bodyprotector over of onder het jasje?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Chocotoff

Re: bodyprotector over of onder het jasje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 09:22

Ik zou um er overheen doen, eronder geeft een beetje wat vreemd beeld.

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 14:28

Tody schreef:
Inderdaad, overheen dus!

Maar toch, er zijn andere manieren (van voorbereiden). Het is natuurlijk als veiligheid achter de hand nooit af te raden.
Maar als je bang bent er af te vallen - klinkt vast bot, maar goed - zou ik nog even lekker thuis blijven rijden, of les nemen - desnoods op een mak paard - .
Ik vind dat altijd zo naar, mensen die hun paard niet onder controle hebben op een wedstrijd!

Maar dat zal vast niet het geval zijn, dus.... lekker over de jas dragen, eronder is echt geen gezicht!

Hmm... Jij hebt vást nog nooit een vuillak onder je kont gehad, of een dergelijk paard dat niet braaf achter zijn voorganger aanhobbelt. Kom nou! Meid, leer eerst rijden, en dan praten we daarna verder! Sigaar

Rachelle302

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 14:29

onder het jasje vind ik het een beetje raar uitzien..

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:09

Nou nou nou, een vuillak nog wel. Vind ik weer geen term voor een paard, maar goed.

Er is niets mis met het dragen van een BP. Het is alleen een voorzorgsmaatregel, niet direct een oplossing. Zolang het ook als zodanig gebruikt wordt, vooral doen!!

Jen, je hebt gelijk, en dat is inderdaad een andere discussie.

edit: Enneh, Destinietje??? Fraaie foto's in je profiel, ik heb er smakelijk om gelachen. Is dat nu een "vuillak"???

Tinusz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 23:52

Met een wedstrijd vind ik eronder mooier

doossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 17:56

ik vind onder jasje alleen leuk als het er niet te dik uit ziet zo zo wel dan moet je het er onder doen dus onder

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 01:53

Tody schreef:
Inderdaad, overheen dus!

Maar toch, er zijn andere manieren (van voorbereiden). Het is natuurlijk als veiligheid achter de hand nooit af te raden.
Maar als je bang bent er af te vallen - klinkt vast bot, maar goed - zou ik nog even lekker thuis blijven rijden, of les nemen - desnoods op een mak paard - .
Ik vind dat altijd zo naar, mensen die hun paard niet onder controle hebben op een wedstrijd!

Maar dat zal vast niet het geval zijn, dus.... lekker over de jas dragen, eronder is echt geen gezicht!

wat een onzin!
ik heb met mn 3 jarige gewoon mn BP aan, ook op wedstrijd
sterker nog júist op wedstrijd! nieuw terrein, losrijden tussen anderen is nog wel vertrouwd, maar dan helemaal alleen de andere bak in, juist dan kan zo'n jonkie gekke dingen uit gaan halen
op een mak paard rijden of thuis blijven rijden heeft voor mij geen zin, ben met mn andere paard Z1 en rij ongeveer ieder paard wat ik tegekom, mn jonkie is behoorlijk braaf en zeker genoeg onder controle, maar door evenwichtstoornis kies ik tegenwoordig voor een BP op een jong of explosief paard Lachen
puur omdat ik door die stoornis al uit balans raak bij een zigzag appuyement bij mn bevestigde paard, laat staan hoe ik de weg kwijtraak op een wiebelig jong paard;)

Alane schreef:
Over het jasje Ja
En ook met dressuur gewoon omlaten, mijn docher heeft er vaker complimenten over gehad dan dat ik het idee had dat ze benadeelt zou zijn vanwege die BP.
Met haar jonge paard start ze as weekend voor het eerst dressuur en gewoon met BP.

prutsmuts hetzelfde! krijg juist complimenten over het rijden met BP, en al kreeg ik commentaar hield ik hem nogsteeds aan!
verstandige moeder ben je trouwens Haha!

Cassidy schreef:
Er overheen. En voor een dresuurwedstrijd zou ik hem helemaal aflaten.

waarom dat?
zoals een stukje hierboven al staat draag ik hem wel op wedstrijd, ivm evenwichtstoornis wat niet een geweldige combi is met een jong paard Knipoog

Tody schreef:
edit: Enneh, Destinietje??? Fraaie foto's in je profiel, ik heb er smakelijk om gelachen. Is dat nu een "vuillak"???

wat is dát nou weer voor een opmerking??
voor t zelfde geldt had ze dr rug gebroken na zo'n lancering Scheve mond
somige mensen hebben een aparte vorm van humor of houden van grof leedvermaak
denk dat je zelf ook wel kan zien dat het niet bepaald een schatje is en met recht een rotzak of vuilak genoemd kan worden! zelfs nog natrappen nadat ze op de grond lag!

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 10:26

Gewoon eroverheen. Vind het helemaal niet raar staan op wedstrijd. Ik denk dat we dat bij onze hengst, die sms nog een beetje onstuimig is ook wel gaan doen. Het is toch voor je eigen veiligheid. In je auto doe je toch ook je gordel om en niet omdat je bang bent om te gaan rijden, of omdat de wet dat zegt! Het is uiteindelijk voor je eigen veiligheid.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 10:32

Op de beschrijving van mijn bodyprotector stond expliciet dat je iets duns er onder moest dragen en de bodyprotector dus ZO dicht mogelijk op de huid moest dragen. Alles wat je er onder doet verstoort de werking (je wil je botten en je lichaam beschermen niet je jasje! haha). Er stond dus ook vermeld dat je jas er in principe overheen moet of het nu mooi is of niet of het moet een erg dun jasje zijn dat er makkelijk onderpast.. (je hebt soms van die dunne regen/windjacks die er evt wel onder passen). De bodyprotector moet je lichaam volgen en er dicht op zitten.. Als je er mooi uit wilt zien kun je hem maar beter niet dragen hahaha Clown Haha! .

