overstap M2 echt de zwaartse overgang?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

carlijn83

Re: overstap M2 echt de zwaartse overgang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 17:57

Ik vond de M2 ook behoorlijk pittig (oude versie)
De overstap M1-M2 gemaakt terwijl we er nog niet helemaal klaar voor waren maar ik moest een punt in de M2 hebben voor mn ORUN.
Het is ook de klasse waar we het langst over gedaan hebben.
Heb een paar maanden nog M2 nieuwe proeven gereden, was toch wel een stuk beter te doen!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 18:37

Ik vond net als missmuts de overgang van L2 naar M1 zwaarder dan van M1 naar M2. De M2 ben ik eigenlijk doorgevlogen evenals het Z1.
Overgang naar het Z2 vond ik wel pittig.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 18:46

Ik vond met de oude proeven de M1-M2 overgang echt heel heftig. Heb erg lang rondgereden zonder winst te rijden.
Vind de nieuwe M2 proeven wel een stuk makkelijker geworden nu.
Ben pas Z1 gestart en die overgang was idd erg makkelijk..!

livvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 18:48

Van het M1 naar M2 valt het met die nieuwe proeven reuze mee. De overgang van M2 naar Z1 lijkt me nu wel een stuk moeilijker. Gewoon zorgen dat je paard goed voor elkaar is voor je de overstap maakt Lachen

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 19:14

de oude m2 proefen waren moeilijk daarbij was de overgang naar het z1 "makkelijk"maar de nieuwe m2 proeven vind ik niet in verhouding staan met het z1. in het z moet je in 1 proef, keertwendingen,tarvers.sb eenvoudige wissel en veel langer allemaal, in het m2 zit of sb of tarvers?????
dus nu is de overstap v m1 naar m2 niet groot van m2 naaar z1 wel

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 19:36

iemand nog tips voor de training voor overgang naar de M2 te kunnen maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 20:14

brendalover schreef:

Ik had vooral "moeite" met het snel de oefeningen achter elkaar doorrijden. Je verliest al snel impuls en je hebt weinig ruimte om weer wat op te wekken. In de nieuwe proeven is het wel beter, maar ik blijf de M2 een rotklasse vinden. Nu in het Z is haast een verademing! Knipoog

Dus ik zou vooral oefenen op stukken in de proef waar de oefeningen in rap tempo op elkaar volgen.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 20:37

Zwelgje schreef:

Ik rijd in Noord Brabant en Limburg en daar moet je echt al een Z proef kunnen rondsturen voor je winst krijgt in het M2.

Ik rij in brabant maar ik ben nog geen Z klaar hoor, en nog wel met een fries tussen de bruintjes Knipoog Ben begin april begonnen en rij maar eens per maand wedstrijd, nu M2+12. Ze kan alle oefeningen uit de Z1 wel maar het moet allemaal meer bevestigd zijn vind ik.

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 20:39

ik vond het wel een moeilijke overgang... ik heb ook gehoort dat het de moeilijkste is , maar als je eenmaal makkelijk punte in de m2 haal dan je dat in de z1 ook doe... heb ik gehoort nog maar afwachten of dat zo is..

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 22:17

Relaxed schreef:
brendalover schreef:

Ik had vooral "moeite" met het snel de oefeningen achter elkaar doorrijden. Je verliest al snel impuls en je hebt weinig ruimte om weer wat op te wekken. In de nieuwe proeven is het wel beter, maar ik blijf de M2 een rotklasse vinden. Nu in het Z is haast een verademing! Knipoog

Dus ik zou vooral oefenen op stukken in de proef waar de oefeningen in rap tempo op elkaar volgen.

TNX Haha!

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 22:31

Hebben jullie dan geen moeite in de M2 met de contragalop?
Dat is het enige waar ik echt tegenop zie.
Een slangevolte met 3 bogen in contragalop.
Die van mij wisselt het liefst al in een gebroken lijn 5 meter en toch kom ik elke proef met 2 winstpunten thuis in de M1.
Mijn instructrice raade me aan om zo lang mogelijk in de M1 te blijven en dan in de M2 over te gaan met 10 winstpunten naar de Z1 of de M2 in zijn geheel over te slaan en dan meteen vanuit de M1 in de Z te gaan starten. (mag alleen als je meerdere paarden in de Z hebt gereden)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 05:58

Moet je dan niet eerst gaan zorgen dat je de contragalop in orde hebt... In de Z heb je slangevolte 5 bogen geloof ik... iig zit daar ook contragalop in.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 06:08

Ik volg even Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 07:21

Mijn voordeel juist in die hogere klasses was dus dat er meer galop kwam.
Kawa heeft een erg goede galop, dus in de B met een mindere draf was er weinig op te halen.
Juist in de M had ik nog eens wat goed te maken door juist meer galop onderdelen Lachen
Dat vond ik wel fijn.

