Leeftijdsgrens pony's omhoog?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Liberte

Re: Leeftijdsgrens pony's omhoog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 09:18

Er is hier geen bron, wat iemand had een advertentie op bokt geplaatst op zijn pony te verkopen en toen zei iemand dat de leeftijdgrens hoger wordt. Diegene zelf heeft ook niet gezegd hoe ze er aan kwam.

Maar ik ben zeker voor! Haha!

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 09:19

suus1991 schreef:
ja ik ga starten op me verzorgpony van 1.30 en ben nu 15, als ik ga starten ben ik 15,5 en dan kan ik2,5 jaar erop rijden bij de pony's!
dit is natuurlijk erg veel maar als ik 18 word vind ik het minder leuk om met deze pony van +/- 1.30 tussen alle grote paarden te rijden dan tussen alle andere kleine pony's!

Je mag dan nog 3 jaar starten Knipoog Je mag het jaar dat je 18 wordt gewoon uitrijden, ook al wordt je 1 januari 18.. En je kan daarna gewoon bij de paarden gaan starten!

Ik snap de ophef niet zo, je kan gewoon verder starten als je 18 wordt alleen dan tussen de paarden!

Een 16+ klasse zou ik wel een goede optie vinden voor alle mensen met een pony, want ik vind het ook stom om bijv. als 16 jarige tegen een meisje van 7 te rijden...

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 09:21

Handtekeningen? Brief of mail naar KNHS? Haha!

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 09:21

@runningkawa, er staat in de eerste post, ponyruiters (maar of de bron dat ook bedoelde weet ik niet...), geloof dat de leeftijd van de pony m.b.t. klasse hetzelfde is als bij de paarden.
@gabyfedde, dat zou ook nog eens kunnen idd!

En voor diegen die heel hard roepen 'ik ben voor', onderbouw jullie mening dan eens...
En vinden jullie het dan leuk om tegen zo'n jonge kinderen te rijden? Of moeten er dan (waar ik dan wel voor zou zijn) aparte rubrieken voor uitgeschreven worden?

Maar uit bovenstaande post, maak ik op dat dit dus op niks gebaseerd is? behalve op een advertentie waar iemand dit toevallig zei, maar niet weet waar het vandaan komt?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 09:22

runningkawa schreef:
Ze kunnen met leeftijdgrens natuurlijk ook de grens van de pony zelf bedoelen.
Dat deze dus ouder moet zijn om in een bepaalde klasse uit te komen.

Dat lijkt me eigenlijk logischer. Daarnaast: zie je het voor je: komt een 20-jarige met een D pony op concours met eigen auto en trailer en deze moet vervolgens starten tegen een kind van 10. Haha! 18 jaar is oud zat voor de ponyconcoursen. Daarna gewoon tussen de paarden starten met je pony als je door wilt met een pony. Ponyconcoursen mooi voor de kinderen laten.

Suzanne

miesie schreef:
suus1991 schreef:
ja ik ga starten op me verzorgpony van 1.30 en ben nu 15, als ik ga starten ben ik 15,5 en dan kan ik2,5 jaar erop rijden bij de pony's!
dit is natuurlijk erg veel maar als ik 18 word vind ik het minder leuk om met deze pony van +/- 1.30 tussen alle grote paarden te rijden dan tussen alle andere kleine pony's!

Je mag dan nog 3 jaar starten Knipoog Je mag het jaar dat je 18 wordt gewoon uitrijden, ook al wordt je 1 januari 18.. En je kan daarna gewoon bij de paarden gaan starten!

Ik snap de ophef niet zo, je kan gewoon verder starten als je 18 wordt alleen dan tussen de paarden!

