Rijjasje, welke kleur?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Loes_

Re: Rijjasje, welke kleur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 20:34

Bij mijn rijvereniging moet je een blauw jasje aan.
Ik denk niet dat er een club is waar ze in Schots tenue rijden maar je zou kunnen zoeken Lachen
Ach en als je niet vaak wedstrijden gaat rijden, valt er vaak wel wat te lenen...

(offtopic: ik vond het trouwens makkelijker bij de pony's. Daar kon je veel sneller je clubgenoten opsporen. Wij hadden gele truien dus dat zag je meteen *LOL*

Floob

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 20:57

Ik ben niet van plan om veel wedstrijden te gaan rijden, dus gaan m'n zusje en ik samen een zwart/blauw jasje kopen, en dan met springen als het mag onze eigen jasjes.
Plastron koop ik nog wel (mag hier ook wedstrijden met plastron rijden, maar bijna niemand doet het)

Zo veel verschillen zijn er niet tussen een schots rij tenue en een nederlands tenue, alleen mag in schotland veel meer.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 20:42

Op zich vind ik het verschil wel erg groot, als ik je rijjasje zo zie. maar goed, smaken verschillen natuurlijk Lachen maar zo duur zijn de jasjes niet, als je een beetje zoekt, heb je ze ook in prijsgunstige klasses en weet je zeker dat je goedzit Haha!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 11:38

Puera schreef:
Persoonlijk vind ik het jammer dat mensen starten in een bepaalde kleur 'omdat ze het mooi vinden'. Ik vind dat wanneer een rijvereniging een clubtenue hanteert, je je daar ook aan moet houden. Je komt toch voor de vereniging uit, dus in principe heb je je daar ook aan te houden. Jammer dat er geen strengere controle op is.

Dat kan je wel zeggen maar als ik mijn tinker 3 uur lang met bleekmiddel boen en ik ga er vervolgens opzitten met een witte rijbroek, ziet ze er nog steeds ronduit goor uit.
Ik trek dus een gele rijbroek aan.

Overigens zou clubtenue betekenen dat wanneer je gaat verhuizen of overstapt op een andere club, je in het ergste geval een nieuwe rijbroek en jasje aan moet schaffen...duur grapje!
Alleen bij vier- en achttallen vind ik dat je echt verenigingstenue moet dragen. Dan is uniformiteit toch wel heel erg mooi.

Van het verenigingsgebeuren is trouwens toch al niet veel meer over, het is een erg individuele sport geworden. Waar zie je nog een parade? Nee, het is coupon halen en als je geen prijs hebt, gauw laden en naar huis. Bovendien hebben veel verenigingen 'papieren' leden. Ik vind deze ontwikkeling overigens erg jammer, maar da's een andere discussie...