(benieuwd wat voor commentaar dáárop komt)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Alane schreef:steffiej schreef:ik vind dat er niet zo gezeurd moet worden
gemeten is gemeten. klaar.
mijn pony was met zijn 1.55 ook een D pony.
Nee, dat is en was geen officiele D-pony, anders had het wel geheten: alles boven de 1.38 m is een d-pony..steffiej schreef:Als die kleinere pony heet niet haalt, dan komt de combinatie dus gewoon te kort en maar mag dat nooit de reden zijn om de regels te omzeileneen kleinere pony haalt het gewoon niet op internationaal gebied..steffiej schreef:paardrijden is geen verplichting.. als het wat minder mooi oogt en je wilt blijven starten tussen de pony's is dat toch geen reden om een pony te late vermeten naar een andere categorie? Wat is er dan mis mee om met een e-pony te starten? Daarbij start mijn dochter van 12 jaar ook met een paard tussen de paarden... niets mis mee toch?je kunt een kind van 12 toch niet op een paard gaan zitten tussen de volwassene omdat ze misschien wat langer is?steffiej schreef:tjee moet je daar nog veel voor betalen dan?de pony is niet voor niks in gemeten...
@Tolstoj: uit het algemeen westrijdreglement KNHSCitaat:E-pony
Een eenhoevig rij- en/of trekdier, niet zijnde een (muil)ezel of muildier, waarvan de stokmaat groter is dan 148 cm en kleiner dan 157 cm is (zonder hoefijzers gemeten) en dat als klein paard om aan ponywedstrijden te kunnen deelnemen de status van E-pony krijgt.
Sammie schreef:Ja, maar las het FEI dit invoert dan zal de rest van de wereld wel volgen![]()
(benieuwd wat voor commentaar dáárop komt)
steffiej schreef:Mijn pony was officieel inderdaad geen D pony maar hij is wel ingemeten als een D pony.. 2 zelfs.. mijn hengstje was 1.53 en mijn andere pony was 1.55 m. Daarna bij had ik ook een C pony van 1.42 en daar werd ook nooit niks over gezegd
renskek schreef:Ik vind dat ze de de maat van de pony zo moeten houden, maar de hindernissen op een pony-EK wat moeten verlagen.
Er zijn namelijk maar heel weinig pony's van 1.45 die een parcours van 1.40 m. kunnen overwinnen. Om mee te kunnen doen, heb je bijna paarden nodig, omdat de afstanden in de combinatie-sprongen ook erg ruim staan.
Vonnie84 schreef:Is het dan niet verstandiger om een speciale rubriek te maken bij de paarden voor kinderen onder de 18 jaar?
(hier zijn natuurlijk heeel veel voor en tegens voor te noemen. Maar ik gooi ook maar een balletje op).
Karin schreef:steffiej schreef:Mijn pony was officieel inderdaad geen D pony maar hij is wel ingemeten als een D pony.. 2 zelfs.. mijn hengstje was 1.53 en mijn andere pony was 1.55 m. Daarna bij had ik ook een C pony van 1.42 en daar werd ook nooit niks over gezegd
Drie nog wel. Typisch dat er mensen zijn die op deze manier wedstrijden durven te rijden en er vaak nog trots op zijn ook. Regels zijn er om overtreden te worden?
Karin schreef:Een pony van 1.42 m is geen grote C-pony, dat is een D-pony.
renskek schreef:Ik vind dat ze de de maat van de pony zo moeten houden, maar de hindernissen op een pony-EK wat moeten verlagen.
Er zijn namelijk maar heel weinig pony's van 1.45 die een parcours van 1.40 m. kunnen overwinnen. Om mee te kunnen doen, heb je bijna paarden nodig, omdat de afstanden in de combinatie-sprongen ook erg ruim staan.
_Marinke_ schreef:Ik vind niet dat de "lijn" hoger moet worden gelegd... 147 is D,, 148 is E (toch?).. wat wel zou kunnen is internationaal ook de E-Pony invoeren. Een vriendin van mij had een E-pony, leuk paardje kwam er ook hoger mee.. maar kon op een gegevemoment niet verder.. ze mocht internationaal starten maar dat kon niet omdat ze bij de pony's reed, en in het buitenland moet ze dan bij de paarden starten. Dus resultaat -> Pony verkocht, paard gekocht en opnieuw begonnen.
Dit soort dingen komen helaas vaak voor, schaf dan de e-pony in nederland af.. of voeg de e-pony in het buitenland toe!
Ik rijd ook een e-pony, maar hij ziet er gewoon echt pony uit, totaal geen paard. Heeft ook pony-gangen.. als ik met hem bij de paarden zou moeten starten komen we denk ik niet ver.. vanwege zijn gangen (ik praat nu wel over de dressuur) en hij is nog maar 3, en meet nu 1.52,, maar toch..
Voeg in het buitenland dus de e-pony maat in, of schaf het in nederland af! Heb je dat probleem ook niet meer.. Kan dat niet dan?
OemmiejO schreef:renskek schreef:Ik vind dat ze de de maat van de pony zo moeten houden, maar de hindernissen op een pony-EK wat moeten verlagen.
Waarom zouden ze de hindernissen gaan verlagen? We kunnen dan net zo goed EK's gaan houden vanaf de dressuurklasse M1. 'Omdat niet alle pony's in het Z2 lopen en je bijna een paard met lange benen nodig hebt om goed te kunnen strekken.'
Daarom is het een EK; je komt er niet zomaar.En er zijn echt wel mensen en pony's die het wel kunnen.
Anders zou er weinig bijzonders aan zijn om een EK te rijden.
Ontopic: Ik ben tegen.Ik vind het goed zoals het is; die E'pony's zijn ook maar een Nederlandse uitvinding..
Als er wat veranderd zou worden, zou ik de C'tjes erbij toevoegen. Dat zijn er trouwens niet zo veel denk ik en heb je niet dat 'jouw pony heeft langere benen DUS hij loopt beter' gezeur.
_Marinke_ schreef:Ik vind niet dat de "lijn" hoger moet worden gelegd... 147 is D,, 148 is E (toch?).. wat wel zou kunnen is internationaal ook de E-Pony invoeren. Een vriendin van mij had een E-pony, leuk paardje kwam er ook hoger mee.. maar kon op een gegevemoment niet verder.. ze mocht internationaal starten maar dat kon niet omdat ze bij de pony's reed, en in het buitenland moet ze dan bij de paarden starten. Dus resultaat -> Pony verkocht, paard gekocht en opnieuw begonnen.
Dit soort dingen komen helaas vaak voor, schaf dan de e-pony in nederland af.. of voeg de e-pony in het buitenland toe!
Ik rijd ook een e-pony, maar hij ziet er gewoon echt pony uit, totaal geen paard. Heeft ook pony-gangen.. als ik met hem bij de paarden zou moeten starten komen we denk ik niet ver.. vanwege zijn gangen (ik praat nu wel over de dressuur) en hij is nog maar 3, en meet nu 1.52,, maar toch..
Voeg in het buitenland dus de e-pony maat in, of schaf het in nederland af! Heb je dat probleem ook niet meer.. Kan dat niet dan?
steffiej schreef:het gaat hier niet om de E maar op de D pony... een E pony mag sowieso niet meedoen bij internationale wedstrijden.. (daarom kun je een E pony ook beter als D pony in laten meten)
pharagirlke schreef:Internationaal de E pony invoeren? Waarom?
Pony = pony. Paard = Paard.
Wat je met een pony kan, kan je ook met een paard! Waarom zou er een extra maat bij moeten komen omdat sommige niet naar de paarden willen?!