zaterdag vlechten, zondag wedstrijd?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

noraahlover

Re: zaterdag vlechten, zondag wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 17:54

Ik deed de vlechtjes/knotjes altijd een dag van te voren er in, ik had een schimmel (zie profiel) Deed er altijd een extra elastiekje om heen, de volgende ochtend zat alles er nog helemaal netjes in, geen vlekken enzo, gewoon nog mooi recht.

Heb ze ook wel eens twee nachten in gelaten omdat ik twee dagen achter elkaar wedstrijd had, blijft prima zitten als je om het knotje een extra elastiekje doet.
Ik deed het altijd de avond van te voren, want dan had ik voor mijn eigen gevoel alle tijd, en s'ochtends ging ik altijd stressen Tong uitsteken Ook al had ik het in 20 minuten klaar.

De haren die uitstaken knipte ik ook meestal een beetje bij, natuurlijk niet hele plukken, dan deed ik het vlechtje overnieuw, maar een paar van die spring haartjes ( Tong uitsteken ) die knipte ik gewoon bij.

Het beviel mij altijd perfect om de avond van te voren te vlecht Ja

AnneliesH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 18:15

ik vlecht bijna altijd de dag van te voren! gewoon gelijk knotten en 2 elastiekjes er om, blijft super zitten,
geen idee wat ze 's nachts allemaal uitvoeren, ben er niet bij.. haha
maar de volgende ochtend zitten ze altijd nog, hooguit eentje niet, dan doe je die even overnieuw..
je kan uitstekende haartjes wegmoffelen met gewone ('mannen')gel de beruchte stink-gel Tong uitsteken
ik knip ze liever niet af, dan steken ze er de volgende keer weer uit, en zo hou je niets meer over.. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 18:19

Ik vlocht heel vaak de dag van te voren.
Ook met een schimmeltje.

Heel de week was het al om kwart voor 5 of om kwart voor 6 opstaan.
Daar had ik op zondag dan geen zin in. Bloos

En met mijn schimmeltje scoorde ik meestal een 8 voor de verzorging.
De jaren ervoor heb ik alleen gesprongen, ook met bruine, maar daar kreeg je geen verzorgingspunt.
Maar dat zat ook altijd netjes Ja

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 18:23

Ik vlecht met naald en draad en vlecht ook altijd de dag van te voren als ik vroeg moet starten.
Wanneer je de manen invlecht als ze vochtig zijn, blijft het sowieso al beter zitten Knipoog

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 18:28

ik heb nu 2x gevlochten met naald en draad en het blijft idd netjes zitten al was dat met elastiek ook wel hoor.
maar het uithalen is heerlijk draadje doorknippen en klaar

daniekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 18:31

ik heb vandaag wedstrijd gehad, en gisteren avond gevlochten.
ik doe er altijd haarlak overheen, en alles blijft altijd zitten!
xxx

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 19:26

Als ik vroeg moet starten of begin middag dan vlecht ik ook liever de avond van te voren. Ik ben zelf veel rustiger op dat moment.
Morgen start ik pas einde middag. En vlecht ik dus ook pas morgen. Vandaag wel al gewassen en kalkoengaten schoongemaakt. En dan morgen begin middag maar in de knotten.
Als ik een avond van tevoren vlecht dan hoef ik er meestal maar 2 opnieuw op te vouwen. En wat vlas uit zijn knotjes te halen.
Die van mij ligt er dus wel op 's nachts. Maar het scheelt veel gestress op de dag zelf Knipoog

Marielle88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 23:20

hoi ik heb ook nog wel een ideetje voor je. ik trof mijn paard ook geregeld aan met stof en strootjes tussen de knotjes...dat kwam gewoon van het rollen. Nou knip ik van een panty 1 been eraf, en doe die over de knotjes, bij elk knotje wel een stiekje zetten dan. Het is 2 minuten werk om dat er s'ochtends uit te halen en het blijft bijna altijd goed! wel zorgen dat die panty goed vast zit natuurlijk.

groetjes marielle

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 23:32

Marielle88: dat is een goed idee Lachen die ga ik wel eens testen
mijn schimmelmerrie maakt van haar knotjes best een zooi als ze kan. Heb 1 keer een wedstrijd gereden met één gele knot :S oeps (ja ik moest vroeg starten en ik ben niet goed in vroeg opstaan, dus zo goed als ik kon gefatsoeneerd en op weg)
moet ook elke keer op de zondag (dag na het knotjes maken) vlasresten uit de knotjes plukken Haha!
niet zo een leuk werkje als je een beetje nerveus bent