Man0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 10:48

Ik heb bij mijn pony bijna vanaf de b tot de m2 een bodyprotector aangehad ze konden het mooi vinden of niet maar ik kreeg er meer lef door en het was een super brave pony maar hij kon zich in een keer laten exploderen en dan was er niemand die er op kon blijven zitten dus gewoon lekker aan doen ik rijdt met me paard er nu ook regelmatig mee..

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 10:54

Er over Knipoog

Eronder gaat echt niet passen Clown

Ik heb met dressuur ook met BP gereden, nooit om benadeeld, ook keurig eerste mee geworden..

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 13:18

fargo schreef:
Op de beschrijving van mijn bodyprotector stond expliciet dat je iets duns er onder moest dragen en de bodyprotector dus ZO dicht mogelijk op de huid moest dragen. Alles wat je er onder doet verstoort de werking (je wil je botten en je lichaam beschermen niet je jasje! haha). Er stond dus ook vermeld dat je jas er in principe overheen moet of het nu mooi is of niet of het moet een erg dun jasje zijn dat er makkelijk onderpast.. (je hebt soms van die dunne regen/windjacks die er evt wel onder passen). De bodyprotector moet je lichaam volgen en er dicht op zitten.. Als je er mooi uit wilt zien kun je hem maar beter niet dragen hahaha Clown Haha! .

een gewone jas idd wel, heb ik niet aan met BP, trui+BP is al warm zat Clown

mn wedstrijdjasje sluit zo strak aan dat mn BP er nog niet eens bijna onderpast, dus gaat BP over het jasje heen
hj zit dan alsnog dicht op je lichaam omdat zowel mn wedstrijdblouse als mn jasje nauw aansluiten.

een (dikke) winterjas onder BP zorgt ervoor dat de BP niet meer goed aansluit, net als een hele dikke fleecetrui en dan is het idd beter om de BP er onder te dragen.

RenskeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:40

Maar vinden het jullie het niet heel irritant en naar zitten over het jasje heen? Bij de pony's was ons clubtenue een trui dus daar kon mijn BP goed overheen. Inmiddels rij ik bij de paarden en draag dus een jasje. Omdat ik op jonge paarden rij is het wel verstandig om de BP om te doen maar onder mn jasje past niet en er overheen vind ik heel irritant en naar zitten. Vooral de knopen van je jasje zitten dan zo naar.
Hebben jullie dat ook?

anne_vw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 09:12

onder het jasje dat wil denk ik niet eens, tenzij je een mannenjasje hebt. want vrouwenjasjes zijn getaileerd

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 10:27

Lekker er overheen. En wat maakt iedereen zich druk?! Als de TS zich fijn voel bij een BP wie houd haar dan tegen?! Lijkt me haar eigen keus.

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 21:14

Ik start in Januari met mijn 3-jarige en ik ben van plan hem er ook gewoon overheen te dragen! Haha!

Perzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 22:59

Overheen, anders lijk je net zo'n bodyguard Ja

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 09:25

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 14:04

Op die foto's zie je eigenlijk niet dat je een BP onder je jasje hebt Lachen.

Tody, een BP zou ook nog gedragen kunnen worden bij springwedstrijden bijvoorbeeld.

Ik zou zelf de BP over mn jasje doen aangezien mn jasje al wat krapjes zit Haha!.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 09:36

Je ziet het idd niet! Bij mij wel , want ik heb zo'n lomp geval. Hij gaat dus mooi eroverheen!

OO7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 10:46

Ik heb het hele topic niet gelezen, dus misschien is dit antwoord al gegeven

Volgens de KNHS regelementen mag het zowel OVER als Onder het rijjasje.

Als je valt, lijkt mij over het rijjasje beter, je jasje beschadigd dan in ieder geval niet Knipoog

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 10:53

Tody schreef:
Inderdaad, overheen dus!

hmmm... als ik een superbraaf paard heb, maar er niet nog een keertje af wil vallen omdat ik mijn rug een keer gebroken heb door een val, moet ik maar geen wedstrijden rijden, en niet voor de zekerheid een bp aandoen, terwijl de kans dat hij schikt heel klein is Verward

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 19:26

Ik heb hem met springwedstrijden altijd om. Over mijn jasje heen. Ookal is mijn draver zeer braaf en springt hij bijna altijd. Hij kan altijd een keer stoppen, of verkeerd uitkomen. Er kan altijd iets mis gaan, hoe braaf je paard ook is.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 19:47

Liever niet, maar anders over je jasje. Bij mij past ie er denk ik geeneens onder? Nagelbijten / Gniffelen

Laura878

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 17:59

ik vind het mooier over het jasje onder het jasje lijk je net vet dik:P
en met dressuur vind ik het lelijk..! Tong uitsteken
doeg..-x- Pling