Jura schreef:Citaat:Maar daar is hier geen sprake van
Wat wil je nou eigenlijk zeggen, dat ik Cresje niet goed heb begeleid?
Ik begrijp ook niet helemaal wat Lovely nou bedoelt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lovely"]
Uiteindelijk ligt de oorzaak altijd bij de ruiter/africhter. Tenzij je zo'n draak van een paard hebt, dat er eigenlijk niks zinnigs mee te doen is. Maar daar is hier geen sprake van.
[/quote]
Maartje, ten eerste beter lezen en ten tweede gaat dit niet eens over jou.
Daarbij denk ik niet dat dit waar is:
[quote="Jura schreef:het enige was dat hij wat gleed af en toe omdat hij op blote voeten liep
Lovely"][/quote]
[/quote]
Zo kwam het wel over. En je hoeft niet zo kleinerend te doen van: 'beter lezen'.
[quote="Lovely"]
[quote="Jura schreef:het enige was dat hij wat gleed af en toe omdat hij op blote voeten liep
Jura"][/quote]
[quote="Lovely"]
[/quote]
Zo kwam het wel over. En je hoeft niet zo kleinerend te doen van: 'beter lezen'.
[/quote]
Als je die zin en de zin ervoor goed had gelezen, dan had je geweten dat het 'daar' in de laatste zin gaat over de zin ervoor.
[quote]
[quote="Lovely"]
obsession schreef:Sorry hoor lov maar ik vind dit echt nergens over gaan!
Als er iemand is die zn paard goed begeleid is het jura wel! Ze geeft dr paard nergesn de schuld van en glijden doen ze echt zonder ijzers en ieder paard begint daar dan onzeker van te lopen dus dat speelt zeker een grote rol in t verhaal!
?
Jura schreef:. Jullie paarden zijn compacter en al veel verder in de africhting.
Nimber schreef:
mag ik het daar niet mee eenszijn zowel anouk als ik rijden met paarden op blote voeten die niet glijden en ook niet onzeker lopen.
Ik ken nog een aantal paarden ( ook mijn oude pony arabier) die er geen moeite mee hebben.
zelfs op de a'doornse glijd ie niet
Eyes schreef:Op het technische vlak zijn we natuurlijk nog maar net begonnen en de simpele basis zal eerst nog veel meer ontwikkeld en daarna bevestigd moeten worden. En dan pas kunnen we beginnen.
Maar ik ben van mening dat prestaties pas geleverd kunnen worden als de wil om iets voor elkaar te willen doen aanwezig is. Daarom vind ik paardrijden veel meer dan alleen maar lichamelijk ontwikkelen, oefeningen aanleren en presteren. Het is meer dan je paard je wil opleggen.
Het gaat er allereerst om dat je je paard leert begrijpen. Een vermogen om in de gedachten van je paard te kruipen en een begrip opbrengen van wat hij/zij voelt in de verschillende omstandigheden en hem daarbij te ondersteunen. Zekerheid bieden daar waar hij het nodig heeft. Vertrouwen te geven daar waar het ontbreekt. Een wederzijds respect opbouwen. Een brede vertrouwensband kweken als basis van waaruit verder gewerkt kan worden.
Citaat:Als die broodnodige basis eenmaal is gelegd dan komt de technische basis vanzelf.
Nimber schreef:overgens heb ik het topic nog eens doorgelezen maar denk dat je lovley totaal verkeerd begrijpt.
zij had het over trainene en dat
andere ruiters dan hun paard de schuld geven als het niet goed gaat doordat ze thusi niet klaar zijn ( en jij dus niet) zij qoute dan appie en daar denk jij (als ik het zo lees )dat ze jou bedoeld kan het mis hebben hoor.
Jura schreef:Oké dan zal ik je vertellen waarom hij af en toe glijdt: het is een heel groot, lang en slap paard. Jullie paarden zijn compacter en al veel verder in de africhting. Maar omdat het nog zo'n slungel is, glijdt hij gewoon af en toe. Dat is toch niet zo vreemd?
Jura schreef:Whatever.
Ik heb heel fijn gereden, Cres was echt top en deed goed zijn best, kortom het was een leuke en geslaagde dag en begin van Cres zijn wedstrijdcarriere en wat jij er van denkt moet je helemaal zelf weten!
Pipo schreef:Een paard die nog niet op eigen benen loopt, en nog niet in balans is, glijd makkelijk op gras, dus het is een africhtingsprobleem, en het lijkt me dat dat helemaal niet erg is als je in de B start en net je eerste wedstrijdje met een jong paard rijd.
Jura schreef:Ik denk dat vooral grote en slappe (jonge) paarden er moeite mee hebben, en kleinere compacte paarden er minder moeite mee hebben, omdat zij van nature al veel meer balans hebben. Razinda glijdt bijv. veel minder dan Cres. Cres heeft wat meer tijd nodig.