Z2 heb ik helaas niet meer gereden, maar thuis kende hij die oefeningen al wel en ik denk dat ik daar ook wel punten gehaald zou hebben.
Juist omdat er daar weer meer galop onderdelen inzaten die hij makkelijker vond dat de draf dingen.
Bijv een galop appuyement en de vliegende wissel waren voor hem juist makkelijk
Ook met contra geen problemen.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 09:08

Relaxed schreef:
Moet je dan niet eerst gaan zorgen dat je de contragalop in orde hebt... In de Z heb je slangevolte 5 bogen geloof ik... iig zit daar ook contragalop in.

Natuurlijk ga ik ook nog niet over.
Maar ik bedoel maar dat ik steeds voor elke proef met 2 winstpunten thuis kom terwijl ik echt nog geen M2 durf te starten. Ik vind ook de oefeningen in de M2 in een 20/40 baan veel te moeilijk.
Mijn paard heeft geen problemen met een appuyement of travers in draf maar is erg heet en in de contragalop zal dat nu nog problemen geven als ik over ga naar een hogere klasse.
Ik denk dat als je een fatsoenlijke M2 proef kan rijden je ook in de Z1 niet voor schandaal zal rijden.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 13:22

M2 zoals die nu is in 20*40 valt echt reuze mee hoor Lachen Er is een hoop uitgehaald en we wordt geen verzamelde draf meer gevraagd. M1 -> Z1 is dan een stuk heftiger.

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 21:54

hey,

ik ging echt supersnel van de B naar het M2. en daar blijf ik nu een beetje hangen. de oefeningen vind ik niet echt moeilijk alleen de jury's zijn echt een stuk strenger. ze geven snel een 4 vind ik. ze letten ook heel veel op verzameling. dat krijg ik nog niet echt voor me kaar. de nieuwe proeven vind ik wel iets makkelijker maar ook niet elke proef is makkelijk. maar gelukkig vinden de meeste dit een moeilijke overgang. ik zou pas overgaan naar de m2 als je elke keer boven de 190 punten rijd. suc6

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 10:39

Ik vind persoonlijk dat het wel mee viel in het M2. Ik ben net 2 maanden in het M2 aan het rijden met mijn fjord...en ik had bijna elke wedstrijd een winstpunt en zelfs het oranje erelintje. Heb ook menig keer in de 190 punten gehaald of ver in de 180 als het wat minder ging. We hebben alweer bijna de punten voor het Z. Wel moet ik erbij vertellen dat ik het M1 helemaal uitgereden had en me pony en ik er ook echt klaar voor waren. Als je paard de oefeningen beheersd dan is het M2 echt geen enkel probleem!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 14:24

Ik vind het de pittigste overgang tot nu toe. De oefeningen los gaan allemaal wel maar het tempo waarin ze elkaar opvolgen vind ik veel erger. Ook bij mijn is de impuls behouden het grootste probleem. Overigens kan ik niet veel zeggen over de nieuwe proeven. Die heb ik pas één keer gereden.

Mijn tip is dan ook om je paard voor 200% aan de hulpen te hebben staan want voor een kleine coerrectie (zoals je dat thuis stiekum toch gewend bent) is er niet bij: geen tijd

Ik kijk uit naar de Z. Lekker iets langere lijnen. Dat motiveert mijn paard ook veel beter.

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 17:44

willen ze ook meer oprichting zien als in de M1?

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 19:25

brendalover schreef:
willen ze ook meer oprichting zien als in de M1?

naar mijn idee wel ja...meer oprichting en verzameling. Je krijgt onderaan ook punten voor je verzameling etc.

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 22:01

hey... ik denk dat dat toch niet helemaal waar is. meer verzameling zoiezo!!! maar ik ken een meisje in het M2 haar paard liep zo diep en zij won altijd. dusja... wat zal ik zeggen... verzameling vinden ze waarscheinlijk belangrijker... maar het is natuurlijk wel zo dat de meeste paarden meer tonen als ze opgericht zijn... groetjes

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 15:24

jeej,, dat ze dan steeds eerste was!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 15:45

De overgang M1 naar M2 is nog steeds zwaar. Niet zozeer vanwege de oefeningen, maar ze willen het paard ineens een stuk meer in oprichting en op het achterbeen zien, en dat laatste is het moeilijkste.

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 15:51

voral als je paard/ pony niet van dei denderende gangen heeft Knipoog