Als volwassene op E-pony gaan starten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

UK_eef

Re: Als volwassene op E-pony gaan starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 09:11

Karl66 schreef:
In de rest van de wereld heet een E-pony gewoon een paard. Alleen in Nederland worden het E-ponies genoemd. Die extra pony-klasse is een gevolg van het feit dat Nederland het langste volk ter wereld is.

Dat wist ik niet! Leuk feitje Haha! Haha!
Nou dan ga ik gewoon lekker op zoek naar een leuke e-pony en dan zien jullie me binnenkort op tv verschijnen Knipoog Vingers aflikken Clown

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 10:30

Lekker een klein dier aanschaffen, als je daar lekkerder op zit en het ziet er beter ui, waarom dan niet?

marloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 10:36

De vorige eigenaresse van Dante startte ook met hem bij de paarden. Ja Ging heel goed. Haha! Hij is 1.56,5. Nu start ik hem bij de pony's. Als ik nog wedstrijden ga rijden als ik 18 ben, denk ik dat we hem gewoon houden. Ja (Ookal ben ik vrij groot, 1.75. Tong uitsteken )

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 10:50

[quote="UK_eef
Dat wist ik niet! Leuk feitje Haha! Haha!
Nou dan ga ik gewoon lekker op zoek naar een leuke e-pony en dan zien jullie me binnenkort op tv verschijnen Knipoog Vingers aflikken Clown
[/quote]

Dat zou je toch moeten weten als je zoals je in je profiel vermeld heen en weer pendelt tussen Nederland en Engeland. Vooral als je ook lid bent van een rijvereniging in Engeland.

Wanneer je 1.80m bent vind ik het niet mooi staan als je op een E pony rijd maar als kleinere volwassene kan het prima. Volgens mij kan trouwens bijna niemand zonder het na te meten zien of een paard nou 1.60 of 1.56 is. Dus valt het volgens mij helemaal niet op of je nu op een klein paard of een grote e pony komt. Bij een pony van 1.48 ligt het natuurlijk anders. Dat valt wel op.

Verder zie ik in je profiel dat je springlessen volgt. Wil je je fanatiek op springwedstrijden storten dan zou ik wel voor een paard gaan. Op bijvoorbeeld Z niveau wordt het volgens mij voor een pony wel heel moeilijk om over de hoge hindernissen te komen.

madelonamigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 10:56

kan makkelijk! ik ben zelf 1.65cm ofso en ik rij nog op een pony van 1.47 Bloos

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 11:41

ik ben 1.62m en ik rijdt op een Haflinger van 1.46m en een KWPN van 1.56m. Prima combinatie. Ik zie mezelf niet zitten op een paard van 1.80m.
Ik heb er geen problemen. Soms krijg je wel eens een rotopmerking dat je paard gekrompen is (haha), maar dat is niet mijn probleem. Ik heb mega veel plezier met mijn D/E ponies. Dus.

julie11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 13:02

Moet kunnen.. als de ruiter er idd niet te groot voor is ..

Naivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 13:04

Gewoon doen!
Ik start over twee weken met mijn D-pony tussen de paarden! Lachen

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 15:22

Ik heb zelfs met een D pony gestart tussen de paarden, ik had er maling aan hoor, rijd je maar met een pony tussen de paarden, pony kan net zo goed zijn als een paard hoor Haha!

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 17:02

lindsey schreef:
Dat zou je toch moeten weten als je zoals je in je profiel vermeld heen en weer pendelt tussen Nederland en Engeland. Vooral als je ook lid bent van een rijvereniging in Engeland.

Ja maar in Engeland rijdt ik zelf altijd op paarden en is dus een e-pony helemaal niet ter sprake gekomen Haha! Haha!

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:38

Misschien heb je daar zonder het te weten ook wel op een e pony gereden die daar dus gewoon paard wordt genoemd. Bloos Haha!

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:40

Ik ben 45 en heb nooi anders gedaan.Ben maar 1.62m en heb nog nooit commentaar gehad.Als de combinatie maar klopt;Dat vind ik het belangrijkste.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 22:57

Ik start ook met een E maatje tussen de paarden
Mijn moeders oude pony is met 3 verschillende mensen bij de paarden uitgebracht waarvan 2x zeker Z2 en de laatste is zeker ook tot de M2 gekomen en misschien ook Z(maar dit weet ik niet zeker omdat de pony inmiddels van haar rust mag gaan genieten)
En ook een jurylid heeft met haar D pony bij de paarden gereden.

