Wat vinden jullie B-dressuur klaar?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

LittleRose

Re: Wat vinden jullie B-dressuur klaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 20:45

CarpeDiem schreef:
ik ben niet b dressuur klaar. Maar ga toch starten, Alleen maar voor de ervaring!! Van 1 wedstrijd op vreemd terrein leren sommigen paarden zoveel!!
Dat ik geen dikke winstpunten rijd maakt me niet uit. Ik heb ze zover voor elkaar dat ze stuurbaar zijn, in principe alle gangen redelijk nageeflijk kunnen lopen.
Naar mate je zelf meer hebt gereden denk ik dat het ook steeds makkelijker word om op wedstrijd te gaan, en een paard wedstrijd klaar te maken.

Dit heb ik ook.
Me paard loopt nog niet mooi nageeflijk maar toch ben ik gestart heb nu 2 wedstrijden gedaan. Vooral voor mijn eigen ervaring ook. Vanaf volgend jaar wil ik echt serieus gaan beginnen, dit is meer gewoon kijken voor hoe en wat.
Succes Lachen

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 23:47

dat je paard niet gespannen loopt, dat ie netjes loopt (er wordt wel gezegd, ook door jury's dat ze niet netjes hoeven te lopen, maar dat is niet waar.. want je krijgt in de B ook punten voor alle dingen..) je paard moet correct reageren op hulpen, je moet goed contact met je paard/pony hebben, en hij/zij moet je goed begrijpen

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 13:39

Ik ben pas mijn startkaart gaan aanvragen toen mijn merrie onderling alleen maar in de prijzen belef vallen en ze eindelijk de rechtergalop goed aansprong ( ze had iets met links Clown )
Mijn eisen:
Minimaal de 3 gangen rustig beheersen
Correct reageren op de hulpen.
redelijk nageeflijk kunnen lopen.

als ze dit kunnen, kunnen ze wel een b proefje aan Ja

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 17:00

Wat ook handig is: een video maken van het rijden. Zo kan je zelf ook zien hoe het er voor de jury uit ziet. Op het paard voelt het vaak heel anders dan hoe het er daadwerkelijk uit ziet Knipoog

Janiis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 17:43

Ik vind dat je paard gewoon recht en ontspannen met lopen egt aan de teugel hoeft niet ,,;)
maar met zijn hoofd hoog in de lucht ook niet gewoon laag en ontspannen ..en hij moet goed luisteren naar je been en zit hulpen ..Lachen

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 18:01

ik rij ook wedstrijden, maar die van mij loopt niet naar beneden in de proef (hij vind alles te interessant Knipoog) maar als ik gewoon rij, dan loopt hij prima! dus ik denk dat het juist een goede oefening is om ook wedstrijden te gaan rijden als je paard "niet goed" loopt..

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 21:25

Janiis schreef:
Ik vind dat je paard gewoon recht en ontspannen met lopen egt aan de teugel hoeft niet ,,;)
maar met zijn hoofd hoog in de lucht ook niet gewoon laag en ontspannen ..en hij moet goed luisteren naar je been en zit hulpen ..Lachen

nageeflijk bedoel je denk ik ? Lachen

mariki10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 10:26

Ik doe alleen maar wedstrijden op onze manege rijden en daar moet je gewoon B rijden en dan bij 10 winstpunten over naar de L-1, wat daar wel lastig aan is, is dat ik ook weleens een paardje doe inrijden daar, maar als ik er dan wedstrijd mee wil rijden, moet ik daar meteen L-1 meerijden. Maar ik denk dat ieder voor zich wel kan bepalen of je paard/pony er klaar voor is en of je er zelf wel klaar voor bent.