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 12:05

Ik vlecht ookal vaak de dag van te voren in{ben nogal een slaapkop} maar dan moet ik er wel vaak de volgende dag een stuk of 3 opnieuw maken en het is minder netjes dan als ik ze voor de proef gedaan heb.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 10:03

vandaag vlechtjes maken, morgen knotjes Knipoog ofja als ik heel vroeg moet opstaan doe ik dat wel Ja.. dan ben je toch nét iets fitter voor de wedstrijd

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 10:16

Ik vlecht altijd de dag van te voren in. Hij weet namelijk dat vlechtjes wedstrijd betekend en als ik vlak van te voren vlecht is hij helemaal opgefokt Knipoog

Als ik de dag van te voren vlecht, dan is hij de volgende dag ook wel opgefokt maar hoeft hij minder lang stil te staan. Hij gaat namelijk steeds meer dribbelen met vlechten en op de wedstrijd dag komt er dan teveel spanning omdat ik wil dat hij stil blijft staan.

Nu is het ook zo dat hij ook als hij ingevlochten is niet rolt en en meestal maar 1 of geen strootje in zijn manen zit, het lijkt wel alsof hij zich schoner houdt Knipoog Maarja

Je moet het zelf weten, ik vind dat eht geen kwaad kan. Bij mij doet van te voren vlechten meer kwaad dan goed dus..

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 13:29

Mijn paard is ook zo'n zenuwpees met vlechten. Als het kan vlecht ik hem de dag zelf, maar als er 's morgens vroeg moet vertrokken worden vlecht ik gewoon de dag van tevoren. Laatst had ik wel eens te weinig vlechten gelegd (8 om precies te zijn), en die heb ik de dag erna wel allemaal herdaan. Maar meestal blijft het prima zitten. Soms rol ik ze van te voren op, soms ook niet.

MyWishMax, ik ben blij dat ik niet de enige ben die dat probleem heeft. De laatste keer heb ik hem wel los in de box gevlochten met zijn halstertouw over zijn nek, en dat ging VEEL vlotter (al wil ie dan wel altijd met zijn hoofd tegen mijn benen komen leunen, dus de achterste zijn wel iets lastiger). Maar 't scheelt ons een hoop stress, en eindelijk sneuvelen er geen halsters meer met vlechten.

punto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 13:32

Bij ons op de manege vlechten we de pony's ook altijd een dag van te voren. s'morgen vroeg alleen even herstellen wat niet goed zit en poesten.

aliceO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 15:44

Ik vlecht altijd een dag van te voren en moet ik zondag laat rijden dan doe ik het op die dag.
Ligt er maar aan wat je zelf fijner vindt denk ik

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 15:49

ik vlecht ook een dag van tevoren maar wel met naald en draad

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 15:51

Ik vlecht het lifst op de dag zelf.....
Kom ik helemaal tot rust als ik dan op mijn gemak met mijn paard bezig ben.....
Muziekje erbij, en lekker frummelen....

hop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:00

Deed het altijd een dag van te voren en dat werkte prima. Moest wel 's ochtends altijd even het zaagsel uit de knotjes plukken.
Mensenhaarlak is trouwens prima te gebruiken.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:02

Of schuimgel Haha!

LoVeYouH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 20:08

ik heb net vlechtjes gedaan en moet morgen half 9 starten maar zat inderdaad ook nog te denken aan haarlak moet morgen alleen nog de knotjes doen..

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 14:29

Ik doe het altijd de dag zelf omdat m'n pony alles uitschud.
Soms moet ik daarvoor om 5 uur mijn bed uit ja. Vork (Maar ik zorg wel dat voor de rest alles gedaan is hoor; wassen, zadel vetten e.d.) Lachen

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 20:23

Ben ik dan echt een van de weinigen die op de dag zelf pas gaat vlechten?!

Hoe vroeg ik er ook uit moet, ik vlecht ALTIJD de dag zelf pas in. Niet dat als het een nacht heeft gezeten het dan niet meer goed zit, want het zit dan nog perfect. Maar ben van mening dat mijn paarden niet een halve dag met vlechtjes in hoeven te staan omdat ik dan een uur langer in mijn bed kan blijven liggen. Slapen
Hoe laat het de avond ervoor ook wordt, vlechten op de dag zelf. Ik zou volgens mij zelf ook niet lekker slapen met zo'n strakke vlechtjes in.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 20:35

ik doe het altijd de dag van te voren al bij mij zitten ze er altijd nog in Tong uitsteken

estherL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 10:18

Ik vlecht ook altijd op de dag zelf..anders zit het echt niet meer mooi..

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 12:17

ik heb nu een aantal keren de avond van te voren ingevlochten, maar de volgende dag kon ik haast alles weer opnieuw doen, mischien dan toch maar 2 helastiekjes erin zoals hierboven als is aangegeven.