Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Kimdj19 schreef:10. 11.01 Nanda Sieben Veni di Vici v. Wundermeyer
Dan moet deze dus 4 zijn????
Kimdj19 schreef:10. 11.01 Nanda Sieben Veni di Vici v. Wundermeyer
Dan moet deze dus 4 zijn????

CGJ12 schreef:Ik vind het veel erger dat een 6-jarige gelijk YR mag starten... Da's wel mooi PSG niveau........
Maar nee,....... deze groep "godenzonen" wordt gespaard.
laborah schreef:
Young Riders - Inleidende en landenproef minimaal 6 jaar
Young Riders - Individuele proef en Kür op muziek minimaal 7 jaar
CGJ12 schreef:laborah schreef:
Young Riders - Inleidende en landenproef minimaal 6 jaar
Young Riders - Individuele proef en Kür op muziek minimaal 7 jaar
Ja, dat wist mijn kont ook.
Maar in die eerste regel staat toch zeker 6 jaar. En dat die proef "technisch" niet het niveau haalt van de 2e, zullen de paarden in de 1e proef tóch op PSG niveau worden gepushed wat afdruk en verzameling betreft...... De kunstjes zijn namelijk van ondergeschikt belang.
Vudress schreef:Betuttelende regels van de KNHS. De ruiters die een paard op dit niveau snel klaar kunnen hebben zijn vaak de betere ruiters. Verder vind ik 2 jaar opleiding (als we er vanuit gaan dat ie als 3jr zadelmak gemaakt wordt) heel normaal om een paard Z-klaar te maken, ik denk dat er weinig betere stallen zijn die hun 5jr (mits ze die vanaf 3jr hebben) niet Z-klaar hebben.
Mogen ruiters niet zelf bepalen wat ze starten met hun paarden? Iedereen is met de betere paarden erop gebrand om ze heel te houden.
Is die 11jr die elke dag gereden tot het maximale gereden wordt tot dat niveau er zoveel beter vanaf dan die 5jr die het geluk heeft zelf veel talent te hebben en dat zijn ruiter handig genoeg is om ze dat snel en gemakkelijk aan te rijden met niet eens zoveel trainen?
Vudress schreef:Hoeveel YR kunnen zelfstandig een 3jr. paard binnen 3 jaar tijd PSGklaar maken? Deze paarden worden ook door de profs opgeleid.
OrissE_GipsY schreef:ik vind het best triest eigenlijk, als je nagaat dat een paard op zijn 5e nog niet eens uitgegroeid is eigenlijk,.... en dan al op zo'n niveau moeten presteren..![]()
en wat dat al niet voor een paard zal doen niet alleen lichamelijk maar vooral geestelijk...
ze hebben amper een normale jeugd gehad, ik ben er zowiezo geen voorstander van.

creool schreef:Paarden die op hun 5de al Z2 lopen worden vast niet oud..
:CGJ12 schreef:creool schreef:Paarden die op hun 5de al Z2 lopen worden vast niet oud..
6e Stelling van CGJ:
De KANS dat een 5-jarige die nu Z loopt -of getraind wordt- uiteindelijk de leeftijd van 15 jaar bereikt is GROTER dan de KANS dat een WILLEKEURIG VEULEN die leeftijd haalt......
creool schreef:Op het moment dat je met een 5-jarige bezig bent met Z2 oefeningen, dan ben je in principe 'gewoon aan het gymnastiseren' en daar lijkt mij niet zoveel mis mee.
Nistria schreef:creool schreef:Op het moment dat je met een 5-jarige bezig bent met Z2 oefeningen, dan ben je in principe 'gewoon aan het gymnastiseren' en daar lijkt mij niet zoveel mis mee.
volledig mee eens!
nistria liep met haar 4,5 jaar ook Z, ik was 13.
die merrie was zo los en soepel, dit was een eitje voor haar!
er was dan nog bijna geen verzameling en oprichting, maar ze scoorde wel omdat ze zo makkelijk door de baan ging.
(ze heeft daarna wel een rustperiode gehad vanwege het veulen)