Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
brendalover schreef:iemand nog tips voor de training voor overgang naar de M2 te kunnen maken?

Zwelgje schreef:
Ik rijd in Noord Brabant en Limburg en daar moet je echt al een Z proef kunnen rondsturen voor je winst krijgt in het M2.
Ben begin april begonnen en rij maar eens per maand wedstrijd, nu M2+12. Ze kan alle oefeningen uit de Z1 wel maar het moet allemaal meer bevestigd zijn vind ik. Relaxed schreef:brendalover schreef:iemand nog tips voor de training voor overgang naar de M2 te kunnen maken?
Ik had vooral "moeite" met het snel de oefeningen achter elkaar doorrijden. Je verliest al snel impuls en je hebt weinig ruimte om weer wat op te wekken. In de nieuwe proeven is het wel beter, maar ik blijf de M2 een rotklasse vinden. Nu in het Z is haast een verademing!
Dus ik zou vooral oefenen op stukken in de proef waar de oefeningen in rap tempo op elkaar volgen.
. 
Relaxed schreef:Moet je dan niet eerst gaan zorgen dat je de contragalop in orde hebt... In de Z heb je slangevolte 5 bogen geloof ik... iig zit daar ook contragalop in.
Er is een hoop uitgehaald en we wordt geen verzamelde draf meer gevraagd. M1 -> Z1 is dan een stuk heftiger. 
brendalover schreef:willen ze ook meer oprichting zien als in de M1?