Je ergste wedstrijd ooit

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

imd

Re: Je ergste wedstrijd ooit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 17:40

veraA schreef:
Mogen het er 2 zijn Rolleyes

De Apeldoornse Kampioenschappen, alles ging prima, totdat er een stomme fotograaf van actieshot kwam die met een bakje grind ging rammelen zodat de paarden mooier gingen kijken Nagelbijten / Gniffelen
Melody heeft dus de hele proef heen en weer lopen sjézen, alles in een hele erge opgefokte middendraf, ofzo.

En bij een outdoor wedstrijd laatst. Ik liet haar veel te hard gaan, en ik werd boos, Melody werd boos, hele proef naar de knoppe. Tussen de proeven door nog afgestapt en gezegd dat ik niet meer verder wou, maar toch naar de 2e proef gegaan. Nog steeds een drama maar iets beter. Had wel 2 wp's (totaal ONverdiend)

Dat is écht stom! Aanklagen die hap Vork Clown

Iesj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 17:41

Uhm... ik heb maar twee wedstrijdjes gehad Haha! .
Maar eentje is nogal 'schaametelijk' geweest.
Ik deed dus mee op mijn vz shet... nou Ik en Ophelia (zo heet ze) gingen van start.
We waren maar nauwelijks een paar stappen verder en het zadel zakte helemaal af!.
Daarna renden ze half de ring uit.
Maar met die proef ben ik dus 6de geworden Haha!

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 19:05

Op de de friese kampioenschappen Frusty ik was door naar de 2e ronde om kans te maken op de titel Tong uitsteken. Echt super geweldig ging het ik was zooo geconcentreerd dat ik links ging ipv van rechts. Ohh ik was zo boos op me zelf

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 20:25

133 punten in het L1. Indoorwedstrijden zijn niet mijn sterke punt en ook niet die van mijn paard, ze is gespannen en gauw kijkerig waardoor ik er niets mee kan. In de desbetreffende proef flipte ze halverwege, en was vervolgens mijn lezer de draad compleet kwijt.

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 20:28

een oefenspringewedstrijd van 10 spronge Haha! kben rondgekomen met 13 weigeringen en een hersenschudding Haha!

L_niie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 20:29

haha,
gosh.. best moeilijk, Clown
ik denk toen ik de weigering had Sigaar
mijn pony weigert echt noooit Vork
maar toen dus wel, net op concour,
vond ik wel jammer, maar niet echt erg opzich Vork

L_niie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 20:30

wednesday schreef:
een oefenspringewedstrijd van 10 spronge Haha! kben rondgekomen met 13 weigeringen en een hersenschudding Haha!

Bloos! ben je er toen afgevallen? of weigerde hij zo hard dat je hoofd door elkaar schudde? Sigaar Nagelbijten / Gniffelen

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 20:33

de laatste wedstrijd(en ik rij nog maar vanaf october 2005)

ik reed op een pony die alles geweigerd had(er waren 11 hindernissen, en we moeten altijd het pacours uitspringen)
en toen viel ik er ook nog bijna af(gewoon een wedstrijd op de manege.)
ik was bij de eerste hindernis al gediskwalificeert Bloos

en er zou nog een beginner(al ben ik het zelf ook nog een beetje)op springen, maar die moch niet meer omdat het tegevaarlijk was Vork

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 20:45

Dat was toen ik op Irish zat (manege wedstrijd) , met inrijden ging het al niet lekker en ze wilde alleen maar hard. Tijdens de proef vloog ze door het draadje heen en heb ik maar 6 onderdelen kunnen doen tot ik het genoeg vond en maar heb afgegroet. Gaaaap Voor de eerste 6 onderdelen had ik de volgende punten:

5
5
5
3
3
3

Bloos Ik schaam me diep...Tong uitsteken

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 21:10

Met Ramon had ik mijn rampzaligste proef met de clubkampioenschappen. Ramon doet altijd alles om onder het werk uit te komen. Ik werd te groot voor hem en zou binnenkort stoppen. Mijn broertje zou hem gaan rijden en die zou na mij ook een proefje met 'm gaan rijden.
Het was indoor en er stond een klein geluidsboxje naast de juryauto.
Dat heb ik geweten. Nog nooit heeft dat beest me zo in de maling genomen. Ik kon bij A een volte 10 meter draaien en .... Meer niet! Clown
De hele club kon aanschouwen wat een rotstreek hij mij leverde. *grijnst bij de gedachte*

Met die proef won ik met glans de speciale 'pechprijs'.

