Dacht altijd dat knopspoortjes het vriendelijks waren.... Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Dacht altijd dat knopspoortjes het vriendelijks waren.... Elisa2 schreef:Nou mijn jonge paard vind zelf stompe sporen vriendelijker dan wieltjes..daar reageert ie enorm heftig op.
Lorsina schreef:het is niet aan te raden, ik zou in de B zelfs helemaal niet met sproen gaan rijden.
Remember schreef:Lorsina schreef:het is niet aan te raden, ik zou in de B zelfs helemaal niet met sproen gaan rijden.
Wát een onzin zeg, dat je er eentje om hebt hoeft nog niet te zeggen dat je 'm ook gebruikt.
. Dat moet je niet vastpinnen op 'wedstrijdniveau'. Netje schreef:Nou dát vind ik pas onzin: het gros van de ruiters in de B zitten nog vrolijk iedere pas te drijven (met de hakken), dus hoe wil je dan dat ze hem niet gebruiken ??? Niets ten nadele van alle geoefende ruiters met stil beengebruik (voor dat daar de discussie weer over gaat).
Sorry hoor, maar het niveau wat je in de B ziet rijden is geregeld zó laag (hoor je heel veel juryleden over klagen)!!
Charos schreef:Met mijn ene paard moet ik in het M1 met sporen rijden en met mijn jonge paard zou ik niet met sporen kunnen rijden in het B volgens jou omdat ik dan bij iedere pas drijf
Hou je benen eens stil 
Netje schreef:Sorry hoor, maar het niveau wat je in de B ziet rijden is geregeld zó laag (hoor je heel veel juryleden over klagen)!!
Charos schreef:Netje schreef:Nou dát vind ik pas onzin: het gros van de ruiters in de B zitten nog vrolijk iedere pas te drijven (met de hakken), dus hoe wil je dan dat ze hem niet gebruiken ??? Niets ten nadele van alle geoefende ruiters met stil beengebruik (voor dat daar de discussie weer over gaat).
Sorry hoor, maar het niveau wat je in de B ziet rijden is geregeld zó laag (hoor je heel veel juryleden over klagen)!!
Met mijn ene paard moet ik in het M1 met sporen rijden en met mijn jonge paard zou ik niet met sporen kunnen rijden in het B volgens jou omdat ik dan bij iedere pas drijf
Mirann schreef:Heeii,, In de B al met wieltjes,, Moet toch echt niet gekker worden, als je in zet komt weet de Paard/pony niet beter wil je een keer zonder proberen.. nou 1 ding dat lukt je niet, dat is het zelfde als je altijs met de zweep slaat op met je mond klikt dan denk op een mondent als je dat niet meer doet, he? waar blijft die bijv. klik nou? ach dan ga ik maar stil staan komt er dan door ze hoofd heen... Xjes mirandaa Panicc mijn liefste Paardjee

Netje schreef:#Ymke# schreef:Sorry, maar het is toch B?! B staat volgens mij toch echt voor beginnend of beginners.
Juist, en die échte beginners moeten eerst leren om met de juiste beenhulpen en zit hun paard of pony te rijden en hebben nog niets te zoeken bij rijden met sporen.
Mirann schreef:Heeii,, In de B al met wieltjes,, Moet toch echt niet gekker worden, als je in zet komt weet de Paard/pony niet beter wil je een keer zonder proberen.. nou 1 ding dat lukt je niet, dat is het zelfde als je altijs met de zweep slaat op met je mond klikt dan denk op een mondent als je dat niet meer doet, he? waar blijft die bijv. klik nou? ach dan ga ik maar stil staan komt er dan door ze hoofd heen... Xjes mirandaa Panicc mijn liefste Paardjee
silvana schreef:Mij verbaast het dus wel dat er zoveel mensen in de B met een sporen starten.
Ik dacht dat een spoortje bedoelt was voor verfijning van je hulpen ? En dat is in de B toch nog helemaal niet nodig?
ben ik dan één van de weinige waarbij het paard vlot genoeg is om geen spoortje nodig te hebben in een beginnersproef?
Ik ben echt geen ervaren dressuurruiter maar mijn paard gaat op druk van mijn kuit weg en komt op mijn beenhulp ook weer terug,dus ik zou niet weten wat ik in een beginnersproef zou moeten met een spoor.
Ik vraag me af of sporen niet meer een gewoonte is dan dat mensen ze nodig hebben
Netje schreef:Charos schreef:Met mijn ene paard moet ik in het M1 met sporen rijden en met mijn jonge paard zou ik niet met sporen kunnen rijden in het B volgens jou omdat ik dan bij iedere pas drijf
Waarom voel je je meteen persoonlijk aangesproken. Ik zeg toch: niets ten nadelen van de geoefende ruiter. Als je M1 hebt gereden, mag je aannemen dat je iets meer verstand van zaken hebt dan de meeste beginners.... (lijkt me logisch).
Charos schreef:Maar er rijden genoeg ruiters in de B die al eerder paarden hebben uitgebracht of al jaren rijden en nu pas hun wedstrijd-debuut maken.
Dan had de topic titel beter kunnen zijn 'sporen met wieltjes bij beginnende ruiters?'