Een 16+ klasse zou ik wel een goede optie vinden voor alle mensen met een pony, want ik vind het ook stom om bijv. als 16 jarige tegen een meisje van 7 te rijden...

oow dus ik kan eigenlijk gewoon tot me 19e jaar doorrijden zeg maar!
ja 16 + pony klasse of 18+ ponyklasse zal wel een goede zijn om gewoon de pony's 'volwassenen' wedstrijden te hebben Tong uitsteken
maar we zien vanzelf wel hoe het loopt
en de ophef is volgens mij gewoon dat als je op een pony rijdt de jury's van de paarden het toch minder vinden dan als je op een paard rijdt vanwege de 'ponybewegingen'

Liberte

Dan vind ik er dat er een leeftijdgrens moet komen, bijvoorbeeldvanaf 16 jaar met de pony's tegen andere volwassenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 09:26

Ik had gezien in de eerste post ponyruiter
Maar omdat er geen bron is en maar van horen zeggen, vraag ik me af of dat ook het geen was wat bedoeld was.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 09:28

viewtopic.php?f=5&t=668397 naar aanleidig hiervan is dit topic gestart.. Ik denk alleen dat die persoon gewoon maar wat zegt volgens mij.. Anders zou er vast wel nog iemand zijn die hier iets over gehoord heeft!

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 09:32

Ja inderdaad. Daarom neem ik het niet serieus, en je kunt gewoon tussen de paarden starten met je pony, ook al ben je 30! Misschien moet je wel wat harder werken, maar dat juist leuk!

Suzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 09:33

ja daar heb je ook wel gelijk in! dan ga je er wel hard voor werken Knipoog

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 09:38

mmm aan de ene kant ben ik voor, maar aan de andere kant vind ik het ook erg oneerlijk. Ik heb een jaarlingmerrie die zal uitgroeien tot 1,55 of misschien iets hoger. Als ik met haar kan beginnen (rijden) ben ik 18 en mag ik dat jaar dus nog uitrijden op de ponyclub omdat ik in januari jarig ben. Dan zal ik nog geen wedstrijden gaan starten want ze is dan pas 3!, dus alleen voor de ervaring, op ander terrein blabla. Daarna moet ik dus ook met mijn pony tussen de paarden starten, maar ik ben dan al wel 19, dus volgens de regeltjes volwassen. Als de leeftijdsgrens bij de pony's hoger word of wordt weggetrokken dan betekend dat dat er 'volwassen' mensen tegen kinderen van 9/10 jaar moeten rijden. Dat zou ik niet helemaal eerlijk vinden. Hun motoriek en manier van denken is heel anders, of ze zouden het dan zo moeten dan dat er aparte groepen komen, maar dan zijn we weer bij het begin. Clown
Laatst bijgewerkt door Rozzy op 16-10-06 09:40, in het totaal 1 keer bewerkt

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 09:40

ik ben denk ik 1 van de mindere die TEGEN is. Clown
ik vind het niet goed als de leeftijds grens ouder word.
stel dat de grens wordt verlegd naar 20, en je past nog kwa lengte op een d-pony.
dan moet je dus rijden tegen kinderen die dus veel jonger zijn of net beginnen met rijden. die maken dan nooit geen kans tegen iemand die al 20 is. Haha! omdat die al meer rij ervaring heeft natuurlijk.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 09:40

Daarom zou een 16+ klasse zo handig zijn! Ik ben op mijn 16e begonnen met starten, tussen de pony's en toen reed ik tegen kinderen van 7 jaar.. (ze reden me er wel gewoon uit Tong uitsteken ) Maar toch een minder leuk idee..

Suzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 09:43

haha oke ik heb even een mail gestuurd naar de knhs, ik ben nou deze week weg, maar zal hier als ik dan antwoord terug heb zeggen hoe het nou precies zit!

snowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 09:47

ik ben voor, gewoon omdat er ook pony's zijn die gewoon door een bijna volwassene moeten worden gereden. Ik start nu ook een epony. Ben bijna 18 maar deze pony is gewoon niet te rijden door iemand die jong is of bijv 16 en nog maar 4 jaar rijd. Dus ja en aan de andere kant ben ik tegen. Ben je stras 25 en start je tegen kinderen van 9 jaar, ook niet echt leuk lijkt mij.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 11:01

Opzich ben ik wel voor, voor de jonge kinderen zijn er ook gewoon de Bixie wedstrijden.
Ik wil me ook weleens meten met de pony´s(van diezelfde hoogte) inplaats van met paarden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 11:09

Ik vind het prima dat je na je 18e met je pony bij de paarden rijdt.
Eigenlijk betekend die opdeling allene dat mensen boven de 18 en kinderen van 18 en jonger gescheiden wedstrijden hebben. Dat is naar mijn mening niet meer dan logisch.

zo werkt het in alle sporten, en dat heeft natuurlijk te maken met het verschil in ervaring.
Een goede volwassen ruiter, die wat klein is kan prima met een rijtechnishce pony meekomen bij de andere 18+ ers die op een groter dier rijden.