Het zure was dat hij even later poeslief was met mijn broertje. Die liet hem namelijk gewoon wat aanhobbelen.

Aargh. Hamer

Met Coon moet dat in Nunspeet zijn geweest...
Ze had niet zo'n zin. Ze liep wel goed in stap, draf en galop, maar ik voerde geen enkele M2-oefening uit.
Resultaat:
2x een 1 voor de travers,
een 2 voor achterwaarts,
ik geloof een 3 en een 4 voor de keertwendingen,
schouderbinnenwaarts voor 2x een 5.
(Kan ook een 4 en een 5 zijn geweest.)

Bedenk even dat ik - uitgaande van een 6 - al 10 punten verloor op mijn travers. Vork

128 punten. Hatseflats! Clown

Ons absolute diepterecord. Ik was (en ben op die proef na) nog nooit onder de 140 gekomen...

(Oude telling.)

Dianajomalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 23:27

Mijn ergste wedstrijd was ook mijn eerste maar bij ging de proef echt super! paardje voor het eerst in een binnenbak deed het echt geweldig. En nog twee winspunten ook. Tot zover het goede nieuws. We wilden lekker naar huis en ze besloot ineens om keihard achteruit te lopen van de trailer. Resultaat: Ik met opengescheurde hand en veel brandblaren naar het ziekenhuis en het paardje nevernooit meer op de trailer. Wel thuis gekomen maar vervolgens een half jaar niet meer kunnen starten omdat mijn paard niet meer opde trailer wilde. Na veel geduld en oefenen in januari dit jaar weer gestart! jippie! Gelijk weer twee wp's! Zie resultaat na vijf wedstrijden onder aan in dit bericht! Groetjes

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 08:56

Ik kan er wel een paar verzinnen...
Met Jumper een jaar of 3 geleden. Tweede keer L1 in Wanroy. Nu heeft Jumper het niet zo op de hal in Wanroy omdat ie daar springherinneringen aan heeft... Dus hij loopt de hele tijd met zijn hoofd naar buiten om maar in de kantine te kunnen kijken. Heb ik ook nog net dat ene jurylid dat ieder springgefokt paard direkt onderaan plaatst dus ik had het recordaantal punten van wel 127 Haha! . Ik geloof dat ik wel 4 2-en had en een aantal 3-en Nagelbijten / Gniffelen . Met de opmerking erbij op de coupon dat een springpaard niet in de dressuurring thuis hoort Gestoord . (Gelukkig had ik de wedstrijd ervoor en ook die erna weer gewoon in de 160 punten...)
En een andere wedstrijd is al wel meer als 20 jaar geleden. Dat was met Zamora, een springwedstrijd in Losser. Ik kom de ring in, ga groeten en de bel gaat. En met dat Sam die bel hoort draait ze zich om en racet zo de ring uit... Whoosh! . Daarna heeft ze nooit meer normaal op een bel gereageerd en heb ik nooit meer wedstrijden met haar gesprongen hoewel ze thuis met gemak een 1.40 parcours kon springen...

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 11:07

Ik heb er ook wel een paar Haha!

Mijn eerste keer L springen met Kylan. Ik was, net als hij, helemaal de weg kwijt. We kregen geloof ik al 5 balken voordat we uitgebeld werden. 1 van de balken was tussen de achterbenen gekomen en daardoor sprong hij niet meer. Na die wedstrijd heb ik terugplaatsing naar de B aangevraagd en nu toeren we dus weer lekker B.
Ik heb met Ky ook een seizoen gehad dat we amper boven de 140 punten uitkwamen in de dressuur. We reden toen M1, maar Ky wilde niks. Achteraf bleek dat ie last van zn rug had Ach gut

Met Mazzeltov heb ik een keer een manegewedstrijd gereden. Mazzel was snel een beetje loperig, zeker als ze alleen was. Nou, dat heb ik geweten Haha! De hele proef in volle vaart door het deel van de baan waar ze WEL durfde te komen. Achter de E-B lijn was het eng, er zat nml een jury aan een tafeltje achter in de bak Clown Dat was wel grappig, ik lachte er maar om. Ik wist dat ze er eigenlijk nog niet aan toe was. Na de wedstrijd heb ik nog een poosje in de bak gereden. Toen ze rustig was uitgebreid beloont en daarna heeft ze nooit meer zo lopen rennen.

