Ik bedoel dus gewoon met "niet meekunnen" dat je inderdaad op voorhand weet dat al de rest beter is dan jij. Als mijn paard niet in orde is (lichamelijk), start ik uiteraard niet, niet met de jongere en ook niet met de oudere.
Volgens mij heeft "leeftijd" dus wel degelijk invloed op het algemene beeldje "kwaliteit" van het paard, maar daarover kunnen we dus van mening verschillen. En uiteraard wegen gangen en dergelijke meer door.
En ik rij inderdaad niet goed genoeg om de mindere kwaliteit van mijn paard te compenseren, zowel ik als mijn paard ben "beperkt materiaal". Ik heb, dacht ik, niets anders beweerd. Ik vraag ook geen voorkeursbehandeling van de jury ofzo en ik verwacht geen complimenten, ik reageerde enkel op één van de vorige posts waar blijkbaar wel iemand positieve commentaar van de jury kreeg daarover.
Als ik kon, was ik in het subregionaal blijven rijden, zoals vorig jaar, want ik vind mijzelf eerder op dat niveau zitten. Maar het was dus voor mij kiezen tussen stoppen met wedstrijden (wat ik zoals ik boven al zei, zonde vond omdat mijn paard het echt graag doet) of in de hogere reeks starten. En het niveauverschil tussen de twee reeksen is dan misschien net iets te groot voor mij. Toen ik dus las over de Engelse categorie "oudere paarden" dacht ik gewoon 'als dat bij ons ook bestaat, kan ik dat misschien eens proberen, want daarvoor zouden we misschien nog wel in aanmerking komen'.
Maar voor volgend seizoen zal het er dus op neerkomen te kiezen tussen stoppen met wedstrijden of wel meedoen zolang mijn paard er nog plezier aan heeft, maar op voorhand weten dat ik eigenlijk "buiten wedstrijd" start, maar enkel voor mezelf/mijn paard. Of ik kan iemand die nog wel sub mag starten en zelf geen paard heeft, laten meerijden met mijn paard, da's ook nog een optie, dan heeft mijn paard er het plezier van (en die ruiter ook) en ik betaal geen startgeld enkel om de bevestiging te krijgen dat ik (!) eigenlijk niet goed genoeg ben. Want dat weet ik dus al.
Nogmaals: ik wilde dus enkel weten of het bestond, ik wil het er niet "door" krijgen ofzo.
Maar voorlopig blijkt het antwoord op mijn vraag dus te zijn "neen, het bestaat niet".