Ik denk ook dat dit verhaal niet op waarheid berust, maar vooral een gerucht is.

tamtam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 11:11

Ik ben tegen. De leeftijdsgrens is prima zo. Ik ken sowieso niet heel veel wedstrijdruiters die bij de pony;s blijven tot hun 18e. De meesten groeien toch al eerder uit de pony's. Voor mensen die per se op een pony willen blijven rijden: dat is je eigen keuze, net als starten op een tuiger of schimmel of wat dan ook. Als je goed rijdt komen de punten vanzelf....

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 11:53

Ik ben ook tegen, even getwijfeld... Maar ik ga volgend jaar met een pony van 1.41m. starten (ik ben zelf 19) tussen de paarden...
Het zal misschien wel iets zwaarder zijn tussen de paarden, maar het zal er wel in zitten!! Knipoog
Zoals eerder al gezegt, het zal gewoon niet eerlijk zijn dat kinderen van 10/12 jaar oud tegen volwassenen met een pony op moeten boksen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 11:59

Ik ben ook tegen. Je kunt wel blijven opschroeven, maar dan heb je straks inderdaad 21-jarigen op B-pony's tegen meisjes van 9 ofzo. Beetje oneerlijk, iemand van 21 die al langer rijdt is technisch veel meer onderlegd.

Een betere optie zou ik vinden (bij het springen dan) een speciale ponyklasse te hebben op concours voor volwassenen.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:00

Van mij hoeft het ook niet hoor. Zoals anderen ook al zeggen is het niet eerlijk om als volwassene tegen kleine kinderen te rijden.
En speciale rubrieken voor 16+ bij de pony's lijkt mij eerlijk gezegd ook niet zo'n heel goed idee. Hier in Groningen zijn de rubrieken al klein en als je 16+ een aparte rubriek wil maken heb je gemiddeld zo'n 2 combinaties in een rubriek.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:01

Dat zou idd niet verkeerd zijn, van dat springen...
Ik richt me op het moment nog meer op dressuur, maar als ik een keer wil springen met de D-pony, moet je wel meteen een paardenparcours springen... Nagelbijten / Gniffelen

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:02

ik startte aanta jaar teerug ook met mijn pony vab 1.43 tussen de paarden en ik haalde echt we de puntjes hoor t gaat ook hoe je rijdt en tuurlijk zijn er jury's die ruimere gangen willen zien ,maar dat heb je viceversa ook en jurys hebben ook wel s dat ze niet van de uitstraling of t ras houden dingen waar ze niet op horen te oordelen maar dat gebeurt wel.. en dat is soms met onderscheid paarden en pony's ook daar moet een jury op aangesproken worden dat ze naar t lopen t geheel enz moeten kijken en hoe de pony/paard aan hulpen is,, ik ben dus niet voor en niet tegen verhoging grens want het moet niks uitmaken imo..

het gaat om t totaal plaatje vindt ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:14

Tha_Niekje schreef:
Dat zou idd niet verkeerd zijn, van dat springen...
Ik richt me op het moment nog meer op dressuur, maar als ik een keer wil springen met de D-pony, moet je wel meteen een paardenparcours springen... Nagelbijten / Gniffelen

Ja precies, dat staat mij ook tegen. Mijn pony meet 1.56 en dat is natuurlijk nauwelijks verschil met een paard van 1.58, plus dat zijn gangen ruim genoeg zijn (sterker nog, ik ging balkjes draven en galopperen gisteren en voor mijn pony konden ze net zo breed als voor een paard van 1.76 hoog). Maar ik kan me voorstellen dat het lastig wordt als je iets minder goed kunt schakelen en als de gangen niet dusdanig ruim zijn.