Met Joep heb ik nog niet echt dramatische wedstijden gehad. Nouja, die ene proef vorige week, toen peerde hij hem dr tussenuit. Maar goed, de jury-sinterklaas gaf me wel een winstpunt Sigaar

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 17:19

Mijn ergste? Ik heb er 2, mag dat ook Tong uitsteken
1tje was met de pony, ik reed toen M1 en we waren op een indoorwedstrijd in kampen.
Hij zag overal spoken en er werd lekker precies tijdens mn proef prijsuitreiking gehouden in de kantine. Die was behoorlijk gehorig dus veel herrie, geklap en blaffende honden.
Die proef was dus 3 keer niets en ik kreeg een minpunt Verdrietig

De andere was met mijn vorige paard, die zat toen aan t begin van een enorme staakperiode.
Indoorwedstrijd in hulshorst, dat is best een kijkerige bak en dat vond hij dus blijkbaar ook!
We hebben meer op zn achterbenen gestaan dan gereden. Ik heb de proef toen vrijwillig verlaten, was echt gevaarlijk!

Walco_Aqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 17:39

Mijn ergste wedstrijd was mn laatste wedstrijd met mn d-pony Lyon.
Van tevoren had ik nooit gedacht dat dit mn ergste wedstrijd zou worden.
Het zou mn laatste wedstrijd zijn met die pony want hij werd verkocht omdat ik 18 geworden was. Het was de Hippiade 2005, klasse D-Z springen.
We moesten een open sloot springen, maar het hekje wat ervoor stond zaten kapotte stukken in waardoor hij de knalblauwe sloot zag. Toen ik er dicht in de buurt kwam ging hij ineens naar links waardoor ik eraf viel. Ik was nog nooit van hem af gevallen en dan val ik er mn allerlaatste wedstrijd af, was wel super balen. Maar ik heb super gave herinneringen aan mn pony's dus ik ben er al weer overheen haha.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 18:47

Uhm vorige keer, de hele hoek bij C was DOOOOOOOD eng!! (ik gaf haar wel een beetje gelijk want het was er heel erg druk en ze was net in haar concentratie en toen deed de penningmeester het juryhokje open om de protecollen optehalen, helemaal drama allebei de proeven. Stoppen - kijken schijten. Verward

Punten: 185 en 194 vraag me niet hoe ik dat gedaan heb Scheve mond (beste punten OOIT maar wel de slechtste proeven ooit, raar maar waar)

edit; typo
Laatst bijgewerkt door Roos_M op 22-07-06 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Mrn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 18:55

Mijn eerste dressuur wedstrijd was egt een ramp Duivel
in het begin ging het hele goed maar halver wegen de preof schoot ze steeds weg en deed niks fatsoenlijks meer ik had daarom ook maar 155 punten

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 08:24

Ik vind jullie (dressuur) punten nog wel meevallen eigenlijk (oude tellling). Ik ging een keer op een wedstrijd naar Exloo, dit was een paar jaar geleden vlak voor de Kerst. Op alle letters stond een kerstboom met glitterdingen erin, echt heel fijn Hamer
Mijn merrie vond het allemaal doodeng, bij elke boom schrikken, lekker tegen de hand en om haar maar een beetje rustig te krijgen zat ik aldoor van: ho maar braaf!!
Ik kreeg uiteindelijk mijn staatje en het resultaat was: 118 punten (L1) ik had toen 13 keer -1 erop staan voor stemhulpen en het commentaar wat erbij stond was: tegen de hand!! (alsof ik dat zelf niet door had). Go jij! Go jij!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 14:07

Op mijn eerste springwedstrijd.
De eerste sprong ze dus ik al helemaal trots, maar jaa wie het laatst lacht lacht het best want op de 2de hindernis 2 weigeringen en op de 3de hindernis een weigering.
Toen lag ik er dus na een paar seconde uit. Rolleyes

Borivage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 14:16

Mijn aller ergste was ook de eerste en tweede keer dat ik met Bo een B-proefje starte tijdens een onderlinge op koninginnedag. Verdrietig

De eerste kwam ik niet verder dat puntje 6 omdat mevrouw zo graag de mercedes van de jury zowat op de motorkap wilde bekijken Cool tot 2x toe en de tweede keer kwamen we niet verder dan puntje 10 omdat mevrouw maar te graag met het publiek wilde mengen... Haha!