Dus genoeg mensen die het doen en veel ook zeker niet onverdienstelijk Knipoog

daf100

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 10:06

ik vind ook dat dat gewoon kan als je zelf ook niet zo lang bent Lachen

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 14:26

Ik ben erg blij met de leuke positieve reacties! Ik ben momenteel op zoek naar een leuke e-pony. Ik hoop binnenkort mijn nieuwe aanwinst aan jullie te kunnen showen!

moi_gitte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 14:40

Ik vind idd ook dat het prima kan Haha!

heb ik net n pony in de ponymaat zitte proppen(een cm draf voor de ijzer, een voor de lange hoeven Schijnheilig Knipoog) is hij int buitenland nog steeds gewoon paard Knipoog Het is dan ook een uit de kluiten gewassen Forester Tong uitsteken

ik vind dat het prima kan Haha!! Succes ermee!

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 15:01

Ik rij met mijn pony (1.51) ook tussen de paarden. Inmiddels rijden we Z1 en halen af en toe ook winstpunten en zelfs prijzen. Mijn pony is gewoon pony gefokt (NRPS) en al een beetje ouder. Ik heb ondertussen ook een jong paard staan waar ik over een tijdje mee ga starten, ze is met haar 4 jaar 1,67 ongeveer, en ik pas er net op. Pony staat mij beter Knipoog

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 16:34

UK_eef schreef:
Ik ben erg blij met de leuke positieve reacties! Ik ben momenteel op zoek naar een leuke e-pony. Ik hoop binnenkort mijn nieuwe aanwinst aan jullie te kunnen showen!

Ik ook en ik wil graag een arabier in E maat. Knipoog

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 19:03

UK_eef waarom eigeluk een E pony? waarom geen klein paard? Bloos

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 21:21

UK_eef schreef:

zou wel leuk zijn ja Knipoog Knipoog

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 08:06

leuk dat mensen zeggen dat je met een E pony niet zou kunnen springen op niveau.... moet je eens aan Roderick Pessoa vragen, Jappeloupe was ook "maar" 1.57 of 1.58.... wereld paard!!!

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 12:56

Als de combinatie passend is, waarom niet. Ik zelf ga het volgend jaar na mijn zwangerschap waarschijnlijk ook proberen met mijn paint ruin, grote E-maat. Nu reed ik altijd western met hem en wil graag wat dressuur mee gaan pakken. Had ook met mijn grotere (gewoon KWPN paardenmaat) merrie verder kunnen gaan, maar daar had ik zelf een mindere klik mee en vanwege mijn zwangerschap toch voor gekozen om alleen met mijn 'ukkie' verder te gaan. Ik ben overigens zelf 1.70 m, maar vind het prima staan!

Pas maar op voor de onderdeurtjes!

bonne_bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:12

als je pony 153cm of hoger is mag je ook bij de paarden starten.

kan je met pony op het wk starten hihihihi Pling

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:20

bonne_bon schreef:
als je pony 153cm of hoger is mag je ook bij de paarden starten.

kan je met pony op het wk starten hihihihi Pling

Correctie zie qoute hieronder

Karin schreef:

Dat is een FEI-regel. Dus een regel van de internationale paardensportfederatie.

In Nederland was het tot voor kort zelfs zo dat je paard voor de internationale proeven minstens 1.60 m moest zijn. Maar per april 2006 heeft de KNHS dat naar FEI-richtlijnen teruggebracht tot minstens 1.48 m. Met een E-pony (of althans wat wij hier in NL zo noemen) mag je nu dus na de Z2 ook door in het ZZ-licht en verder. In België en Duitsland mocht dat al langer, vandaar dat enkele mensen met Arabische volbloeds uitweken naar België en zie ook de paarden die Jana Freund rijdt/reed.

en verder mag je ook met ponys onder de 1.48 bij de paarden starten alleen dan mag je dus niet(misschien gaat dit ook ooit veranderen)in de hogere klasses starten zoals de ZZ-Licht ect..

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:52

Ik heb zelf een Arabische volbloed paard van tussen de 1.55 en 1.58
Gaat er ook wedstrijden mee rijden.scheeld dat ik maar zelf 1.60 ben:)