je hem via stap MOET maken. In de B en L wordt er van je verwacht dat je je overgangen progressief maakt.
Dus een progressieve overgang van draf naar halt moet via stap.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 12:37

Ok, ik snap ´m. Ik heb ook nog zo´n giga paard. Das helemaal feest voor mij. Haha!

Hij is vroeger te veel op de voorhand gereden, dus mag ik daar wel extra rekening mee gaan houden.
Ik wil in december gaan starten met hem, dus ik mag wel eens wat proefjes gaan oeffenen. Maar de proeven zijn wel anders geworden als ze waren, vroegah had je in de B nog hele stukken niets, nu zit er tenminste iets meer tempo in de proeven.

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 11:36

Ik vind de overgang ook idd moeilijk is die wending. Een overgang nemen op een volte ipv een recht stuk vind ik fijner, maar een volte is toch net iets anders dan een bocht van 90 graden Knipoog

rhaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 15:29

Ik wist ook niet dat de overgang in de wending moest...in de oude proeven was het toch altijd na de wending ??
Wel goed dat hier ff duidelijkheid over is verschaft...