De jury sommeerde mij gewoon om door te gaan omdat tijdens het losrijden ik het wel zo goed als perfect reed maar ik weigerde omdat uiteindelijk mijn paard belangrijker is dan een auto de mensen naast de ring. Kreeg mijn complimenten en een hand voor het vermaak en mijn moed zakte alleen maar verder weg en nu kan ik er hartelijk om lachen Gestoord

ophrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 17:38

Mijn ergste wedstrijd was vorige week zondag.
Ik had 1 hindernis gesprongen en m'n paardje direct een balk afgetrapt dus ik gaf er een por met m'n spoor om d'r wakker te maken. (die balk eraf gooien was puur luiigheid) Gaat ze bokken dus ik raak een beugel kwijt en rij recht op de afscheiding af. Daar ging m'n paard links af en ik dus rechdoor het hek in.. Met een open gecompliceerde beenbreuk tot gevolg. Ben die dag nog geopereerd en heb nu een pen in m'n onderbeen.. Voorlopig dus geen wedstrijden meer voor mij. voordat ik hersteld ben is m'n paardje al te ver in d'r dracht om nog te gaan trainen.. wat een poedersuiker wedstrijd zeg..

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 17:44

je zou zeggen dat mijn slechtste wedstrijd was op kaja. Allemaal 5e en zelfs twee keer een 4 en n paar 6jes en 7ens..
Die ging zo slecht.. Heb er ook filmpje van maar die zal ik maar niet plaatsen Bloos

totaal was: 194 punten.

Maar dat was absoluut niet me ergste wedstrijd. Ik wilde gewoon nog een keer op haar rijden want dat was de laatste keer dat ik op haar kon rijden ze werd verkocht Huilen

me ergste wedstrijd kan ik zo niet ff bedenken. Maar ik zal me protocollen er wel ffies bij pakken Haha!

narrator

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 17:57

Mijn knotje die uitviel.. onder de proef.. edit: voor de jury
dat was het ergste

Maar verder heb ik nog niet een erge wedstrijd meegemaakt.. Tong uitsteken

Hedwigb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 18:52

ophrah schreef:
Mijn ergste wedstrijd was vorige week zondag.
Ik had 1 hindernis gesprongen en m'n paardje direct een balk afgetrapt dus ik gaf er een por met m'n spoor om d'r wakker te maken. (die balk eraf gooien was puur luiigheid) Gaat ze bokken dus ik raak een beugel kwijt en rij recht op de afscheiding af. Daar ging m'n paard links af en ik dus rechdoor het hek in.. Met een open gecompliceerde beenbreuk tot gevolg. Ben die dag nog geopereerd en heb nu een pen in m'n onderbeen.. Voorlopig dus geen wedstrijden meer voor mij. voordat ik hersteld ben is m'n paardje al te ver in d'r dracht om nog te gaan trainen.. wat een poedersuiker wedstrijd zeg..

Gadsie! beterschap dan maar hè..!

Mijn ergste wedstrijden:
Mijn eerste springwedstrijd in de B met mijn c-pony. De pony had M gesprongen, dus ik liet hem z'n gang gaan. Hij sprong hartstikke goed, tot ik bij hindernis 6 kwam. Er lagen strobalen onder, en hij stopte nét voor de hindernis! Met als gevolg dat ik tussen de balken in, op de strobalen belandde. (ik heb ook wel een keer fout parcours gereden..)
Mijn ergste dressuurwedstrijd was vorig jaar met de FK. Twee 1-en op verzorging, omdat ik mijn plastron niet omhad Clown (in 3 jaar tijd heeft geen 1 jury er ooit iets van gezegd)

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 20:29

echt ramzalig waren mijn wedstrijden niet ik heb één keer 3 drieeën gehad
toen gaf ik de galop niet goed aan en dus:
hij sprong niet aan in de galop ---> 3
we maakten geen volte in galop--->3
we maakten geen overgang naar draf--->3 (we waren nog aan het draven Vork )

maar heel erg vond ik dat niet