Maar ik ben zeker voor!
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
suus1991 schreef:ja ik ga starten op me verzorgpony van 1.30 en ben nu 15, als ik ga starten ben ik 15,5 en dan kan ik2,5 jaar erop rijden bij de pony's!
dit is natuurlijk erg veel maar als ik 18 word vind ik het minder leuk om met deze pony van +/- 1.30 tussen alle grote paarden te rijden dan tussen alle andere kleine pony's!
Je mag het jaar dat je 18 wordt gewoon uitrijden, ook al wordt je 1 januari 18.. En je kan daarna gewoon bij de paarden gaan starten!

runningkawa schreef:Ze kunnen met leeftijdgrens natuurlijk ook de grens van de pony zelf bedoelen.
Dat deze dus ouder moet zijn om in een bepaalde klasse uit te komen.
18 jaar is oud zat voor de ponyconcoursen. Daarna gewoon tussen de paarden starten met je pony als je door wilt met een pony. Ponyconcoursen mooi voor de kinderen laten. miesie schreef:suus1991 schreef:ja ik ga starten op me verzorgpony van 1.30 en ben nu 15, als ik ga starten ben ik 15,5 en dan kan ik2,5 jaar erop rijden bij de pony's!
dit is natuurlijk erg veel maar als ik 18 word vind ik het minder leuk om met deze pony van +/- 1.30 tussen alle grote paarden te rijden dan tussen alle andere kleine pony's!
Je mag dan nog 3 jaar startenJe mag het jaar dat je 18 wordt gewoon uitrijden, ook al wordt je 1 januari 18.. En je kan daarna gewoon bij de paarden gaan starten!
Ik snap de ophef niet zo, je kan gewoon verder starten als je 18 wordt alleen dan tussen de paarden!
Een 16+ klasse zou ik wel een goede optie vinden voor alle mensen met een pony, want ik vind het ook stom om bijv. als 16 jarige tegen een meisje van 7 te rijden...

omdat die al meer rij ervaring heeft natuurlijk.
) Maar toch een minder leuk idee.. 
Tha_Niekje schreef:Dat zou idd niet verkeerd zijn, van dat springen...
Ik richt me op het moment nog meer op dressuur, maar als ik een keer wil springen met de D-pony, moet je wel meteen een paardenparcours springen...